En tiedä mitkä on suositellut max kierrokset. Itse hakisin potkuria, joka menee suositellun ylärajoille tai jopa hivenen yli -kevyellä veneellä.
Mun filosofiassa kevyellä veneellä, yksin ajaessa kone voi mennä lievästi ylikieroksille. Tuolla kone kiertää pienemmällä kuormalla matkavauhdeissa ja se tuntuu myös kulutuksessa. Liukuun nousu on kevyttä & nopeaa. Kelissä vene reagoi kaasuun paremmin.
En usko että kulutus nykykoneilla juuri muuttuu..
Taisi olla max suositeltu kierrosluku ~6200 tuolle koneelle kun ohjekirjaa selailin joten siinä mielessä on aivan "oikea" potkuri tällä hetkellä. Oikeastaan haen kokemuksiin perustuvaa suositusta tuolle nousulle joka toki riippuu kuormauksesta ja yleensä ajonopeudesta/kierroksista.
Täytyy sanoa etten ihan pikku viilauksen vuoksi olisi edes vaihtamassa tuota rusettia, nykyiseen olen erittäin tyytyväinen ja vene reagoi kaasuun välittömästi. Samoin liukuunlähtö on todella kevyt.
2-3 hengen kuormalla pääasiassa tulee ajeltua, lähinnä ajattelin että jos kierroksista saisi jonkun satasen pois mutta taitaa jäädä vaihtohalut tähän.
Suuret kiitokset jo teille vastanneille ja jos joku tuntee tarvetta jakaa näkemyksiään tästä niin mielenkiinnolla otan edelleen vastaan.