Terve,
Mulla on tollanen Navman Fish 4350 kaiku johon olen ryssinyt pari ongelmaa. Hävettää kun termistö ei ole tuttu, mutta koitetaan kuvilla selventää. Eli tossa kaikuluotaimen "pistorasiassa" on ollut kahdeksan "piikkiä" alunperin pystyssä. Ensin meikä hajotti toisen joskus keväällä, mutta luotain pelitti siitä huolimatta ihan kivasti. Toinen meni reilu viikko sitten. Tuossa havainnollistavia kuvia:

Ei siinä mitään, mutta tämä viimeksi katkennut jäikin jumiin siihen liittimeen. Se on siellä veneessä se liitin joten siitä en saanut tähän hätään kuvaa mutta on jokseenkin tuonnäköinen: (tämä kuva leikattu jostakin muusta kaiusta)

Eli kysymys olis ensinnäkin se, että mikä mahtaa olla syynä että laite pelitti vielä seitsemän piikin voimin mutta kuudella ei enää? Että voisko syynä olla liittimessä jumissa oleva piikki vai vaan loogisesti liian vähän piikkejä enää pystyssä (6kpl kahdeksasta)?
Kävi vielä niin että kun koitin kiskoa jumiutunutta piikkiä niin se upposi sinne syvyyksiin.
Tässä on se ongelma kun haukikausi alkaa kunnolla mun kohdalla ensi viikon lopussa jolloin pitäs viettää merellä 3-4 päivää ja tutkiskella siinä uusiakin alueita niin syvyystietoja olis hyvä olla.
Jos jollain on kokemusta että mihin tuo kannattaisi viedä korjaukseen Espoo-kirkkonummi-alueella tai vähän lännempään niin olisin kiitollinen. Tai mitkä liikkeet niitä ylipäätään korjailee, mites Pickala port?
Tai sit kotikonsteja, mutta tuskin on ja sen verran uusavuttomia sitä nykyään pitää olla että tuskimpa tuolle mitään tehdä osaisi.
Onkohan iso tai aikaavievä remontti edessä jos sen veisi huomenna, venekin pitäs vissiin viedä liikkeeseen kun piikki upposi siihen liittimeen... niin että saiskohan ens viikon torstaina käyttöön jos oletetaan ettei liikkeessä ole hirveesti ruuhkaa.....? Onko kellään ollut vastaavaa?