Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
25.05.12 - klo:14:30

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venemoottorit
| |-+  Sisä ja sisäperämoottorit
| | |-+  OMC Stern Drive 400 perävetolaitteen impellerin vaihto - HJELPPIVÄ!
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: OMC Stern Drive 400 perävetolaitteen impellerin vaihto - HJELPPIVÄ!  (Luettu 855 kertaa)
Esa Päälykäinen
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 22.05.10 - klo:17:08 »

Löytyiskö apua OMC Stern Drive 400 perävetolaitteen impelleripyörän vaihtoon? Pyörä ilmeisesti jumittaa koska perävetolaite ei nosta vettä järjestelmään. Mä en ole koskaan avannut moista laiteetta, joten kysymys kuuluukin, onko kuinka vaikea homma? Täytyykö koko perävetolaite irrottaa vai riittääkö alimman osan irroittaminen? Osia saa usapartsista, mutta nyt ottaisin kernaasti vinkkejä jos jollakin on asiasta kokemusta. Kysyin tarjoukset kahdelta OMC huoltoihin ja korjauksiin erikoistuneelta helsinkiläiseltä huoltofirmalla mutta kumpikaan ei alkanut hommaa tekemään kiireisiin vedoten. Jos joku homman osaa ja sattuu asumaan inhimillisen matkan päässä Helsingin Verkkosaaresta (telakka jossa vene nyt on) ja olis innostunut tekemään homman minun kanssa niin maksan kyllä hyvät "kulukorvauset".
tallennettu
kruiseri
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 25.05.10 - klo:15:11 »

Itse tein saman homman, eri vetari mutta kuitenkin en ollut aiemmin avannut vetaria eikä ollut mitään tietoa miten homma tehdään.

Netistä kuitenkin löytyy ohjeita joita seuraamalla sain homman tehtyä. Loppujenlopuksi ei ollut vaikea homma, vetari piti kuitenkin irroittaa ja suurin ongelma olikin missä teen tuon impellerin vaihdon. Tein ihan takapihalla, ja sain vetarin laitettua kiinni sellaiseen nikkarointipenkkiin pystyyn hieman konstailemalla.

Niin ja työkaluja piti käydä välillä ostamassa, tuumasia kuusiokoloavaimia ja lenkkiavaimia, en tiedä tuosta koneesta mutta jos on tuumasia ruuveja niin kannattaa ostaa ne työkalut etukäteen. Hymyilee leveästi
« Viimeksi muokattu: 25.05.10 - klo:15:16 kirjoittanut kruiseri » tallennettu
Esa Päälykäinen
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 28.05.10 - klo:12:06 »

Moi Kruiseri. Oliko teikäläisen vetolaite kuitenkin OMC tai SternDrive? Oliko vetolaitteen irroittamisessa ongelmia? Jos oli niin minkälaisia? Uusitko samalla vetolaitteen tiivistyskumit ym? Tuo savotta on vähän sen kaltainen että teettäis mielellään jolllakin joka homman handlaa mutta tekijöitä tuntuu olevan todella vähän. Toisaalta tuo rohkaisee tekemään itse, kun joku muukin on saanut homman tehtyä ilman aiempaa kokemusta. Osaapahan sitten seuraavallakin kerralla hoitaa homman itse. Tuo impelleripyörä täytyy käsittääkseni vaihtaa aika usein. Jossakin luki että jopa joka vuosi. Kiitos rohkaisusta!
tallennettu
MK
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 28.05.10 - klo:12:20 »

OMC:n vesipumppu on vetolaitteen takaosassa ylhäällä muovisuojuksen alla, vaihto onnistuu vaikka veneen vesillä ollessa. Minulla on käytössä vielä alkuperäinen 20v vanha kuminen juoksupyörä, kun ei ole merkittävästi kulunut tai kovettunut, talvet kannattaa sälyttää vesiastiassa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info