Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
12.02.12 - klo:13:13

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Varusteet ja tarvikkeet
| | |-+  Talvisäilytys, suojapeite
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Talvisäilytys, suojapeite  (Luettu 5007 kertaa)
Jude
Käyttäjä
*

jude@jussi.org
Profiili Sähköposti
« : 17.09.09 - klo:22:41 »

Iltaa,

Mitä mieltä raati on esim. Motonetissä myynnissä olevista 4-6 -metrisille veneille tarkoitetuista suojapeitteistä? Kaivanko verta nenästä jos viritän moisen veneeseen talveksi? Veneenä on Finnmaster 5700 WA.

Toki kaikki irtotavara lähtee lämpimään kellariin säilytykseen, mutta itse vene olisi tarkoitus jättää trailerin päälle. (Tästä jatkokysymys: virittääkö traileri tukien (esim. tiiliskivet) avulla irti maasta vai antaako seistä pyörien varassa?)

Kiittäen,

-Jussi
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 18.09.09 - klo:08:46 »

Joo kaivat -kokeiltu on:)

Käy suosiolla tukevampi vaikka www.aimopeite.fi -mm. noilta saa kunnollisia ja oikeasti monivuotisia vs. tuurilla useampi vuosi kevytversiot.. Toki peittovalmistajilla on erillaisia matskuja, löytynee sieltäkin ns. yksivuotisia.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 18.09.09 - klo:08:51 »

Niin tosta traikun pukeille nostosta; Todennäköisesti jotakin hyötyä on.

Aika pienellä vaivalla saa mielenrauhan jousituksen ja renkaiden paremmasta säilymisestä. Tukipisteitä kannattaa vähän miettiä, ettei väännä trailerin runkoa banaaniksi.
tallennettu
stento-z
Käyttäjä
*

Tohtori Syherö

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 19.09.09 - klo:10:53 »

Eli ei riitä sen akselin tukeminen vaan myös jostain kohtaa pitää myös aisaa tukea Huh Huh
tallennettu

Vanhalla on oppimisen vaikeus
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 19.09.09 - klo:11:40 »

Ei noi suojapeitteet joita Motonet ja Honkkari etc liikkeet myy, ole edes tarkoitettu talvisäilytyssuojaksi. Kesäkauden likaantumisestona traileriveneelle ihan ok.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 19.09.09 - klo:13:40 »

Eli ei riitä sen akselin tukeminen vaan myös jostain kohtaa pitää myös aisaa tukea Huh Huh

Jos trailerin nostaa pukeille, kannattaa se ilman muuta tehdä rungon alta jolloin jouset ja renkaat vapautuvat paineesta, sillä ne ovat ainoat osat jotka koko hommasta voivat hyötyä.

Mulla traileri on ollut uudesta asti pyörillään.
tallennettu
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 28.09.09 - klo:13:00 »

Lainaus
Mitä mieltä raati on esim. Motonetissä myynnissä olevista 4-6 -metrisille veneille tarkoitetuista suojapeitteistä? Kaivanko verta nenästä jos viritän moisen veneeseen talveksi?

Nuo kevytpeitteet kestävät aikansa ja sitten menevät rikki, mutta eiköhän nuo kerkeä hintansa haukkua ennenkuin noutaja tulee, jos ne vain kiinnittää asiallisesti veneen ylle.

Peitteen ikää lisää se, että ei anna sen hangata mihinkään terävään kulmaan (jos tälläinen on veneessä, niin jotain pehmikettä sen ja peitteen väliin, esim. vaahtomuovia, sanomalehteä tms). Peite myös kannattaa kiristää paikoilleen jollain joustavilla naruilla, itse käytän Biltemasta ostettuja joustavia kuormasiteitä pressuköysinä.

Olen myös laittanut viime vuosina kaksi kevytpressua päällekkäin. Tällöin alin pressu ottaa vastaan pahimmat kulumat ja ylempi pressu pysyy paremmin ehjänä ja vesitiiviinä. Tästä myös se etu, että pressujen väliin jää ilmaa eristeeksi, jolloin alimman pressun sisäpintaan ei tiivisty lämpötilan vaihteluista vettä niin paljoa ja vene pysyy sisältä kuivempana. Hyvä pointti myös se, että kaksi kevytpeitettä on helppo nostaa veneen päälle verrattuna johonkin raskaaseen "lainapeite" -tyyppiseen pressuun. Ne meinaan painavat paljon, mutta ovat toki kestoltaan ihan omaa luokkaansa.
tallennettu
555open
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 28.09.09 - klo:14:24 »

Annetaan nyt toisenlainenkin vastaus Motonetin tuotteisiin. Itse hankin viime syksynä 6m tallin, jonka viritin veneen ympärille talveksi. Harjateräksillä ankkuroin rungon maahan ja varmistin vielä pysymisen laittamalla liinat harjalta traileriin kiinni. Kumiset pressunyörit korvasin tavallisilla nippusiteillä.
Hyvin pysyi koko talven, vaikka välillä olikin sellaisia mytereitä, että olin ihan varma, että vähintään repeää palasiksi.
Tallissa on se hyvä puoli, että ilma vaihtuu hyvin ja sopivalla kelillä voi asennella ja puuhastella tallin suojassa. Hintaa oli muistaakseni 199,-
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 28.09.09 - klo:21:03 »

Toi talli vaan on hieman eri juttu kuin se venepeitto.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 28.09.09 - klo:21:30 »

Tollasten halpis tallien elinkausi on aika rajattu, jos sijoituspaikka on tuulinen, eikä lumia käy pudottelemassa katolta... Ei noitakaan ole tehty talvioloihin. Suojaisassa paikassa ja huolehtiva isäntä/emäntä pihapiirissä niin saattaa toimiakkin.
tallennettu
jyrze
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 28.09.09 - klo:22:06 »

Joissain "talleissa" tai oikeastaan kaikissa halpispressuissa auttaa autovahan suihkuttaminen pressun päälle. Ei pääse auringon uv säteilyt niin pahasti hapertamaan pressua. Saa muutaman vuoden lisäaikaa..
tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 28.09.09 - klo:22:48 »

Joo, itsekin olen yrittänyt jotain kuomun hoitoaineen pullon jämiä sutia telttatallin päälle. Lähtee paljon helpommin talvella lumet katolta kun pressu on liukkaampi.
tallennettu
555open
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 29.09.09 - klo:09:00 »

No joo, talli on omassa pihassa ja lumisateiden jälkeen käyn aina putsaamassa katon.
Jos nyt ostaisin talvipeitteen, harkitsisin vakavasti kutistettavaa peitettä, johon laitetaan vielä asennuksen jälkeen ilmankiertoventtiilit.Hintaa on kokolailla saman verran kuin pressutallillakin
tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #13 : 29.09.09 - klo:10:26 »

itse olen pohtinyt "edullista" vaihtoehtoa talvisäilytykselle.

Heti veneen nostettua hommasin honkkarista semmoisen venepeitteen (todella ohuen telttakangastyyppisen). On muuten pirun hyvä, ja mutoutuu tulilasiveneelle juuri sopivasti. Vettä ei jää pusseihin.

Mutta viikon reissun jälkeen iski totuus.... Venehän oli ollut kuin vakuumipakkauksessa, täten myös sisältä homeessa => nopeantominnan joukot siis.

Nyt pitäisi ostaa semmoinen autotallipressukatos, jotta saisi veneelle syksyllä & talvella jotain tehtyäkin.
Onneksi paikka on suht suojaisa tuulelta. Eikä täällä etelässä luntakaan ole Iskee silmää

tallennettu

Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #14 : 29.09.09 - klo:11:45 »

Jos tarkoita tuollaista tummansinistä valmista venepeitettä jossa helmassa kuminauha, niin toimivat hyvin kun jättää vähän ilmankiertoon aukkoja.
Minulla on pykälää ylikokoinen peite ja vedän sen aina trailerin vinssin yli niin ilma pääsee keulalta vähän kiertämään. Olen laittanut sivuille lepuuttajat peitteen helman ja veneen partaan väliin samasta syystä. Hometta ei ole esiintynyt.
Mun mielestä tuon peitteen hinta-laatusuhde on todella hyvä. Omani ostin Porin Hoodista, mutta lienee sama kuin muissakin ex. halpahalleissa.

Ja sen verran tämä on nyt off-topic että täytyy muistuttaa että nyt on kyse kesäsäilytyksestä trailerilla.

Talvisäilytkseen mulla on Jore-tuotteen telttatalli. Vaikka teltta on helmoistaan auki, niin sen kattoon kertyy kosteilla keleillä pisaroita ja ilma on kuin kasvihuoneessa.
Teltan päädyissä ylhäällä on pienet ilmanvaihtoreiät. Eivät riitä mihinkään. Olen suunnitellut noihin aukkoihin pieniä 125 mm atk-puhaltimia puhaltamaan koko ajan. En tiedä riittävätkö mihinkään.
Nyttemmin teltan pääty on puoliksi auki koko ajan. Se tuntuu auttavan kosteusongelmaan, mutta kaikki kamat näkyyy ulos ja kadulle. Jostain syystä mulla on sellainen telttamalli että sinne kertyy kesäiseen aikaan kottikärryjä, nurmikoneita, puutavaraa, auton renkaita ym.
Ilmeisesti Jore-tuoteen telttojen ongelma.... Näyttää kieltä
« Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo:11:49 kirjoittanut Matias » tallennettu
Kippari71
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #15 : 06.09.10 - klo:20:12 »

nettiveneessa loytyy fiksuja kulmarautoja jossa on kiristysruuvit nopeutaakseen kasusta ja purkua. Loytyy hakusanalla fiksupressukatos.
Todella katevat. kakosnelonen kestaa myrskyt ja lumet kunhan kiinnitat kehikon ylahirren knaapeihin naruilla.
tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #16 : 07.09.10 - klo:13:21 »

honkkari, k-rauta yms. myy myös niitä tee-se-itse katospaloja.
Eli niitä metallisia kulmia,harjoja yms.

Itse ostin semmoisia, ja ne on kyllä näppäriä. Maksoi honkkarissa muistaakseni 2,90/kpl

Mutta tuota trailerin ilmaan nostamista en tajua?
Koskaan ei olla nostettu, ja renkaat on ihan ok. vielä keväälläkin. Ja jouset... en ymmärrä. Iskee silmää

Toki jos mennään ylipainolla, niin ehkä erijuttu... kai Iskee silmää
tallennettu

WBR
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #17 : 11.09.10 - klo:12:38 »

Noista motonetin suojapeitteistä. Ilmeisesti samoja kuin mitä ostin itse paikallisesta Mikrokulma liikkeestä. Ovat ihan jees, mutta eivät kestä aurinkoa. Itsellä ollut kaksi ja molemmat toisena kesänä revenneet tuulesta. Kangas menee ihan haperoksi ja repeää vähimmästäkin... Harmi.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #18 : 11.09.10 - klo:13:18 »

Jos seisottaa traikkua pyörillään on syytä nostaa rengaspaineet tappiin.

-Jouset kuoleentuu ja renkaiden runko painuu. Samaten kosketuspinta voi hapantua nopeammin. Renkaita ei ole suunniteltu paikoillaan seisottamiseen.

Itse olen nostanut traikun pukeille talveksi, mut paketti on 1880 kiloinen, ehken 750kg yhdistelmää ei viitsisi. Pienellä vaivalla saa hyvän omantunnon, että taas on yrittänyt huolehtia. Ottaahan enemmän päähän kun rikkoontuu Virnistää
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #19 : 11.09.10 - klo:13:20 »

Onneksi paikka on suht suojaisa tuulelta. Eikä täällä etelässä luntakaan ole Iskee silmää

Pakko vinoilla -muuttuiko käsitys lumen määrästä Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info