Mites tämä Searssi pomppii ny ylös ympäri nettiä? Joku promokampanja jota en ole huomannut..?
Sen verta työkaluista, että tosiaan kaiken saa rikki. Itse asiassa juuri alkuviikosta käänsin Facomin 1/2" vääntiöllä olevan räikän poikki. Kohteena 16 mm 12.9 pultti jota vedin "kiinni". Varsi murtui irti siitä rutisevasta ympyrästä

Silti pidän tuota hyvänä räikkänä, se on ollut kovassa käytössä vuosia. On hakattu vasaralla ja käännetty lisäjatkojen kanssa. Uusikin tulee tilalle Facomilta.
Kotosalla on sekalaista kamaa, vuosien saatossa on kai heikot hajonneet ja jäljelle jääneet sitten kesääkin. Stahlwilleä, Bahcoa ja Kamasaa on ainakin yli 15v vanhoina peruina. On mulla yksi Bilteman "10v" 3/8" hylsysettikin, muuten hyvä, mutta pari räikkää jo hajonnut

Räikkämekanismi antaa läpi. Propsit todella toimivasta takuusta, ei kuitteja kysellä. 3/8" räikkänä mulla onkin kamasan pitkä ja nivelletty malli. Ainoa vaan, että nivelen lukituskuulan kolo kuluu väljäksi ja sitä saa välillä hitsillä täyttää ja koneistaa, jottei lukituskuula karkaa. Mutta muu mekaniikka kestänyt jo joitain vuosia, *kop kop*.
Tosiaan oleellista on omistaa se oikea työkalu ja käyttää sitä. Monilla on 1/2" ja 1/4", eli kolho ja mahtumaton sekä liian pieni, kun oikeasti tarvitsisi vain 3/8". Joka onkin normi autotalliin ehdottomasti paras, pelaa varmasti yli 90% kohteista parhaiten. Tainno itsellä ainakin. Voimahylsyt ja pyssy sitten puola tuumaa, varttisille en ole keksinyt mitään käyttöä.