Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:10:17

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Vapaamuotoinen keskustelu
| | |-+  Työkalut Yhdysvalloista?
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Työkalut Yhdysvalloista?  (Luettu 1621 kertaa)
Staafe
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #30 : 10.12.11 - klo:19:49 »

Kävin hakees motonetistä pienen ProPrecisin momenttiavaimen 4-20nm makso joku 50e, ja motonet laatuun luottaen oli pakko käydä töis mittauttaas avain  Virnistää, yllätykses se oli 4 - 20nm eli koko alueen täysin kohdalla vaikka moneen kertaa kokeilin eri momentteja niin aina tismalleen sama tulos, ei kuulemma kertakaan ole stahnwillen avaimet ollu noin tarkkoja sano jannu joka noita työkseen caliproi.
tallennettu
Stefa
Käyttäjä
*

Mustan mutterin mekaanikko.

Profiili
« Vastaus #31 : 11.12.11 - klo:20:31 »

Mites tämä Searssi pomppii ny ylös ympäri nettiä? Joku promokampanja jota en ole huomannut..?

Sen verta työkaluista, että tosiaan kaiken saa rikki. Itse asiassa juuri alkuviikosta käänsin Facomin 1/2" vääntiöllä olevan räikän poikki. Kohteena 16 mm 12.9 pultti jota vedin "kiinni". Varsi murtui irti siitä rutisevasta ympyrästä  Virnistää Silti pidän tuota hyvänä räikkänä, se on ollut kovassa käytössä vuosia. On hakattu vasaralla ja käännetty lisäjatkojen kanssa. Uusikin tulee tilalle Facomilta.

Kotosalla on sekalaista kamaa, vuosien saatossa on kai heikot hajonneet ja jäljelle jääneet sitten kesääkin. Stahlwilleä, Bahcoa ja Kamasaa on ainakin yli 15v vanhoina peruina. On mulla yksi Bilteman "10v" 3/8" hylsysettikin, muuten hyvä, mutta pari räikkää jo hajonnut  Epävarma Räikkämekanismi antaa läpi. Propsit todella toimivasta takuusta, ei kuitteja kysellä. 3/8" räikkänä mulla onkin kamasan pitkä ja nivelletty malli. Ainoa vaan, että nivelen lukituskuulan kolo kuluu väljäksi ja sitä saa välillä hitsillä täyttää ja koneistaa, jottei lukituskuula karkaa. Mutta muu mekaniikka kestänyt jo joitain vuosia, *kop kop*.

Tosiaan oleellista on omistaa se oikea työkalu ja käyttää sitä. Monilla on 1/2" ja 1/4", eli kolho ja mahtumaton sekä liian pieni, kun oikeasti tarvitsisi vain 3/8". Joka onkin normi autotalliin ehdottomasti paras, pelaa varmasti yli 90% kohteista parhaiten. Tainno itsellä ainakin. Voimahylsyt ja pyssy sitten puola tuumaa, varttisille en ole keksinyt mitään käyttöä.
tallennettu

- Ei pulleita purjeita, mutta sentään mahtava mela.
- Miksi Röllin vene upposi? - Siitä puuttui tilipitappi.
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 11.12.11 - klo:20:37 »

Heh, näin se menee. Mun mielest melkein tärkein on se jolle edellinen ei ole keksinyt käyttöä, eli varttinen setti... kolmekasi yleissettinä ja puolikast tarvii kohtuu harvoin. Valtaosa hommist mitä mä teen, on senvert hienomekaanist et varttinen on tärkee, mahtuu. Kaikki räikät saa jollain aikavälillä hajalle, toiset heti tuoreeltaan.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #33 : 14.12.11 - klo:16:15 »

Tilasin nyt kuitenkin tuollaisen Craftsmanin 154-osaisen sarjan. Mielestäni Biltemasta ei noita tuumasia hylsyjä saa ainakaan 10v-takuulla muuta kuin 1/2" vääntiöllä?

Hintaa tulee kokonaisuudessaan suunnilleen 155 euroa laskelmieni mukaan.

Huomasin samalla, että noissa Craftsmaninin sarjoissa ainakin millikoot loppuvat aina 18-22 hujakoille, vaikka sarjassa olisi 255 osaa. Aika outoa, ettei isoihinkaan sarjoihin saada sovitettua hylsyjä 32 mm/isoihin tuumakokoihin asti...
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #34 : 14.12.11 - klo:17:36 »

Eiköhän kyseessä ole vain kaupallisuus. 32-millinen on peruskäyttäjälle tarpeettoman suuri tai vastaavasti sitten 32-millisen tarvitsija ei ole kiinnostunut T40-palasta. Itse ainakin haluan isot ja painavat hylsyt omaan pakettiinsa, joka pääosan ajasta on hyllyssä, ja torx-palat omaan pakkiinsa.

Niin mulla nyt onkin eli 3/4 vääntiöllä oleva "karkea" sarja 50-milliin asti on omassa peltilaatikossaan ja painaa 11,4 kg ja jota käytetään harvoin. Sitten löytyy kiinteistönhoitopakki, jossa on rullamitta ja sekalaisia ruuvareita, ja sen kanssa usein käteen otettava akkuporakone muovisalkussa kärkisarjoineen ja latureineen sekä "koneremonttipakki" kiintoavaimineen, muutaminen irtohylsyineen yms. vehkeineen. Kevyt Bilteman ½ tuuman hylsysarja on omassa kotelossaan erikseen hyllyssä. Lisäksi löytyy irtonaisina isoa jakaria, putkipihtiä, lekaa, moskaa ym. joka ei mahdu pakkiin tai painaa liikaa koko ajan mukana kuljetettavaksi.
« Viimeksi muokattu: 14.12.11 - klo:17:38 kirjoittanut antsu » tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #35 : 14.12.11 - klo:19:38 »

Juu, näinhän se on. Kätevämpää on, jos kaikki välineet eivät ole samassa kasetissa. Sitten kun pakin kaataa, niin onkin kova järjestely 300 nippelin kanssa Hymyilee

Jos kuitenkin on yli 200 kappaletta hylsyjä/kärkiä/kiintoavaimia setissä, niin luulisi, että 1/2 tuuman vääntiölle saisi hylsyjä hieman isommalla skaalalla, kun 22 mm:iin asti.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #36 : 30.12.11 - klo:12:37 »

Eilen DHL toi työkalut kotiovelle, hintaa muodostui 141 euroa hiluineen. Uskon noilla pärjääväni tuumasten sekä millisten osalta aika pitkälle ja silmämääräisesti laatu vaikuttaa ihan hyvältä harrastelijalle.

Pienenä yllätyksenä tuli, että kiintopäät avaimissa ovat kuusikulmaisia, tämä tosin sanotaan selvästi tuotekuvauksessa Hymyilee leveästi. Itse vaan olen tottunut noihin 12-kulmaisiin kiintolenkkeihin, saa nähdä, oppiiko käyttämään. Myös Abon maininta jykevästä muotoilusta osuu nappiin, ei noilla hirveän ahtaisiin koloihin varmaankaan pääse.

Mutta hinta-laatusuhde vaikuttaisi olevan hyvä ja olen ostokseeni ainakin vielä tyytyväinen.
tallennettu
WBR
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #37 : 08.02.12 - klo:14:46 »

Vähän myöhässä ollaan, mut tosta piliteeman toimivasta takuusta on toisenlaisia kokemuksia. Aikaa siitä tosin on, mut ostin 1/2 tuuman räikkäsarjan 10 vuoden takuulla. noin kuukauden kevyen (ja tosiaan kevyen) käytön jälkeen räikkä hajos. Vein tiskille ja kaveri katto hetken räikkää ja totes: täs on käytön jälkiä, ei vaihdeta! Sen jälkeen en ole piliteemasta ostanu mitään, jos ei ole ehdoton pakko!
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info