Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
26.05.12 - klo:05:20

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Tee-se-itse
| | |-+  Bensan virtausmittari
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Bensan virtausmittari  (Luettu 2168 kertaa)
otou
Käyttäjä
*

Profiili
« : 28.05.11 - klo:16:24 »

Viimepäivien ajelujen jälkeen on tullut fiilis ettei mulla olisikaan ns. taloudellinen matkanopeus 20 ja 25 kn välissä vaan jossain 30 kn pintaan ennemminkin. Tuntuu tuo menevän kevyiten 30kn jos moottoria kuuntelee.. Ajatuksena olis hankkia virtausmittari ja saada mustaa valkoisella tästä asiasta Iskee silmää Meinaan, että turhaan sitä liian hiljaa ajelee jos vielä kuluttaa enempi l/mpk.
Jotain suosituksia hyvästä eikä mistään sikahintaisesta mittarista ja anturista?
tallennettu
220AETO
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 28.05.11 - klo:17:08 »

Viimepäivien ajelujen jälkeen on tullut fiilis ettei mulla olisikaan ns. taloudellinen matkanopeus 20 ja 25 kn välissä vaan jossain 30 kn pintaan ennemminkin. Tuntuu tuo menevän kevyiten 30kn jos moottoria kuuntelee.. Ajatuksena olis hankkia virtausmittari ja saada mustaa valkoisella tästä asiasta Iskee silmää Meinaan, että turhaan sitä liian hiljaa ajelee jos vielä kuluttaa enempi l/mpk.
Jotain suosituksia hyvästä eikä mistään sikahintaisesta mittarista ja anturista?

Aika kiven alla tahtoo mittarit olla, tämmöstä toisessa topicissa mainostivat:

http://www.marinea.fi/kulutusm.htm

Tässä aiheesta topic:

http://www.moottorivene.info/keskustelu/sporttiveneet/kulutusmittari-t3385/0/

Itse selvittelin, että mun Lowrance HDS5 polotteriin/gps:n saa anturin, maksaa n.150,- ihan ok hintanen mielestäni. Tyhmä laite, kun ei vaan ymmärrä GPS:n nopeutta, pitäs hommata nopeusanturi (100,-), että näyttäs kulutus/matka. Helppo tietty näytöltä kattoo nopeus, ja kulutus/h, ja laskee taloudellisin nopeus. Positiivista sekin, ettei lisä näyttöjä tarvita, saa samalta näytöltä kaiken informaation.
tallennettu

100 m/s Club Finland (Hayabusa Turbo)
otou
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 28.05.11 - klo:17:30 »

Yritin etsiä tuota topicia aiheesta mutten löytänyt.. Oli sellainen muistikuva, että asiasta oltiin käyty keskustelua täällä aiemminkin. Tuossa navmanin mittarissa olisi riittävät ominaisuudet mun käyttöön.
Täytyypi tutkailla löytyiskö sellainen johonkin inhimilliseen hintaan. Parempi saada se anturi asennettua suodattimen jälkeen, tuskin se "melko jäännän värinen" vesi mitä viimevuoden filtterin pohjalla oli tekee hyvää anturille Iskee silmää
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 28.05.11 - klo:19:49 »

Enemmänkin ne roskat, mitä takissa väkisinkin on kiusaa sitä pientä siipipyörää.
tallennettu
delsol
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 28.05.11 - klo:20:09 »

Multa löytyis mittari mutta anturi hakusessa...ostatko?
Ostin sen hiljattain kun myytiin tuota kierroslukumittarina,kuva oli sen verran huono että en nähnyt tuota l/h merkintää.

tallennettu
Catiska
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 28.05.11 - klo:22:07 »

Tuo mittari ei sitten kovin kummoiseen koneeseen riitä...
tallennettu

delsol
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 28.05.11 - klo:22:25 »

täh...on se melkonen kameli jos 60L/h on kulutus mihin tuo mittarin asteikko riittää..vai mitä meinasit?
tallennettu
Juho
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 28.05.11 - klo:22:47 »

150hp riittää Iskee silmää
tallennettu
delsol
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 28.05.11 - klo:23:02 »

ahaa...meikäläinen harrastelee siis kirppusarjassa omien koneiden kanssa.
tallennettu
Ryde
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 28.05.11 - klo:23:37 »

Lainaus
Itse selvittelin, että mun Lowrance HDS5 polotteriin/gps:n saa anturin, maksaa n.150,- ihan ok hintanen mielestäni. Tyhmä laite, kun ei vaan ymmärrä GPS:n nopeutta, pitäs hommata nopeusanturi (100,-), että näyttäs kulutus/matka. Helppo tietty näytöltä kattoo nopeus, ja kulutus/h, ja laskee taloudellisin nopeus. Positiivista sekin, ettei lisä näyttöjä tarvita, saa samalta näytöltä kaiken informaation.

Mulla on HDS:siä edeltävä Lowrance ja siinä virtausmittari. Se kyllä laskee kulutuksen litraa/kuljettu matka ilman erillistä nopeusanturia. Loistava laite, kun kaikki tieto näkyy haluttaessa samalla näytöllä. HDS pitäisi toimia siis samalla tavalla.
tallennettu
otou
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 29.05.11 - klo:03:21 »

Mites mahtais käydä 60l/h mittarille?? catisca sanoi ettei tee mitään, veikkaan kyllä et tolle vulvalle maistuu heti toi vähintään 60l/h Matkaajossa menee varmaaan 20 ja 30 väliltä jotain vaikea mitata ilman virtausmittaria..
tallennettu
Catiska
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 29.05.11 - klo:08:57 »

Jos hieman valoittasit vulvasi kokoa ja missä veneessä se on.

Oma 6m jolla kulkee matka-ajossa sellaisilla lukemilla, että tuo mittari kyllä riittäisi, eli n. 43L/h. Mutta, on hieman ärsyttävää, jos mittarista loppuu asteikko heti kun nostaa nopeutta normi matkanopeudesta...

Toiseksi, tod. näköisesti tuon VDO:n anturin hinnalla ostaa digitaalisen kulutusmittarin, ellei VDO:n anturihinnoittelu ole muuttunut radikaalisti.
tallennettu

delsol
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 29.05.11 - klo:10:36 »

itse en vielä ole löytänyt anturia tuohon omaan mittariin mutta jos jollakulla olisi antaa vinkkiä mistä osaisi hakea niin olisi hieno homma  Hymyilee
tallennettu
220AETO
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 29.05.11 - klo:20:22 »

Lainaus

Mulla on HDS:siä edeltävä Lowrance ja siinä virtausmittari. Se kyllä laskee kulutuksen litraa/kuljettu matka ilman erillistä nopeusanturia. Loistava laite, kun kaikki tieto näkyy haluttaessa samalla näytöllä. HDS pitäisi toimia siis samalla tavalla.

Kahdenlaista tietoa itsekin sain aiheesta. Maahantuoja "epäili", että näyttää litra/matka, jälleenmyyjää "epäili" ettei näytä!. Kunhan ennätän hakea kauppiaalta osat, ja asentaa, niin näkee kuis käy!!!
tallennettu

Catiska
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #14 : 29.05.11 - klo:21:14 »

Omasta en ole löytänyt kuin Litra/tunti, matkaan suhteutettuna joutuu laskemaan itse. Jos sen jollain asetuksilla löydät, niin kerro meille muillekin, olisihan se näppärämpi jos näkisi suoraan matkaan suhteutetun kulutuksen.
tallennettu

Ryde
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #15 : 31.05.11 - klo:10:31 »

Lowrancesta tuo kulutus/kuljettu matka löytyy, kun menee "muokkaa tietokerrosta" ja sieltä lisää näytölle kyseisen tiedon. HDS koneista se löytyy (muistaakseni) näin: aloitusmenu, paina Menu --> valitse "muokkaa tietokerrosta", paina enter --> valitse alavalikosta lisää tai muuta, paina enter (tai paina sivunappuloista menua) -->  rullaa alas moottorivalikon kohdalle ja paina enter -->rullaa alas ja oli muistaakseni nimeltään joku kulutuskujettumatka(GPS). Jos yksiköiksi on valittu metriset, niin se näytti kulutuksen litraa/100km.

Näytölle mahtuu vain tietty määrä näitä tietoja, joten jos näytölläsi on jo paljon tietoa niin voit joutua korvaamaan jonkun ei niin tärkeän tällä.

Vanhemmassa laitteessa se oli mielestäni vähän lyhyemmän kaavan mukainen juttu, mutta kun vene on pienen matkan päässä, niin sen voin tarkistaa joskus myöhemmin. Siinä se näyttää kuljetun matkan/litra.
tallennettu
220AETO
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #16 : 31.05.11 - klo:20:30 »

Lowrancesta tuo kulutus/kuljettu matka löytyy, kun menee "muokkaa tietokerrosta" ja sieltä lisää näytölle kyseisen tiedon. HDS koneista se löytyy (muistaakseni) näin: aloitusmenu, paina Menu --> valitse "muokkaa tietokerrosta", paina enter --> valitse alavalikosta lisää tai muuta, paina enter (tai paina sivunappuloista menua) -->  rullaa alas moottorivalikon kohdalle ja paina enter -->rullaa alas ja oli muistaakseni nimeltään joku kulutuskujettumatka(GPS). Jos yksiköiksi on valittu metriset, niin se näytti kulutuksen litraa/100km.

Näytölle mahtuu vain tietty määrä näitä tietoja, joten jos näytölläsi on jo paljon tietoa niin voit joutua korvaamaan jonkun ei niin tärkeän tällä.

Vanhemmassa laitteessa se oli mielestäni vähän lyhyemmän kaavan mukainen juttu, mutta kun vene on pienen matkan päässä, niin sen voin tarkistaa joskus myöhemmin. Siinä se näyttää kuljetun matkan/litra.

Tänään sain asenneltua virtausmittarin kiinni Lowranceen (maalla, en käynyt testaamassa!) Räpläilin sun ohjeen mukaan, mutten löytänyt valikosta kuin yhden vaihtoehdon, ja se just toi litra/aika. Pitää viellä "rämpätä, kun vesillä seuraavan kerran....
tallennettu

Ryde
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 01.06.11 - klo:20:46 »

Täytyy perehtyä vähän lisää. Onhan sulla tankin tilavuudet ym. tiedot syötettynä koneelle?
tallennettu
220AETO
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #18 : 05.06.11 - klo:17:13 »

Täytyy perehtyä vähän lisää. Onhan sulla tankin tilavuudet ym. tiedot syötettynä koneelle?

Itse en vielä ennättänyt perehtyä asiaan lisää. Kaveri tänään asennellu HDS:7:n anturin ja starter kitin. Näyttää kuulemma kulutus/matka, kun vaan osaa...!!  EI tartte erillistä nopeusanturia!!!
tallennettu

Tatu1975
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #19 : 05.07.11 - klo:14:44 »

Tuollainen löytyisi ylimääräisenä.

Eli Navman fuel 3100s ja NavBus connector, johon voit liittää karttaplotterin, josta tulee gps-tieto laitteelle. Tällöin näkee kulutukset tunnissa ja matkassa. Hintalapuissa lukee 279 eur ja 120 eur. Laitteet siis uusia.

* 2011-07-05 14.33.44.1.jpg (266.05 kilotavua, 1024x617 - tarkasteltu 92 kertaa.)
tallennettu

Finnsport 500 - Johnson 150, ex Evinrude 115, Evinrude 60
--------------------------------------------------------------------------
ex Finnspeed 575 ht, Fiskari, Finnspeed 430, Toronto
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info