Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:06:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Tee-se-itse
| | |-+  Pleksilasille lasinpyyhin?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pleksilasille lasinpyyhin?  (Luettu 1002 kertaa)
-velmu-
Käyttäjä
*

Profiili
« : 29.05.11 - klo:15:00 »

Ajatuksena on hankkia lasinpyyhin setti Busterin XL malliin ns. tee se itse asennuksena. Se on jäänyt mietityttämään et kuinkahan pian pleksilasi naarmuuntuu sellaiseksi et se alkaa näkyvyyttä haittaamaan? Nykyinen tilanne ei ole hyvä kun sateella ja reippaamassa kelissä ajellessa näkee heikosti vetisestä lasista  Nolostunut
tallennettu

Buster XL & Yamaha F100
Fasa
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 29.05.11 - klo:17:15 »

Oletko kokeillut tuulilasin ulkopintaan laitettavaa vahan tapaista ainetta, joka "rikkoo" pintaan tulevat vesipisarat niin, että näkyvyys lasin/muovin läpi on melko hyvä? Sitä löytyy ainakin autotarvikeliikkeistä.
tallennettu
perttilee
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 29.05.11 - klo:19:02 »

Osa näistä ns. tuulilasiaineista sulattaa muovia, menee harmaaksi.
Kannattaa varmistua, että aine käy muoveille!
tallennettu
Serni
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 29.05.11 - klo:19:41 »

Itse olen joskus laitellut jotain "viis sateesta" tjsp ainetta, ihan hyvin toimii ja auttaa näkemiseen mutta ei kestä kovin kauan ja pitäisi uusia käsittely useasti ja ei jaksa...

Itsekin olen omaan Busteriin (XXL) ajatellut pyyhkijää mutta samaista naarmuuntumista olen pelännyt. Hieman miettinyt löytyykö vielä vanhan hyvän ajan käsikäyttöisiä pyyhkijöitä jostain? Sehän ois ihan passeli... Helppo asentaa ja ajaa varmasti asiansa kun käyttö on kuitenkin aika vähäistä
tallennettu
-velmu-
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 30.05.11 - klo:09:32 »

Pitäneen kokeilla ensin noita vettä hylkiviä aineita. Manuaali mallin pyyhkijöitä löytyy viel ainakin tuolta http://kauppa.maritimshops.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=9514041006
tallennettu

Buster XL & Yamaha F100
Wikingboat
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 30.05.11 - klo:09:41 »

Minun vanhassa (40v.) veneessäni on manuaalinen tuulilasinpyyhin pleksissä. Pahasti on pleksi naarmuuntunut. Jos joku tietää miten naarmut ja himmentymät saisi vähemmäksi, niin kertokaa. Vahasta ei ole apua.
tallennettu

Chrysler Charger & 90 tldi, Wikigboat & nannid 170, X-ellent & Parsun 4
monark 555ht
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 08.07.11 - klo:11:58 »

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=97587
Toi varmaan pätee yhtä lailla akkunaan
tallennettu
-velmu-
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.11 - klo:09:47 »

Päivitetäänpä omakohtaisia kokemuksia.

Ainakaan XL:n pleksi lasissa  ei oikein toiminu toi viis sateesta tökötti. Pystyiltä pinnoilta valui vesi nätisti pois kyllä ja hiljaisessa vauhdissa edestäkin. Vauhdilla ajettaessa ei toiminut. Joten hankin motonetistä pyyhin setin ja laittelin sen. Setin mukana tullut sulka piti vaan vaihtaa automallin sulkaan kun pleksilasi on sen verran kaareva moneen suuntaan ettei suorapyyhin pelittänyt. Tihkukytkin systeemi täytyisi viel rakentaa ensi kaudelle. Nykyisellään katkaisinta päällä käyttämällä käy yhden "mutkan", katkaisin päälle jättämällä hankaa sitten koko ajan. Myöhemmin nähdään sitten lopulta et mihin kuntoon pleksi menee.
tallennettu

Buster XL & Yamaha F100
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info