Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:11:49

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Varusteet ja tarvikkeet
| | |-+  pilssipumput
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: pilssipumput  (Luettu 2999 kertaa)
jyrze
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 24.02.09 - klo:21:38 »

keskustelua, kokemuksia pilssipumpuista kaipailisisin. Jokainen veneilijä lienee törmännyt noihi ongelmallisiin vekottimiin, jotka toimivat ehkä vuoden ehkä kuukauden. Itsellä on ollut useita -myyjä mukaan- hyviä pumppuja (merkkejä en nyt muista) jotka kuitenkin ovat max. kauden kestäneet.

nyt olisi hakusessa automaattipilssipumppu, jota ei tarvitsisi uusi joka vuosi ja saisi mieluusti olla "varma peli" tyhjentelemään venettä syysmyrskyjenkin aikaan. 12v ja tuoton ei mahdoton tarvisi olla.
tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : 24.02.09 - klo:21:46 »

Eiköhän noista maritim / meridin saa ihan fiksuja pumppuja. automatiikalla ja ilman.

Itse olen ajanut aina bilteman pumpuilla.

edellinen pumppu oli 6v käytössä ja myin veneen mukana.
Sen jälkeen ei ole tarvinut miettiä että maksaako Paljon... vai kelpaako biltema Iskee silmää

Viimekesänä oli Bilteman pumppu & kohokytkin. 100% luoton annoin järjestelmälle. Sillä pienikin aallokko sai yön aikana vettä veneeseen ja pumppu hoiteli mainiosti
(vettä tuli senverran, että rikkoontunut pumppu olisi aiheuttanut 100% upotuksen)

uuteen veneeseen meinaan tuplapumput laittaa varmuudeksi (pääosin tuoton takia)
tallennettu

itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 24.02.09 - klo:22:34 »

Lainaus
nyt olisi hakusessa automaattipilssipumppu, jota ei tarvitsisi uusi joka vuosi ja saisi mieluusti olla "varma peli" tyhjentelemään venettä syysmyrskyjenkin aikaan. 12v ja tuoton ei mahdoton tarvisi olla.

Joku laatumerkki varmaan kantsii hankkia, jos luotettavuus & toimtavarmuus edullista hintaa tärkeämpiä. Ei sen puoleen, että minullakaan mitään Bilteman pumppuja vastaan olisi.

Laatumerkkejä pumpuissa ovat mm: Johnson Pump, Rule, Whale, Jabsco.

Jos haluaa pelata varman päälle, niin käsipumppu sähköpumpun ohella ei pöllömpi idea olisi. Minunkin pitäisi kunnon pumppu laittaa veneeseen. Nyt kun vaan on käsipumppu siellä ja olisi kiva, että tehokas sähkökäyttöinen pumppukin olisi. Jos vaikka joskus tulee kiire poistaa vettä veneestä  Nolostunut Pitäisi vaan jostain löytää järkevän hintainen itseimevä pumppu, kun tuollaisen normipumpun sijoitus veneessäni on kovin hankalaa pilssin pohjalla sijaitsevan polttoainetankin vuoksi.
tallennettu
jhenriksson
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 25.02.09 - klo:09:03 »

Mulla on Attwood King automaattiuimurikatkaisijalla ja manuaalikatkaisijalla. Täytyy keväällä testata vähän tarkemmin sen kuntoa. Viime kesän oli "pilssi" koko ajan kuivana joten en sataprosenttisellä varmuudella tiedä sen toimintakunnosta. Näytti lisäksi öljynvaihdossa hiukan valuneen öljyä pilssiin niin senkin puolesta on hyvä varmistaa pumpun toimivuus puhdistuksen jälkeen.

Lainaus
Jos haluaa pelata varman päälle, niin käsipumppu sähköpumpun ohella ei pöllömpi idea olisi.

Tuollaista järjestelmää olen itsekin ajatellut. Täytyy vain katsoa jostain sellainen paikka sille käsipumpulle ettei tarvitse sukeltaa konehuoneeseen sitä operoidakseen.

Eihän tommoinen Johnssonin merkkipumppukaan hirveyksiä maksa koko veneilybudjetiin suhteutettuna. Muutaman kympin enemmän kuin Bilteman mallit ja se on pieni raha, jos sillä saa itselleen mielenrauhan ja yöunet.

Näyttää siltä, että hyvästä (kiinteästi sijoitettavasta) käsipumpusta saa maksaa sähköistä merkkipilssipumppua enemmän.
tallennettu
HurricanHT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 25.02.09 - klo:10:43 »

Minulla on veneen pilssissa aina hieman vettä mutta epäilen sen suurelta osin olevan kondenssi-/sadevettä. Kuitenkaan en tiedä korreloiko pumpun toiminta tiettyihin sääoloiohin. En myöskään tiedä liikkuuko vettä pumpun kautta ämpärikaupalla päivässä vai erittäin harvoin.

Mikä olisi kätevä tapa seurata pilssipumpun toimintaa? Kaksi vaihtoehtoa käy mielessä; mekaaninen virtausmittari poistoletkuun ja sähköinen käyntituntimittari. Pumppu käy tosin vain sekunteja kerrallaan joten jälkimmäisen tulisi kyetä mittaamaan tarpeeksi tarkasti. Virtausmittarissa pelottaa putken tukkeutuminen pienestäkin roskkasta mutta sukka pumpun ympärilla hoitanee asian.
« Viimeksi muokattu: 25.02.09 - klo:10:45 kirjoittanut HurricanHT » tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 25.02.09 - klo:12:32 »

Minulla on veneen pilssissa aina hieman vettä mutta epäilen sen suurelta osin olevan kondenssi-/sadevettä. Kuitenkaan en tiedä korreloiko pumpun toiminta tiettyihin sääoloiohin. En myöskään tiedä liikkuuko vettä pumpun kautta ämpärikaupalla päivässä vai erittäin harvoin.

Mikä olisi kätevä tapa seurata pilssipumpun toimintaa? Kaksi vaihtoehtoa käy mielessä; mekaaninen virtausmittari poistoletkuun ja sähköinen käyntituntimittari. Pumppu käy tosin vain sekunteja kerrallaan joten jälkimmäisen tulisi kyetä mittaamaan tarpeeksi tarkasti. Virtausmittarissa pelottaa putken tukkeutuminen pienestäkin roskkasta mutta sukka pumpun ympärilla hoitanee asian.
Mikä olisi kätevä tapa seurata pilssipumpun toimintaa??? Tarkoittanet tietoa siitä paljonko pilssistäsi pumppu poistaa vettä päivässä, viikossa tai kuukaudessa...

Jätä pumppu päiväksi pois toiminnasta ja mene sitten katsomaan paljonko pilssiin on vettä kertynyt.
Siitä saat jo pienen haarukan litramääristä.
tallennettu
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 25.02.09 - klo:13:07 »

Lainaus
Minulla on veneen pilssissa aina hieman vettä mutta epäilen sen suurelta osin olevan kondenssi-/sadevettä.

Sadevetttä lienee. Kondenssivettä ei tule edes alumiiniveneeseen puolta kahvikupillista enempää kaudessa.
tallennettu
HurricanHT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 25.02.09 - klo:13:53 »

Jätä pumppu päiväksi pois toiminnasta ja mene sitten katsomaan paljonko pilssiin on vettä kertynyt.

Voisihan pumpun käynistää jälkeenpäin jolloin veden voisi laskea ämpäriin tarkasteltavaksi ja mitattavaksi. Olen kuitenkin periaatteesta hieman vastahakoinen poistamaan automaattipumppua käytöstä.  Iskee silmää
tallennettu
abel
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 25.02.09 - klo:19:24 »

Mulla on automaattipumppu kytkimen välissä. Näin ollen, jos lähden vaikka viikonlopuksi muualle, pois veneen luota kytken automaatin päälle. Aattelin silti rinnalle rakentaa varajärjestelmän (kuulostaapa hienolta). 50 euroa on pieni hinta laadukkaista yöunista..
tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 25.02.09 - klo:20:02 »

Voisihan pumpun käynistää jälkeenpäin jolloin veden voisi laskea ämpäriin tarkasteltavaksi ja mitattavaksi. Olen kuitenkin periaatteesta hieman vastahakoinen poistamaan automaattipumppua käytöstä.  Iskee silmää
Toinen vaihtoehto on kuivata vesi pois pilssistä ja katsot seuraavalla kerralla onko vesi palannut pilssiin missä määrin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info