Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
11.02.12 - klo:16:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Vene elektroniikka.
| | |-+  Keila-anturit??
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Keila-anturit??  (Luettu 2804 kertaa)
Hauki on kala!
Käyttäjä
*

Profiili
« : 19.07.09 - klo:23:58 »

Moro! Aloittelevalta kalastajalta/veneilijältä tyhmiä kysymyksiä!

Katselin omaan veneeseen netistä kaikuja, joissakin kaiuissa on yksikeila-anturi toisissa kaksikeila-anturi ja taisipa joissakin olla vielä kolmaskin. Mitä nämä oikein meinaa?? Mitä hyötyä on useammasta keilasta käytännössä ja miten ne toimii? Näyttääkö toinen eteenpäin vai?? Tuleeko yhdellä toimeen? Yritin etsiä tietoa mutta en löytänyt.

...Auttakaa tyhmää hädässä!
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 20.07.09 - klo:09:27 »

Olen ymmärtänyt, että useampikeilaiset katselevat myös sivullepäin ja näyttävät mahdolliset sivulla olevat kalat. En osaa sanoa onko siitä sitten iloa, että tietää 15 metrin päässä olevan kalan, jos ei tiedä missä suunnassa se on. Näyttöhän on kaiketi kuitenkin vain 2 ulotteinen.

Oma kalliimman puolen kaikuluotain on reistaillut, joten ostin Honkkarista 80 eurolla Eagle Cuda 168:n, joka on peruskaiku viimeisen päälle. Näyttö on karkea ja toiminta epätäsmällistä, mutta pohjan ja välivedessä liikkuvat eläimet se näyttää ja vaikuttaa riittävältä. Kalaa en ainakaan minä ole saanut sen paremmin kalliin kaiun avustamana kuin halpiksellakaan, mutta kalliin kaiun hyvää näyttöä kaipaan.
tallennettu
Hauki on kala!
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 20.07.09 - klo:20:46 »

Kiitos vastuksesta!

Itse oon vähän katellut Hummingbirdin piranha 210 tai 215. Anoa ero minkä huomasin on että 210 on yksikeila ja 215 on kaksi. hintaeroa on kuitenkin noin 40-50€. Kannattaako maksaa tämä n.40€ enemmän lisäkeilasta? vai onko se sama vedellä sillä yhdellä ja säästää sekin raha vaikka kaljaan.
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 20.07.09 - klo:21:31 »

215 näyttää näköjään myös veden lämpötilan, joka on mukava ominaisuus.
tallennettu
555open
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 20.07.09 - klo:22:08 »

Oliskohan se kuitenkin niin, että kaksikeilan tarkoitus on pystyä luotamaan vauhdissakin. Leveämpi keila toimii hitaissa nopeuksissa ja kapea nopeassa ajossa. Tällainen uskomus ainakin minulla on.
Itselläni on tuo kaskkeilainen ja pysy hyvin mukana, oli nopeus mikä hyvänsä
tallennettu
Hauki on kala!
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 20.07.09 - klo:23:13 »

215 näyttää näköjään myös veden lämpötilan, joka on mukava ominaisuus.

Näyttää myös 210 veden lämpötilan ainakin Eräkontion mukaan:
http://www.erakontio.fi/kauppa/product_info.php?cPath=39_49&products_id=682&osCsid=f38e83a6db14c128d30810c366649a27
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 21.07.09 - klo:10:56 »

Oliskohan se kuitenkin niin, että kaksikeilan tarkoitus on pystyä luotamaan vauhdissakin. Leveämpi keila toimii hitaissa nopeuksissa ja kapea nopeassa ajossa. Tällainen uskomus ainakin minulla on.
Itselläni on tuo kaskkeilainen ja pysy hyvin mukana, oli nopeus mikä hyvänsä

Minä olen tulkinnut niin, että 83 kHz signaali tunkeutuu paremmin syvälle. Laaja keila tulee sitten pakosta koska anturi on niin pieni verrattuna taajuuteen eikä ole käsitykseni mukaan ensisijainen tavoite.

Yksikeilainenkin 200 kHz pysyy hyvin mukana ainakin 30 solmuun asti jos anturi on sopivassa paikassa. Mulla esimerkiksi liimattuna pohjaan sisäpuolelle. Peräpeilianturi on usein niin kuplaisessa ja pyörteisessä vedessä, ettei tulosta synny.

Näköjään noissa molemmissa ja ilmeisesti koko Piranha-sarjassa on lämpömittari. Katsoin huonoa tietolähdettä Nolostunut
tallennettu
jiipee62
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 21.07.09 - klo:11:06 »

Hiukan ohi aiheen, mutta tuolla kaapissa odottaa asennusta Humminbird piranhamax 240. Anturin asennusohjeissa käsketään liimaamaan anturi jos asentaa pohjanläpi luotaavaksi. Voisikohan tuota saada liimaamatta toimivaksi, esim. laminoi "kupin" pohjaan ja täyttää sen jollain sopivalla nesteellä johon anturin upottaa? Silloin sen saisi irtikin toiseen veneeseen ja mukaan jos kalusto vaihtuu.
tallennettu

Jyrki
Vator 175ss -71 projekti, Vator 150T -71
Serbetli
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 26.02.10 - klo:10:17 »

Hiukan ohi aiheen, mutta tuolla kaapissa odottaa asennusta Humminbird piranhamax 240. Anturin asennusohjeissa käsketään liimaamaan anturi jos asentaa pohjanläpi luotaavaksi. Voisikohan tuota saada liimaamatta toimivaksi, esim. laminoi "kupin" pohjaan ja täyttää sen jollain sopivalla nesteellä johon anturin upottaa? Silloin sen saisi irtikin toiseen veneeseen ja mukaan jos kalusto vaihtuu.
Muistan joskus kuulleeni tarinan, että juurikin öljyä käyttäen olisi toimittu noin. Toteuttaisin itse noin: sopivasti vinoon sahattu ja muotoiltu putken pätkä pohjaan vaikka sikalla kiinni ja syntyneeseen kippaan öljyä ja anturi. Kipalle vielä kansi putken sisäpuolelle menevästä tulpasta ja anturi kanteen kiinni.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info