Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.02.12 - klo:15:39

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Sporttiveneet
| | |-+  ohjauslaitteet?
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: ohjauslaitteet?  (Luettu 1938 kertaa)
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« : 16.02.10 - klo:16:49 »

Itse olen päässyt hydrauliohjauksen makuun...
Mutta uusi ohjaus olisi saatava.

Katselin, että tuolla lahden takana käyttävät paljon "tuplakaapelia".

näyttää vauhdikkaissa veneissä käyttävä paljonkin, ja vielä purevilla pintapotkureilla?
kovasti kiinostaisi?

tallennettu

Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.02.10 - klo:19:16 »

Mulla on marshanissa ihan orkkis ohjaus ja se on kahdella kaapelilla. Kaksoiskaapeli on jämäkkä, tarkka ja turvallinen.
Yleensä nopeisiin veneisiin suositetaan kaksoiskaapeli asennusta, mutta en tiedä miksi tämä käytäntö tuntuu olevan ihan poissa suomessa.

Tuplakaapelilla ei minulla ainakaan kantaudu hyrrävoimat rattiin, mutta teleflexillä on perinteistä ja NFB rumpuakin kahdelle kaapelille... Mitä etua NFB Dual rummulla haetaan? Ei hajuakaan..?

Tupla kaapeleilla tulee turvallisuutta, kun ei tarvitse pelätä mita tapahtuu jos se yksi kaapeli katkeaa ja kahden kaapelin kuorma varmasti pienentää rasitusta.
Tupla kaapeleilla ohjaus on tarkka ja välykset on olemattoman pienet.

Nyt vielä ehjät, mutta vanhat kaapelit on tarkoitus uusia ja rahaa palaa about 200€ kaapelihin ja jos ottaisi uuden rummun, niin sen hinta lienee reilusti yli 200€ kun pelkkä NFB rumpu maksaa 189€...

Kyllä tuplakaapeli on varmempi kun yksi kaapeli ja uskallan väittää, että varmempi kuin hydrauli ohjaus. Kunnon hydrauli ohjaus maksaa reilusti tonnin ja tälläisen voisi saada varmastikkin alle 500€.

* Ohajus.JPG (292.31 kilotavua, 866x1155 - tarkasteltu 142 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:19:21 kirjoittanut Jande » tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2 : 16.02.10 - klo:19:24 »

Juu... täytynee harkita vakavissaan Iskee silmää
hydrauli on omasta mielestä kyllä mahtavan kevyt (tasaisen kevyt ääripäästä-ääripäähän)

Ajaahan jotkut perus NFB-singlelläkin... mutta pinnassa olevan moottorin vääntö tekee ikävät:
toki ei rattiin kampea, mutta voi "lukittua"... kun järjestelmä estää kampeamisen.

mutta jos 500€ saa tuplakaapelin, niin onhan se varmasti kokeilemisen arvoinen...
eikö ne ole paksulla kaapelilla kumminkin?
tallennettu

Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.02.10 - klo:19:46 »

Jaa-a tosta paksuudesta on ole varma. Mä luulen että noi mun vanhat kaapelit on sitä (6mm sisus) ohutta. NFB:ssä on ainakin 8mm sisuksella oleva kaapeli. '
Onkohan V6 asennukset ollut aina paksummalla kaapelilla vai tuliko muutos jossain vaiheessa 1900 lukua  Virnistää ?
Niin jos siitä hydraulista haluaa hyvän ja kevyn ohjauksen, pitäisi pumppu, letkut ja sylinteri olla kunnollinen (300hv koneseen asti)

Esim toi UsPartsin baystar tarjous hydrauli ohjaus joka on 150hv koneelle asti mitoitettu, niin on valmiiksi jo jäykkä. Kaverini jopa piti sitä pienenä pettynyksenä ja tietysti siinä mallissa ei ole myöskään säätöä että ohjauksen herkyyttä voisi muuttaa.. Houkutuksena hänelläkin oli ostaa sen herkkyys, tarkkuus ja riittävyys 140hv koneelle, mutta hakkua piti, että huono on  Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 16.02.10 - klo:19:48 kirjoittanut Jande » tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #4 : 16.02.10 - klo:19:58 »

kyllä nuo perus hydraulit on mahtavia matkaveneissä & pikkumoottoreissa.

mutta yhtään hyvää kokemusta en ole noista alta 1000€ sarjoista kuullut nopeissa veneissä.
ja hydrauleissahan on kaikissa se teksti ei sovellu nopeaan ajoon & pintapotkureilla... .

Toisaalta houkuttelisi myös kokeilla sitä systeemiä, missä työsylinteri tulee suoraan moottorin sivuun kiinni.
Ne on ilmeisen hyvin toimineet?
Mutta suoria sarjoja ei ole, vaan joutuu askartelemaan... (siis kohtuuhintaan)

Mistä olet tuon oman tuplakaapelisetin hommannut?

Täytynee vana ihmetellä mistä ne kaapelit saa kulkemaan takana?
tallennettu

Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 16.02.10 - klo:20:28 »

Minä luulen että mulla toi on ihan Marshanin vakio ohjaus joka on tullut veneen mukana. Siis uutena silloin kun se on suomeen tuotu.
Venehän on valmistettu Englannissa.
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 17.02.10 - klo:19:14 »

Tuplakaapelilla ei minulla ainakaan kantaudu hyrrävoimat rattiin, mutta teleflexillä on perinteistä ja NFB rumpuakin kahdelle kaapelille... Mitä etua NFB Dual rummulla haetaan? Ei hajuakaan..?

Turvallisuutta sillä haetaan eli jos kaapeli paukahtaa niin kone ei rempase laitaan samopin tien ja murra kipparin peukalonhankoja.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 18.02.10 - klo:07:47 »

Aivan.. erittäin hyvä pointti. 
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info