Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:12:25

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Varusteet ja tarvikkeet
| | |-+  Viitalan alumiinitraileri ja sen akselin uusiminen
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Viitalan alumiinitraileri ja sen akselin uusiminen  (Luettu 1783 kertaa)
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 29.04.09 - klo:16:39 »

Mulla on tollanen otsikon alumiinitraikku, Viitalan valmistama, ja olen tässä huomannut että sen yli 15-v akselin kumijoustot taitaa olla matkansa päässä. Joustaminen tuntuu tapahtuvan lähinnä renkaiden ilmatilassa...
Ongelma on nyt että en löydä mistään sopivan kokoista uutta akselia. Akselin kiinnitysten väli on 1470mm ja pyöränlaippojen 1790mm. Luulen että pyörälaipat menevät 1800mm välilläkin, mutta tuo toinen mitta on vähän ongelmallinen. Lisäksi vanhassa akselissa on keskituki veneen kölilinjalla menevälle profiilille jossa on mm. kölirullat ja sivutukien kiinnitykset, no tämä täytyy tehdä hitsaamalla.
Eli kysymys kuuluukin, onko joku nähnyt jossain 1470/1800 jarrutonta akselia myytävän?
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 29.04.09 - klo:17:08 »

Koitappas vilkaista esim tästä IKH:n kuvastosta

Mielestäni heti tuos alus ekat suorat jarruttomat akselit näillä mitoilla.

http://www.ikh.fi/files/File/Pdf/Kauppiasverkostot/Assa/Peravaunutarvikkeet_2007.pdf

Muutenkin todella kattava kuvasto jos tarvii jotain peräkärryä/traileria koskien
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:17:11 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 29.04.09 - klo:19:17 »

Ajattelin jo että olen sokea (luin IKH:n kuvaston jo aiemmin Virnistää), mutta tuo suora(lehtijousille) ei kelpaa koska traileriini kuuluu kumijoustoakselit.
tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 29.04.09 - klo:20:09 »

Ajattelin jo että olen sokea (luin IKH:n kuvaston jo aiemmin Virnistää), mutta tuo suora(lehtijousille) ei kelpaa koska traileriini kuuluu kumijoustoakselit.
Eli siinä on siis vääntövarsijouset vai?

Olihan tuos kuvastos niitäkin ja melko lähellä noita laittamiasi mittoja.

EDIT: Sivulla 5 on noita vääntövarsi joustoakseleita
« Viimeksi muokattu: 29.04.09 - klo:20:13 kirjoittanut Tonnikala85 » tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info