Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:05:52

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Tee-se-itse
| | |-+  kaukosäätö asennus perämoottoriin
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: kaukosäätö asennus perämoottoriin  (Luettu 2175 kertaa)
Hekwied56
Käyttäjä
*

Profiili
« : 12.02.10 - klo:17:39 »

Kaukoohjaus+ratti - ja kaukosäätökaapelit+hallintalaite on jo hankittu. Minua askarruttaa seuraava seikka eli,onko kellään kokemusta kaukosäätökaapeleitten kiinnityksestä vaihde- ja kaasuvipuihin suzuki 9,9hp vm2008 kopan sisäpuolelle (vanhemmissa malleissa yleensä kopan ulkopuolella) ja mistä kannattaa kyseiset osat hankkia?
Merkkiliikkeessä maksavat n.197€ muutama pikku osa, ovat turhan kalliita. . Veneeni on pieni ns omavalmiste ja näppärän kokoinen ja juuri sopiva tuon 9,9hp liikuttamaan jopa plaanissa ja siten kohdilleen mitoitettu kyseiseisellä koneella. Edellisellä omistajalla vene oli uistelukilpailuissa mm Päijänteellä.. Kauko-ohjauksen haluan selkäni vuoksi, joka mahdollistaa istua oikean ajoasennon, ei tarvii selkä kierossa ajaa. Lisään tähän että en ole vielä nähnyt missään kyseisiä kiinnitysosia mutta käyn läpi arsenaalia esim soittaessani eräälle p-moottoripurkaamolle väitti osat löytyvän ja kun minulle selviää vähänkään mimmoset ne minua niin askarruttavat osat ovat niin sekin jo mahdollisesti vastaa kysymykseeni  ja asia on sillä  selvä.   
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:10:32 kirjoittanut Hekwied56 » tallennettu
Hekwied56
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 08.03.10 - klo:11:59 »

Jatkan asiaani siten että kyseiset kaukosäätö tilbehöörit kaasun- ja vaihdevipuihin kuuluvista pikku osista esittävän kuvan toimitti p-moottorini maahantuoja s-postiini, jonka erikseen pyysin, josta selviää kuinka monesta eri nippelistä on kyse. Olen sitä mieltä että vanhemmissa p-moottorieissa, joissa kiinnitys tapahtuu kopan ulkopuolelta, on selkeämpi ja vähemmän osia vaativa järjestelmä. Uudemmat p-moottorit varustettuna säätö- ja ohjauslaittein on selvästi kalliimpi paketti johtuen osien määrästä. Onhan selvää että osat erikseen hankittuna maksaa vielä enemmän, senhän nyt kaikki tietänevät..
Eipä siinä mittää, jo ennestään tyhjästä on jostahi nyhjästävä ja nöyränä maksettava, vaikkakin samaan aikaan mietin omia vippaskonsteja itse värkätä osia niiltä kohdin kuin se on mahdollista.
Tänä  talvena on lumi ollut päällimmäinen riesa joillekin ja kevään lämpöä odotellessa veneen kuin moottorinkin kanssa ainakin me taivasalla puhdetöitä jynssäävät odottavat esimaistia tulevan kesän kaudelle.
« Viimeksi muokattu: 08.03.10 - klo:12:03 kirjoittanut Hekwied56 » tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 08.03.10 - klo:12:28 »

Eihän tuo hinta loppujen lopuksi kova ole. Tietysti jos haluaa, voihan ne osat tehdä itsekin kun avaa moottorin kopan ja tsekkaa vivustot ja sen jälkeen katsoo vaijerinpäät. Eli ne osat pitä tehdä mitkä välistä puuttuu. Tuo maahantuojan lähettämä kuva varmaan auttaa asiassa.
Itse en lähtisi kyllä tekemään. Mieluummin olen töissä tuon hinnan edestä. Toinen asia on se että luulen että noihin tehdastekoisiin voi luottaa enemmän. Turvallisuus on poikaa kun ollaan vesillä.
Mitä pienempi ja hitaampi vene, sitä enemmän asetan itse asialle painoa.

Purkaamoilta ei varman löydy ihan heti tuon ikäiseen osia. 9,9 ei myöskään ihan normaalisti ole varusteltu kaukohilppein.

Ulkomailta tilaaminen on yksi vaihtoehto. Toisaalta senkin netissä roikkumisen ajan voi olla ukona ja tehdä vaikka lumitöitä.... Virnistää
tallennettu
Hekwied56
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 08.03.10 - klo:13:31 »

Olen itsekin tehdasvalmisteisten osien puolella jo siksi että ne ovat mitoitettu tarkalleen ja mitä enemmän liikkuvia osia on, sitä vaativampi on käytössä moitteeton liikesarja ja veneen kyntäjä voi pysyä nahoissaan jossain järven selällä.. Toisekseen kyseisessä sarjassa on sitten kaikki osat kiinnikkeineen, jotka varmasti oikaisee monta mutkaa kuin se että vaivaa päätään lopputuloksen epäonnistuttua..noh, oli miten oli mutta asia kulminoituneen joustavaan veneellä liikkumiseen ja sen lisäintressiin kalastukseen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info