Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:10:38

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Varusteet
| |-+  Varusteet ja tarvikkeet
| | |-+  Avoveneeseen peruutuspeili
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Avoveneeseen peruutuspeili  (Luettu 3582 kertaa)
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« : 18.04.08 - klo:15:26 »

Ei vaan, mutta peili kuitenkin.

Joissakin veneissä olen nähnyt sellaisia isoja (samanlaisia kromipintaisia pollukoita joilla aikoinaan tulpattiin autojen ylimääräisiä antennireikiä) pulpettiin asennettuna.
Liekö nuo vain ylimääräisiä reiän peittoja vai onko ne laajakulmaisia taustapeilejä? Ainakin niisä oman kolvinsa näki, ei tosin paljon muuta kun oli pultattu suoraan pulpettiiin.

Mutta kun kesällä cruisailee löysää liukuauhtia (ja mp3 pulpetin päällä ja kuulottimet päässä) joskus ruuhkaisillakin vesillä, olisi hyvä että olisi kunnon näkyvyys taakse. Joskus sieltä tulee yllättäen joku kuraper... kiireinen kanssaveneilijä.
Varmaan noita on viritelty veneisiiin. Itse ajattelin jonkinlaista peiliä pulpetin suojakaareen. Täytyy varmaan olla taipuvassa varressa että saa suojaan kun laittaa pressun päälle. Virityksiä? Kuvia?
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 18.04.08 - klo:16:34 »

AI EIKÖ NISKA TAIVU? Virnistää ei kun tosissaan.

Noita löytyy useasta vesihiihtoveneestä. Suomessa en ole venekaupassa noita nähnyt, overton's/cabelasin sivuilla löytyy.
« Viimeksi muokattu: 18.04.08 - klo:21:03 kirjoittanut D5GT » tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 18.04.08 - klo:21:02 »

No, eihän se taivu....

Olen aina sanonut ettei tässä iässä ole jäykkää muuta kuin käytös ja asenteet, mutta saatiinhan tuo niska mukaan  Näyttää kieltä

Ei vaan, kun tuota aloittelin niin ihan tuli mielikuva päähän missä kuski peruuttaa peilistä venettä laituriin   Virnistää

Mutta asiaan. Kyllä monta kertaa kapeikoissa ym. missä varoo ison veneen aaltoja, väistelee vastaantulijoita ja tietysti niitä onkimiehiä joitten
on pakko olla just siinä väylän kapeikossa missä pohja syvenee just ja iso ajoahven lymyää -  niiin mielellään sitä tsekkaa sen takaa tulevan liikenteenkin
peilistä kun valitsee ajolinjaa.

Ajattelin tässä tulevana kesänä jotain kokeilla, mutta ei noista venetarvikeliikkeiden sivuilta juuri mitään löydä.

Kipparissa tai  vastaavissa lehdissä hitaissa matkaveneissä näkyy olevan noita peilejä joissakin. Ihan tavan auton peileiltä näyttävät.
Itse ajattelin josko joku vanhan ajan panoraamapeili olisi hyvä pulpetin tukikaaren yläreunassa. Kuitenkin silleen pulpetin kaaren alla ettei jää
tuuleen puhisemaan.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 18.04.08 - klo:21:06 »

Kaikkihan käy, ainut rajoite taitaa olla sään/korroosion kesto.
tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 18.04.08 - klo:21:35 »

Väsää sellainen teline päähän missä on peili tai vaikka kaksi varsien päässä. Silloin peilit pysyy aina mukana.
Kätevä jos satut itse uistelemaan ja naama on peräaaltoja kohti, näet samalla mihin päin veneesi on menossa... Virnistää
tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 18.04.08 - klo:22:14 »

Minä kun en limaisilla ja saastuneessa vedessä olleilla kaloilla venettäni likaa.. Virnistää

Olen tehnyt niiden kanssa sellaisen sopimuksen etten millään tavalla kalasta niitä eikä ne hypi sitten puolestaan venettäni likaamaan.
Eivätkä pure m... kun olen uimassa.
tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 19.04.08 - klo:07:57 »

Minä kun en limaisilla ja saastuneessa vedessä olleilla kaloilla venettäni likaa.. Virnistää

Olen tehnyt niiden kanssa sellaisen sopimuksen etten millään tavalla kalasta niitä eikä ne hypi sitten puolestaan venettäni likaamaan.
Eivätkä pure m... kun olen uimassa.

Mulla on (vaimon käskystä ) saman suuntainen sopimus... Joskus tosin sattunut ettei joku kännikala kunnnioita sopimusta.

-Kommentti liittyy veneeseen, ei uimiseen-
« Viimeksi muokattu: 19.04.08 - klo:09:19 kirjoittanut Notreal » tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 19.04.08 - klo:18:27 »

Hyviä peruutuspeilejä luulis löytyväm autohajottamoista. Jos oikein hyvä tuuri käy, voi löytää vanhan kuplan tai anglian ulkopeilin, kromatun, joka sopii hyvin veneeseen.
tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 20.04.08 - klo:16:15 »

Myönnettävä on, että veneestä löytyy sellainen auton taustapeilin mallinen peli, jonka voi halutessaan kiinnittää imukupilla tuulilasiin...
Edellisen omistajan peruja, käytti sitä hinattavan pikkuveneen tarkkailuun ajon aikana...

Ei tosin ole "ulkoilman" kanssa tekemisissä.....
tallennettu
Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 23.04.08 - klo:23:25 »

Menee vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta ajatus on sama, eli:
Ajohytillisessä veneessä ( ainakin omassani) näkyväisyys taakse ei ole kovin hyvä.
Esteenä vielä lisäksi kaiken maailman sälekaihtimia ja itikkaverhoja  Epävarma

Tuli ajatus kun löysin kaapista romujen joukosta langattoman valvontakameran / vastaanottimen.
Vastaanotin toimii 12 V ja kamera on tikkuaskiakin pienempi 8V:lla toimiva klontti.
Jos virittäisi monitorin jossa AV-liitäntä ( tai jotain sinnepäin ) ohjaamoon ja kameran kuvaamaan peräaaltoja,
havaitsisi takana kulkijat ja niiden toimet helpommin ja eivät pääsisi yllättämään...( lue: näkisi kaatuiko se uisteluvene peräaalloista vai kastuivatko vain ) Cool

tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #10 : 27.04.08 - klo:18:34 »

Istuttaa sen emännän peräpenkille ja kyllä siitä senverran ääntä lähtee että tilannetieto on kuskilla Iskee silmää
tallennettu

Notreal
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 08.05.08 - klo:13:15 »

Istuttaa sen emännän peräpenkille ja kyllä siitä senverran ääntä lähtee että tilannetieto on kuskilla Iskee silmää
Ehdotin tätä ratkaisumallia....

Rakas vaimoni sanoi onnistuvan muuten kyllä, mutta kun hänen pitää siemailla kuohuviiniä ja lukea jotan "emäntä"lehteä pentterissä.
Antoi ymmärtää, että sopisi mennä itse sinne taakse dieselin katkuun kun näytänkin ihan kylmäsavustetulta.  Vihainen
tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 08.05.08 - klo:13:58 »

Meillä ei tuo viestintäjärjestelmä vaimon kanssa ole vielä reilun kahdenkymmenen vuoden aikana kehittynyt ja kalibroitunut niin että pystyisin tulkitsemaan
tähystysanturin lähettämää dataa tarvittavan nopeassa ajassa siihen ymmärrettävään muotoon (sekä suodattamaan pois datasta kaikki asiaan kuulumaton tieto) että voisin hyödyntää sitä veneen kuljettamisen hallinnassa...
tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #13 : 09.05.08 - klo:09:07 »

kalibrointi on helppoa.

Jos törmätään kiveen, niin kesälomareissurahat menee veneenkorjaukseen. Ja "haista_aska" luontoretket jää koko loppuvuodelta käymättä. Myöskään uusia mattoja & verhoja ei ole varaa ostaa muutamaan vuoteen...
Tämä toimii meillä Iskee silmää

tallennettu

stuge
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 25.05.08 - klo:21:57 »

Biltemassa myydään tyylikästä kromattua auton sivupeiliä. Näyttäisi aika kisaselta laittaa sellainen veneeseen kiinni ja jos itse laittaisin peruutuspeliä niin se olisi erittäin varteenotettava vaihtoehto, että laittaisi kummallekki puolelle senlaiset. Riippuen tosin minkälaiseen veneeseen laittaa, mutta tuulilasiveneeseen sopisi ne erittäin hyvin.

SIVUPEILI, CLASSIC AND RACING tuon kun laittaa biltemassa hakuun niin löytyy ne mitä tarkoitan.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info