Joo eihän se kaasarin lämpeeminen se suurin ongelma ole. Sen voi hyvin eliminoida mainitsemallasi spacerillä. Mutta juuri tuo umpinainen konetila (yleensä vielä pilssiä samassa tilassa ym. aiheuttaa suuren "umpinaisen" tilan. Tila on aivan erilainen kuin auton moottoritila, joka on alta avoin jne. Nyt kun kaasuttaja vuotaa konetilaan, polttoaine höyrystyy, syntyy räjähdysvaara. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin ainakin itse olen yrittänyt tulkita asiaa jenkkien 'luotettavista" tietolähteistä.

[/quote]
Miksi kaasutin vuotaa ? Sehän sit tulvii tai tiivisteet vuotaa. Kyllähän siinä voisi joku lisä reikä olla hyväkin jotta ilma kiertäisi.
Olen moottori tilaa tarkastellut ajun jälkeen ja yllättävän viileänä on ollut. Eikä ole vielä onneksi toi bensakaan pahemmin haissut.
Suljetussa tilassa aina räjähdys vaara oli sit bensaa / kaasua.
Taitaa toi moottori tila tuulettua kuitenkin suht hyvin niitten ilman otto aukkojen kautta , lisäksi löytyy sähköinen puhallin
joka työntää ilmaa suht hyvin ulos. Joku numero takaperin oli jossakin venelehdesssä juttua moottoritilan tuuletuksen parantamisesta.
Piti lehtikin laittaa talteen, liekkö jo hävinnyt kun ei ole näkynyt. Olisi mielenkiinnolla katsonut olisko parannettavaa.