Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:14:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Vene elektroniikka.
| | |-+  Mistä latausvirtaa läppärille veneessä?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Mistä latausvirtaa läppärille veneessä?  (Luettu 3531 kertaa)
Woima
Käyttäjä
*

Profiili
« : 22.07.09 - klo:19:08 »

Monella on nykyään läppäri veneessä navigointia tai muuta tarkoitusta varten, mutta millä lataatte läppärin akun?
Voiko läppärin laturia käyttää ihan perusinvertterillä 24V / 230V, joka tekee muokattua siniaaltoa? (Minulla on veneessä 24V sähköjärjestelmä)
Vai pitääkö olla invertteri, josta tulee aito siniaalto? Olen kuullut "huhuja", että muokattu siniaalto voisi rikkoa läppärin laturin.

Entä onko olemassa valmista 24V laturia, jolla voisi suoraan ladata? (Laite on, Fujitsu Amilo Li 3710)
tallennettu

Raudassa ei ole raha hukassa...
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 22.07.09 - klo:21:03 »

Entä onko olemassa valmista 24V laturia, jolla voisi suoraan ladata? (Laite on, Fujitsu Amilo Li 3710)

Onhan niitä 10-30V autolatureita, muttei halpistarvikkeina. Mulla on HP:n markkinoima mokoma jolla on Asusta/HP:tä/Fujitsua ja Aceria ladattu. Kunhan läppärille päin antojännite osuu +/- 1V tarkkuudella niin vieraskin toimii.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 22.07.09 - klo:21:16 »

http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D170
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D140&infosivukoodi=IV300ER-12
Jälkimmäisestä on reilun vuoden käyttökokemus Ford Transitissa, ei ole Toshiban läppäri tuohon vielä kuollut.
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 22.07.09 - klo:21:31 »

http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D170
http://www.elektrolinna.fi/kauppa/index.php?ryhma=D0021D140&infosivukoodi=IV300ER-12
Jälkimmäisestä on reilun vuoden käyttökokemus Ford Transitissa, ei ole Toshiban läppäri tuohon vielä kuollut.

Noi vaan kaikki 12V sisään...
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 22.07.09 - klo:21:52 »

Joo, mites mää ny tolleen...No siis invertteristä voin sanoa että modifioidullakin siniaallolla pystyy.
Tuossa sama invertteri 24v-systeemin, ja tuolla koko sivullinen kaikenlaisia vaihtoehtoja.

Edit.
Noi vaan kaikki 12V sisään...
Ekassa viestissäni heti ekana listassa on tämä joka sopii 24v systeemiin.
« Viimeksi muokattu: 22.07.09 - klo:21:57 kirjoittanut vator » tallennettu
Woima
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 23.07.09 - klo:08:53 »

Kiitos vastauksista, tiedoista! Todennäköisesti päädyn tuollaiseen perusinvertteriin (muokattu siniaalto), saahan siitä tarvittaessa sitten sähköä vaikka vähän tehokkaampaan valoroikkaan tms. Hevosmiesten tietotoimisto vaan vähän pelotteli, että sellainen voisi rikkoa läppärin laturin. Ilmeisesti ei ole mitään vaaraa sen suhteen.
tallennettu

Raudassa ei ole raha hukassa...
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 23.07.09 - klo:10:28 »

Minulla on veneessä ( 12V ) 300W halpis invertteri ja läppärin laturi 100 - 240V 1,2A ( Fujitsu )
Laturi ei yleensä käynnisty "laakista" vaan sitä saa joskus odotella että alkaa hyristä...
Johtunee siitä että tuo 300W on hieman niukka ja invertterin todellinen teho ei oikeasti toteudu.

Saisi minulla siis olla joko tehokkaampi tai laadullisesti parempi.
tallennettu
Ormu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 28.07.09 - klo:15:26 »

Itse tekemällä saa halvalla, jos romuosia pyörii nurkissa ja elektroniikka on jotenkuten hallussa:

http://murobbs.plaza.fi/elektroniikka/523340-kannettavalle-autovirtalaehde.html

Minulla on veneessä ( 12V ) 300W halpis invertteri ja läppärin laturi 100 - 240V 1,2A ( Fujitsu )
Laturi ei yleensä käynnisty "laakista" vaan sitä saa joskus odotella että alkaa hyristä...
Johtunee siitä että tuo 300W on hieman niukka ja invertterin todellinen teho ei oikeasti toteudu.

Saisi minulla siis olla joko tehokkaampi tai laadullisesti parempi.

Tämä menee vähän arvauksen puolelle, mutta halpainvertterin ylikuormitussuoja saattaa tehdä tuon, kun laturi ottaa pienen virtapiikin kytkettäessä.
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 31.07.09 - klo:20:21 »

Mjoop.. mut sitä ei lasketa... jos virtaa tarvitaan 16" dualcore-koneelle niin 2-3A maksimissaan antava verme ei ole mukana huomioissa.
tallennettu

vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 31.07.09 - klo:21:16 »

Mjoop.. mut sitä ei lasketa... jos virtaa tarvitaan 16" dualcore-koneelle niin 2-3A maksimissaan antava verme ei ole mukana huomioissa.
Power supply 20V/65W/3,25A et vois se ehkä toimiakin.
Fact sheet
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 01.08.09 - klo:23:52 »

Power supply 20V/65W/3,25A et vois se ehkä toimiakin.
Fact sheet

Vajaamittasilla, eli toimiessaan kuumenevilla vaan ei kannata hirveesti leikkiä. Ei muuten mokoma Fujitsu akku tyhjänä buuttaa "70W" tarvike 12V halpis virtalähteellä, vaikka pitäis olla jopa 5W markinaalikin.
tallennettu

jhenriksson
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 06.08.09 - klo:15:04 »

Itse ostin Ohlsonin Clasulta tuollaisen tupakansytyttimeen kytkettävän laturin, josta saa valittua lähtöjännitteeksi 15-22 V 6-4 A virralla. Bonuksena tuossa on myös USB-lähtö. Laitteen mukana tuli sen verran liittimiä, että äkkiä katsottuna tuolla saa ladattua autossa ja veneessä kaikki perheen läppärit, kännykät, MP3-soittimet ja kamerat.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info