Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
13.02.12 - klo:01:52

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Vene elektroniikka.
| | |-+  OziExplorer PC:stä siirtyminen OziExloprer CE:n käyttäjäksi
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: OziExplorer PC:stä siirtyminen OziExloprer CE:n käyttäjäksi  (Luettu 6609 kertaa)
Onninpoika
Käyttäjä
*

Profiili
« : 17.04.07 - klo:10:38 »

Apua kaivataan:

Nyt on sitten konvertoitu nuo PC:n ozissa ja Symbian puhelimessa käytetyt merikartat tuolla ozin konvertterilla .ozfx3-tiedostoiksi. Kamat siirretty PC:ltä PDA:lle ja samalla jotenkin konvertoitu HP iPAQ travel companion:iin windows ce formaattiin.
PDA:ssa OziExplorerCE joka sanoo, että Image File Not found.
Olen kokeillut kaikenlaisia käsimodaamisia noihin Map-tiedostoihin mutta ei auta. Ainoastaan mallina olleet ozin kartat aukeavat! Kaikki OziCE:n konfiguroinnit ovat kohdallaan. Mallikartat ja nämä merikartat samassa kansiossa joten konfausvika se ei ainakaan osoitteiden osalta ole. Netistä löytyy vähän mutta sitäkin sekavampaa tietoa aiheesta. Olen tehnyt kuten Ozin helppi kertoo ( http://www.oziexplorer3.com/ozice/ozice_maps.html )mutta joku mättää.
Olisiko raadilla tietoa miten pelastaa veljeni synttärit tällä navigaattorilla jonka hän luulee saavansa lahjaksi.
tallennettu
JariM
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 03.05.07 - klo:20:19 »

Tervehdys!
Minulla oli vuosi sitten samanmoisia ongelmia. Muistaakseni nuo ongelmat korjaantui minulla, kun poistin map-tiedostoista hakemistopolun karttatiedostoviittauksen edeltä ja sen jälkeen map-tiedostot ja karttatiedostot samaan hakemistoon. Jäljempänä minun map-tiedostoista pieni ote ennen ja jälkeen käsimodauuksen. Tuo toinen rivi näyttää OziCE:n vasemmassa alareunassa mikä kartta on kulloinkin auki. Teksti voi olla minun käsityksen mukaan melkein tahansa tekstiä. Kolmas rivi näyttää minun käsityksen mukaan sen mistä karttapohja avataan ja tämä on se tärkeä rivi !

ennen:
OziExplorer Map Data File Version 2.2
M620.ozf2
C:\Documents and Settings\Jari\Omat tiedostot\Merikartat\A\Ozi\Merik\m620.ozf2

jälkeen:
OziExplorer Map Data File Version 2.2
M620.ozf2
m620.ozf2

Oli minulla muitakin ongelmia mutta ne liittyi noihin karttojen koordinaattijärjestelmiin, joista minulla ei ollut käsitystä, mutta sain nekin kohilleen yrityksen ja erehdyksen kautta.

t. Jari
tallennettu
Onninpoika
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.05.07 - klo:11:59 »

Kiitos Jari. Asia selvisi avullasi ja jos olisin sen heti lukenut olisi selvinnyt ilman kokeiluja Vihainen

Toinen asia joka selvisi noista map-tiedostoista:

Jos haluat kartan vaihtuvan GPS-position mukaan niin korjaa rivi:

Moving Map Stuff = MM?    These follow if they exist
MM?

Riviksi:
Moving Map Stuff = MM?    These follow if they exist
MM0,Yes

Tuo toisen rivin pyöreä merkki on nolla ei kirjain O !!!  ( mm nolla ei MM oo)
tallennettu
JariM
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 04.05.07 - klo:19:55 »

Näytti olevan jo minulla kohillaan. Enpä muista että olisin tuota käynyt muuttamassa suoraan MAP-tiedostossa. Saattoi olla että jossain konvertoinnin vaiheessa oli joku valinta josta ko. asetuksen sai valmiiksi päälle. Koko viime kesä tuli kuitenkin ajettu OziCe:llä ja kartat vaihtuneet loistavasti.

tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : 16.02.09 - klo:11:37 »

Minne nuo muutokset tulee kirjoittaa?
tallennettu

motoman
Käyttäjä
*

Finnmaster 57BR + Yamaha F115

Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.09 - klo:18:47 »

Minne nuo muutokset tulee kirjoittaa?

Ainakin mulla noi tiedot näyttäisi olevan OziCe:n  ../Maps/  hakemistossa ja tiedostossa xxx.map

tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : 16.02.09 - klo:18:59 »

millä sen *.map tiedoston saa avattua (muokkausta varten)?
tallennettu

motoman
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 16.02.09 - klo:19:03 »

millä sen *.map tiedoston saa avattua (muokkausta varten)?

Avaa väkisin esim. Notepad ohjelmalla tai jollain muulla tekstieditorilla, voi onnistua wordilläkin. Mutta pitää muistaa tallentaa oikeassa muodossa.
tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #8 : 20.02.09 - klo:13:07 »

Mitenhän toimii?

Kun rekisteröin tuon demoversion lailliseksi kokoversioksi sillä rekisteröintikoodilla.
laite toimii hvin ja kaikki on ok...

Mutta jos sammutan virrat "pääkytkimestä". Eli akkusyötön laitteelta, niin uudelleen käynistyksessä taas kysyy sitä pirun koodia?
tallennettu

motoman
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 20.02.09 - klo:18:35 »

Mutta jos sammutan virrat "pääkytkimestä". Eli akkusyötön laitteelta, niin uudelleen käynistyksessä taas kysyy sitä pirun koodia?

Mulla ei kysy koodia uudestaan, mutta osa asetuksista palautuu perustilaan!
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info