No mulla tämä Honda juttu ei ole mielipide vaan puhtaasti 4 vuoden kokemus joka ei ole osoittautunut mieluisaksi. Ja Hondan ainoa huono puoli ei ole tuo hajoileva vaihdelaatikko vaan jäykästä taka-akselista johtuen ajo-ominaisuudetkin ovat surkeat esim.juuri Polarikseen verrattuna kun niissä on erillisjousitus. Lisäksi Honda on 3-vetoinen kun etupäässä ei ole lukkoa, taas yksi pitkä miinus lisää Polleen varrattuna. Tavaratilat puuttuu. Muutenkin aika moisia fiboja suunnittelussa. No mitä voi odottaa mönkijältä jonka osat valmistetaan kiinassa ja kasataan halpatyövoimalla amerikassa. Noissa ei ole enää mitään Japanilaista muuta kuin merkki...
Mutta siinä olet oikeassa että kyllä mönkijälläkin paikkansa on ja sillä pääsee moniin paikkoihin mihin traktori vaan yksin kertaisesti on liian iso

Tää menee kyllä nyt niin offina mutta kerranhan tässä vaan eletään... Niin sama täällä, 10 vuoden kokemus YHDESTÄ laitteesta ja näin huoletonta moottoriajoneuvoa ei toista ole tullut vastaan. Taitaa sinullakin olla tämä kokemus nyt yhdestä laitteesta? En lyttäisi koko merkkiä yhden laitteen perusteella, jokaisella merkillä nyt vaan on vikaisia vehkeitä mukana, riippumatta kulkuneuvosta.
Ai nyt Hondassa on hajoileva vaihdelaatikko? Kuinka monta muuta on tullut vastaan netin syövereissä? Onhan se ikävää jos sinulle on maanantaikappale tullut (joita ei saisi millään laatumerkillä olla) mutta en ole kyllä vielä kenenkään kuullut sanovan että Hondissa olisi vaihdelaatikko-ongelma, siis tuossa sinun suhteessa.
Jäykkäperä on ainakin juuri sitä mitä minä haluan. Risuperän edut lähinnä mukavammat ajo-ominaisuudet joita en tarvi omassa käytössä, kuten sanoit lelut on erikseen. Paras etu risuperällä on maavara mutta yleensä siinä vaiheessa kun jumissa ollaan esim. lumessa ei se muutamasta sentistä ole kiinni. Ja silloinkin tärkeimmät ominaisuudet ovat renkaat, pohjapanssarit yms...
Hondassakin on "lukko" kunhan tarpeeksi kikkailee, toki myönnän että nelivedossa Polle on edellä. Tavaratilat puuttuu? Niitä saa kaupasta jos haluaa, eikä maksa paljoa. Muita fiboja? Joka saamarin laitteessa on varmasti fiboja, ne ovat kuitenkin tehty kompromisseinä huvi/pieneen työkäyttöön.
Mutta tämä minun osalta ohi, ei nyt osu tämä keskustelu ihan moottoriveneilyyn vaikka kyllähän tämä hieman sivuaa kun veneitä näillä tässä nostellaan