Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:10:18

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Vapaamuotoinen keskustelu
| | |-+  Uusi moottori
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Uusi moottori  (Luettu 4586 kertaa)
ViKa
Käyttäjä
*

Profiili
« : 17.05.09 - klo:20:24 »

Mulla on Suvi 395 SM+ST pienempänä veneenä ja nyt pitäs hommata uus moottori, joten ajattelin Tohatsun 5hv tai 6hv moottoria. Onko tuolla 1hv vauhdissa mitään eroo? Hinta ero on 90€ joten ei niin merkittävä. Suvi-veneiden esittely videoissa 5hv menee 11 solmun nopeudella ja nettisivujen mukaan 4hv koneen pitäis saada vene liukuun.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 18.05.09 - klo:09:03 »

Prosentuaalinen tehon kasvu on iso ja hinta pieni, kait sen isomman valitsisin. Tosin tuskin juuri eroa huomaa, varsinkaan kun koneita ei pääse vertailemaan.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 18.05.09 - klo:15:10 »

En usko, että vauhtia nyt hirveästi lisää tulee, mutta tuolla hintaerolla varmaan tuo tehokkaampi olisi ratkaisuni. Välttämättähän tuossakaan Tohatsussa ei ole muuta kuin teipit erilaiset? Iskee silmää

Mikä kone sinulla nyt on/oli siinä Suvissa?

Olen itsekin miettinyt tuota Suvia kakkosveneeksi ja koneeksi laittaisin siihen vanhan 4 hv:n Evarin. Voisitko antaa vähän käyttökokemuksia veneestä? Nouseeko keula pystyyn yksin ajettaessa takapenkiltä, millainen soutaa, jne...
tallennettu
ViKa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 19.05.09 - klo:15:39 »

Mulla oli 2,3hp Honda. Nopeus navigaattorilla mitattuna 9-10km/h. Ihan hyvä vene on ollu ja ihan hyvä soutaa. Keula ei paljoa noussu ainakaa 2,3hp:lla.
tallennettu
ViKa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 19.05.09 - klo:17:38 »

Oiskohan 8 tai 10 heppanen jo liian iso? Suositus on 2-5 hp.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 19.05.09 - klo:19:08 »

Mielestäni on. Kun tuon veneen kehutaan liukuvan jo neljän hv:n teholla, en itse lähtisi noin isoa konetta laittamaan. Voi jo nuo 8-10 hv:n nelarit olla liian painaviakin. Luulen, että seurauksena tuonkokoisesta koneesta veneen parhaat puolet eivät pääse esille, vain huonot. Kyllä tuo 6 hv on varmaan passelimpi kone tuohon veneeseen. 10 hv:n koneelle ostaisin Suvelta joko 440:n tai kala-kaverin. Mutta tuskin olet venettä vaihtamassa Hymyilee. Tuleehan tuo 6 heppanen jo halvemmaksi hankkiakin, ainoa tietenkin on, että yksisylinterisenä nelarina sen käyttömukavuus tuskin on paras.
Vielä tuli mieleen: Tohatsullahan on 6 hv:n nelari myös kaksisylinterisenä. Maksaa tietenkin yksipyttystä huomattavasti enemmän ja painoakin löytyy. Tuosta samasta koneesta on se Tohatsun 9.8 hv:n konekin... Painoa on 37 kg, aika paljon verrattuna yksisylinterisen 25 kiloon. Eli kyllä itse tyytyisin Tohatsun uusista koneista tuohon 6 hv:n yksimukiseen.
tallennettu
ViKa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 19.05.09 - klo:20:38 »

Jotkut 10 heppaset ois käyny apumoottoriks isompaan veneeseen kun oli sekä ohjauskahva että kaukohallintalaite. Voiko muuten 6 heppasen tehä ite kaukohallintaiseks ja ohjauskahvalliseks (tai vaan toinen kerrallaan). Tarviiko siinä muuta kun laittaa hallintalaite kiinni ja virittää kaasariin kaukohallinnan kaasuvaijeri?
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 19.05.09 - klo:23:04 »

.Voiko muuten 6 heppasen tehä ite kaukohallintaiseks ja ohjauskahvalliseks (tai vaan toinen kerrallaan). Tarviiko siinä muuta kun laittaa hallintalaite kiinni ja virittää kaasariin kaukohallinnan kaasuvaijeri?

Periaatteessa noin, käytännössä se on sitten haasteellisempaa kun niitä ei ole suunniteltu kaukkarille kuten isommat moottorit.
tallennettu
ViKa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 20.05.09 - klo:15:24 »

Onko kenelläkään kokemusta tuommosesta hommasta?
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 30.11.09 - klo:00:01 »

Itellä on kalaveneessä 9.9 Yamaha Vmax (2-tahti). 2-sylinterinen ja saa helposti muutettua 15 heppaseksi ilman lisäkustannuksia. Painaa 36 kiloa ja voimaa on vaikka muille jakaa. Ehkä kuitenkin "hiukan" ylitehoinen tuohon Suviin.
« Viimeksi muokattu: 30.11.09 - klo:22:05 kirjoittanut Ile » tallennettu
tmk666
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 30.11.09 - klo:18:29 »

Mulla oli juuri tommoinen Suvi 5 heppasella Tohatsulla,syksyllä vaihdoin pois. Veneenä suht hyvä mutta tuo Tohatsun 5hp moottori antaa aikas "mukavan"  hieronnan käteen jos pidempään kaasu auki ajaa,muuten kyllä kelpo moottori. 3v oli minulla eikä muuta vikaa kuin rikiputken nylonit meni uusiksi takuun aikana kun jostain syystä tuli klappia. Tuo 5hp kone kuljettaa Suvia jos mukavasti jos yksin ajelee,pääsee jopa "plaaniin" mutta vaatii kyllä parikymmentä kiloa anoppia keulaan,muuten nostaa liian ylös. Kaverin kun ottaa kyytiin niin ei enää puhettakaan että kovaa mentäisi. Jos nyt ostaisin kyseisen veneen niin ottaisin ehdottomasti sen 6 heppasen 2 pyttysen Tohatsun,hinta saattaa tosin korkea,mutta jos ei välitä pienestä tärinästä niin eikun vaan. Hyvä moottori se on ja pirun pieni ruokainen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info