Heikki
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« : 21.10.08 - klo:20:53 » |
|
Olisko jollain tallessa Rusetin vanhoja juttuja lisävedenotosta ja noseconesta kuvien kera? Rusetti tuntuu aukeevan niin hitaasti, että ens kesä on jo ohi ennenkun vanhat jutut on esillä jos sillonkaan. Pitäis päästä rakenteleen!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jansix
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #1 : 21.10.08 - klo:21:15 » |
|
katteleppa tuolta kotisivultani http://kotinetti.suomi.net/jansix/ noita kattiprojekteja niissä näkyy muistaakseni mitä oon putkeja rosterista tehny ja huvin on toiminu. on muuten muutama vielä ylimääräisenä. ja niistä jalkakaasu sysdeemeistä on kans jotain kuvia.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jande
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 22.10.08 - klo:08:12 » |
|
Mulla on Rusetin noseconen rakennus kuvat tallessa. Löytyy myös kuvia miten tehdä erillis vedenotto, kinnityspaikat veneeseen. Kuvia myös peristä johin on tehty itse lisävedenotto reiät vesipumpun alle.
Lisään tänne tänään kuvia päivemmällä...
Jande
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jande
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 22.10.08 - klo:18:10 » |
|
paitsi että tänne ei pysty laittaa kuvia...Herjaa että ei tilaa..?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 22.10.08 - klo:19:11 » |
|
Voihan Persk!! Niistä olis ollu varmaan muillekkin hyötyä. Voisitko mitenkään lähettää mulle s.postiin: huolto@pht-speed.comKiitos etukäteen vaivannäöstä Ja Jansix, mä oon kyläilly usein sun sivuilla. Todella upeita entisöintejä. Niiden vanhojen kilpureiden kunnostus on oikee kulttuuriteko.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jande
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #5 : 22.10.08 - klo:19:46 » |
|
Mailattu kuvat Heikille.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jansix
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #6 : 22.10.08 - klo:21:26 » |
|
kiitos! onhan noihin tullu aikaa ja rahaa laittettua, kiva kun arvostetaan tuota mun harrastusta. pahin rajoitus on rahan puute. aikaa kyllä löytyy aina. mutta kun pussi on aina tryhjä niin tahtoo olla että niitä pitää välillä vähentää, parhaimmillaan/ pahimmillaan on ollu 5 kattia pihassa ja koneet tallissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 23.10.08 - klo:18:41 » |
|
Nöyrä kiitos Jandelle kuvista! Kyllä olis surkeeta rakennella, jos ei sais täältä lueskella ja kysellä toisten tekemisiä ja kokemuksia. Tää venetouhu on niin erilaista kun esim. auto ja moottoripyöräharrastajilla. Ne tapailee toisiaan joka kylän Veijon Essoilla ja vaihtelee mielipiteitä + että niillä on vielä omat foorumit. Meillä se on enempi semmosta yksikseen nyhjäämistä. Sporttiveneilijätkin vois järjestää kesällä jotain kokoontumisia esim. venekisojen yhteyteen. Toi Muistojen Saimaan ajohan olis tosi hyvä kokoontumis paikka. Kuinkahan nopee vene pitäis olla, että kehtais osallistua?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jande
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 23.10.08 - klo:19:02 » |
|
www.mssa.fi ajoissa alimmat nopudet on varmaan siellä 35-40 solmun luokkaa ja nopeimmat taitaa vetää melkein 110 solmua vauhtia joten kehtaa lähteä aika pikkunopuksillakin mukaan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sWaltsu
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #9 : 23.10.08 - klo:19:18 » |
|
itsellä oli maximit 40kn mssa:ssa mutta Anssin perässä kun ajeli, niin ~35 oli sopiva matkavauhti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 23.10.08 - klo:19:39 » |
|
Olis se hienoo osallistua. sWaltsun seikkailuista oli hauska lueskella. Jos ton Finnspeedin ja 70hp Johanssonin sais 40solmuu menemään. 70 luvun lopulla osallistuin SuurSaimaan ajoihin Salsportilla ja 60kymppisellä Volvolla. Huiput oli yli 50solmuu. Mun ja kartturin yhteispaino oli 120kg (huom. oli. ei oo enää) Vene paino 70kg eikä se Pentakaan paljoo painanu. Sen veneen kun jostain löytäis, niin aloittaisin entisöinnin jansixin tapaan
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sWaltsu
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #11 : 23.10.08 - klo:20:00 » |
|
Itsellä alkaa veneen "ensitöisti"... modernisointi ensi vkl  Kova homma vaan repiä tekniikkaa irti. ja pestäkkin pitäisi... mutta mssa:hin kannattaa kyllä tulla. Toivotaan että ensivuonna olisi edes jotain kekkereitä tiedossa. Jospa keli & tekniikka olisi kanssamme loppuun saakka 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Heikki
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 25.10.08 - klo:15:13 » |
|
Mulla kaverin kanssa kimppaveneenä vanha tuulilasiFinnspeed. tai en ole kyllä toista samanlaista nähny. Se on runko ja kansivalmiina jostain ostettu ja ensimmäinen omistaja ite tehny loput. Kone on 70 hp Johnnsoni. Rempattu Wisecon männillä, kantta laskettu ym. joskus 10vuotta sitten. Perä on joku vanha kilpaperä. Seissyt viimeset 7vuotta. Vähän jänskätti koekäyttää ekan kerran. Ekalla koeajolla ei oikeen kulkua ollu ja vähän ajan kuluttua kone inahti lupaavasti sammuksiin. Kauppoja ei vielä oltu tehty ja myyjä muutenkin reilu tuttu kaveri, joten ei siinä mitään. Ensin luultiin koneen leikanneen kun oli huolella jumissa. Kansi pois ja sylinterit oli kuin uudet. Perä irti ja syykin paljastu: pystyakselin laakeri leikannu kiinni. Myyjän varastosta vakio perä kiinni, uusi kansipahvi ja toinen startti. Vanhan startin bendix laite antautu, kun se yritti väkisin startata jumivaa konetta. Seuraava koeajo ja taas 10minsaa ajoa meni hienosti, kunnes rupes hyytymään. Nyt rupes jo vähän otsasuoni pullottamaan. taas melat heilumaan ja vene trailerille ja kotiin häntä koipien välissä. Kaasarit auki ja vika oli haperoitunu suuttimen o-rengas. Liimalla samantyyppinen tilalle, koekäyttöä ja taas merelle. Nyt toimi ja kaupat tuli. Kone vaan tykkää kiertää ylikierroksille.Toisten varastoista ollaan saatu 13x19" alu, mutta silläkin kierrokset menee yli 7tuhannen. Nyt koitetaan saada kilpaperä kuntoon, hissi, lisävedenotto, kone ylös ja kilpaperään kunnon rusetti. Siinä on 1:1,8 välitys ku vakio perässä se on jotain 1:2,4 ja tietysti kisaperään käy pkku g potkurit ja isoon iso g.t Jonkunlainen kompromissi (eli ei missään hyvä) täytys saada, kun vesihiihtoa ja kavereiden kanssa cruisailua pitäis pystyä tekemään kovaa räppäilyn lisäksi. Helposti nostettava/laskettava hissi ja eri potkureita. Siinä tavotetta ens kesäksi normaalin muun kunnostuksen lisäksi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuoppix
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 04.08.09 - klo:15:26 » |
|
Se on taas sulki toi rusetti. Muistaako kukaan, kuka kauppasi siellä omc v6 osaa? Olis tarvetta sytkäboksille ja mieluummin ostaisin harrastajalta...
Tuoppi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
sWaltsu
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #14 : 04.08.09 - klo:17:32 » |
|
Mulla löytyy vielä pari puolaa (postimaksuja vastaan) => olethan koittanut ristiin muutamaa eri puolaa? ja tulppia ristiin?
Harmi tuon rusetin kanssa taas ;(
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
tuoppix
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 04.08.09 - klo:20:43 » |
|
Moro! Sen verran on hämmenetty, että vikapaikka on luultavimmin boxi. Parit purkamot on vielä soittamatta. Saa nähä tuleeko R-sivut enää takas...
Tuoppi
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Jande
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 04.08.09 - klo:20:53 » |
|
Mikähän sitä rusettia vaivaa kun ei pelaa?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|