Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:07:49

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Yleinen keskustelu
| |-+  Tuki & kysymykset
| | |-+  Alumiinilistat.....
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Alumiinilistat.....  (Luettu 2462 kertaa)
Ramses67
Käyttäjä
*

Finmar 510DC Yamaha 85AET

Profiili
« : 02.04.11 - klo:18:14 »

Onko kellään kokemusta tai tietoa........Pitäisi saada veneen tuulilasin alumiinilistat ehostettua.Ovat hapettuneet,homettuneet ja tummuneet eikä kiillotusaineilla tapahdu mitään(mm.Autosol)Kumpaako kannattaisi lähteä tekemään:Hiomalla hiekkapaperilla ensin karkeammalla,lopuksi hienolla ja sen jälkeen vielä kiillotus aineella.
Tai sitten maalaan maalilla,mutta mikä olisi sopiva maali alumiinilistoille?Äkkiseltään arvattuna voisiko käyttää samoja mitkä on tarkoitettu perämoottoriin tai alumiiniveneisiin?
Itse lähtisin kyllä tuohon jälkimmäiseen koska maalaus sujuu huomattavasti nopeammin eikä muutenkaan niin vaivalloista.Ja tuo 2 vaihtoehto,ei kait ole mitään takeita siitä että kiillotettu alumiini pysyisi kauan kunnossa,veikkaan että tummuu suht nopeesti uudestaan(en ala vahailemaan listoja moneen kertaan)
Kokemuksia tai ehdotuksia kuulisin mielellään....
tallennettu
jänis
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 02.04.11 - klo:19:10 »

Aika simppeli homma tuo alumiinin kiillotus on! Tietysti hapettumat hiottava eka pois ja lopuksi vaikka 1200 paprulla ja sitten kiillotus tahnaa perään.
tallennettu
Ippe
Käyttäjä
*

Finspeed 430K & Yamaha 60FEHTS

Profiili
« Vastaus #2 : 02.04.11 - klo:19:24 »

Alumiinin puhdistuksessa kannattaa välttää jalompien metallien käyttöä, kuten teräsharjaa, niistä jää jäämiä alumiinin pintaan, mikä edistää hapettumista.

tallennettu
Ramses67
Käyttäjä
*

Finmar 510DC Yamaha 85AET

Profiili
« Vastaus #3 : 02.04.11 - klo:19:39 »

No ei kait nyt sentään teräsharjalla ;DJospa yhden listan kokeilisi hiomapaperilla vetäistä alusta loppuun asti ja katsoa miltä näyttää.Siellä on parikymmentä veneen kuomun kiinnitystappeja listoissa joten saattaa hidastaa hommaa.No on tässä aikaa ennenkuin on kelit kohdallaan!
tallennettu
walle
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 03.05.11 - klo:11:16 »

Mulla on nyt väliaikaprojektina ollut alumiinipotkurin kiillotus koriste-esineeksi työpöydälle.

Maalit otin karhealla paperilla pois, olisko ollut ihan karkeutta 80. Sen jälkeen olen erinäisillä papereilla ja laikoilla hionut. Mukavimmaksi on osoittautunut abraloni pyöröhiontatyynyt. Eli märkänä olen hionut 180-360-600-1000. Aina paperia vaihtaessa yhdensuuntainen hionta kääntyy 90-astetta. Tonnisen jälkeen olen killottanut pinnan vielä chrome glans kiillotustahnalla.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info