Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:06:01

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Tee-se-itse
| | |-+  Kuidutetusta puuveneestä kuituvene
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuidutetusta puuveneestä kuituvene  (Luettu 1471 kertaa)
kime-81
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 18.07.09 - klo:01:16 »

tervehdys foorumille.Persaukisena minulle tuli mieleen että onkohan ajatus kuidutetun(kuitua 3-4mm) puuveneen muuttamisesta kuituveneeksi kuinka typerä? Ajatuksena oli purkaa tuosta minun, noin 5 metrisestä perätuuppariveneestä lahot puut pois. Tämän jälkeen laminoida vahvikkeet ja pari kierrosta kuitua vielä päälle. Perälauta+moottorikaivo veneessäni on kova joten se kannattanee pitää siellä vahvikkeena. Kerron vielä ettei tämä vene tulisi ihan puhtaasti hyötykäyttöön,eli ulkonäöllä ei ole pahemmin väliä. Vastaavan kokoiset uudet veneet maksanee noin 2000-6000eur. Kannattaako yrittää?
tallennettu
Loordi
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 18.07.09 - klo:09:37 »

tervehdys foorumille.Persaukisena minulle tuli mieleen että onkohan ajatus kuidutetun(kuitua 3-4mm) puuveneen muuttamisesta kuituveneeksi kuinka typerä? Ajatuksena oli purkaa tuosta minun, noin 5 metrisestä perätuuppariveneestä lahot puut pois. Tämän jälkeen laminoida vahvikkeet ja pari kierrosta kuitua vielä päälle. Perälauta+moottorikaivo veneessäni on kova joten se kannattanee pitää siellä vahvikkeena. Kerron vielä ettei tämä vene tulisi ihan puhtaasti hyötykäyttöön,eli ulkonäöllä ei ole pahemmin väliä. Vastaavan kokoiset uudet veneet maksanee noin 2000-6000eur. Kannattaako yrittää?

Hmm... riiippuu siitä paljonko olet valmis satsaamaan omaa aikaasi sekä rahaa. Myös kuitu, hartsi, topcoat yms tarvittavat aineet ja välineet maksavat, ellei sitten saa niitä jostain - harvemmin kuitenkaan näin on. Ja onko homma hanskassa? Jos kuitenkin hommaan lähdet, pura kaikki puut sitten pois, myös perälauta ja moottorikaivo. Varmista myös ennen kuidutushommia että vene on suorassa, ei korkkiruuvina. Lopputuloksestahan tulee just sellainen kun siitä tekee  Iskee silmää

Itse en kyseiseen hommaan viitsisi lähteä, katselisin ihan vaan toista venettä tilalle, siis en uutta vaan käytettyä. Ja kyllä tollanen, ainakin jos on rajusti kuidutettu (mitä tuo 3-4mm ei valitettavasti ole) sisältä osittain laho perämoottorivene kestää. Koneesta riippuen tosin. Meillä saaressa ollut jo vuosia reilu 5 metrinen rajusti kuidutettu puuvene, on lahoa yms. epäterveyttä puuosissa, kaaret ovat häipyneet ja pohja notkuu. Kestää kuitenkin vuodesta toiseen - runtataan myös jäissä. Koneena 20hv jamppi ja huippuja kelaa ehkä joku 15 knots.
tallennettu

Merimaskun Muskelivenekerho - Vator 14R + 40 Mariner, Finnsport 500 (RS) + 115 Suzuki
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 18.07.09 - klo:09:56 »

Itse opin juuri.. Jos haluaa nimenomaan askarrella paskarrella, niin sitten vaan tottakai kiinni työhön.
Mutta jos tahtoo saada veneen vesille ja ajella. Parempi ostaa valmis vene...

Itsellä oli ajatus saada alle tonnilla vene vesille (500€ vene)
Remonttiin meni ~1500 lisää
tallennettu

kime-81
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 24.07.09 - klo:21:53 »

Kiitos vastanneille. Oikeassa taidatte olla. Ei tuohon hirveästi viitsi rahaa laittaa, kun noilla ti-vehkeillä ei kuitenkaan ole minkäänlaista myyntiarvoa. Jos laittais tuollaisena veteen, kun on tuota kesääkin vielä jäljellä, ja koittais talvella löytää ehyemmän. Kait toi tämän syksyn kestää.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info