Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
25.05.12 - klo:11:36

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Retki- ja matkaveneet
| | |-+  Yamarin 575 HT
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Yamarin 575 HT  (Luettu 5068 kertaa)
Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« : 18.11.07 - klo:19:31 »

Kertokaas jos joku tietää, niin onko yamarin 575 HT mistään kotosin ja kannattaako harkita 600 HT bellan korvaajaksi? Tarkoitus olisi jompi kumpi hankkia ja retkeily/ yöpymiseen liittyvää plussaa ja miinusta olisi kiva saada. Missä vaiheessa yamariin tuli neköysiboksit keulaan ja perään?

Oisko jotain moottori kokoa (hv) mitä ei kannata edes harkita? Aika isoja koneita tuntuu kuitenkin kyseisissä paateissa olevan.

Kaikenlainen tieto olisi tarpeeseen.

Jande
tallennettu
ylanko
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 22.01.08 - klo:09:54 »

Tullee vähän viiveellä mutta...

Ei ole paljoa ollut valittamista Yamarinissa, Kovaa ajoa on riittänyt. Alkuun meillä oli se "vakio" 115hp Yamaha, siitä siirryttiin 130hp Yamahaan ja samalla tuli hydrauliohjaus. Kokonaisuutena hyvä paketti, ajettavuus pysyy hyvänä kovillakin (40solmua) vauhdeilla. Aaallokossa kuin kotonaan (pitää muistaa realiteetti että ven 6m pitkä).

Yksi oleellinen asia mistä tykkään on veneen tukevuus kaikillta osin, myös siltä ettei siinä ole pakarat vedessä vaikka laidalla pomppiikin (vartta on sellanen 185cm ja painoa yli suositellun painoindeksin). Eipä ole kipannu vaikka laidalla olisi ollut parikin karvaturria, yhteispaino huitelee jossain 200kg:n tuolla puolen.

Varsinainen retkivene ei taida Yamarin olla. Itse olen kyllä useamman vuoden sen kanssa viikonloppureissuja tehnyt paljonkin, yksinään tilaa on ihan mukavasti, kaksistaan pitää aina illalla siirrellä tavarat takapenkille, kolmistaan saakin sitten jo alkaa pelailemaan hieman tetristä. Sisätilat on suunniteltu enemmän päiväreissuille, johon ne soveltuvatkin hyvin,  yöpyminenkin toki onnistuu mutta em. rajoitteilla.

Itse tykkään myös veneen muotoilusta muihin verrattuna, mitä muita veneitä on tutkinut samalta aikakaudelta niin kyllä Yamarinin eduksi täytyy sanoa että se on muotoilultaan ja sisustaltaan vielä tänäkin päivänä muodikas.

Ankkuriboxeista en osaa sanoa minä vuonna ne tulivat, meillä on vielä se vanha malli jossa niitä ei ole.

Ylänkö
tallennettu
A-mies
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 23.01.08 - klo:12:11 »

Boxit tuli tietääkseni -91. Olen itsekkin ajatellut kyseistä venettä ja kuullut paljon hyvää.
tallennettu
Jande
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.01.08 - klo:15:48 »

Kävin kattomassa yhtä 575 Yamarinia ja huomasin sen ahtauden ja kolkon rakennus/läjäys tyylin. Ei retkiveneeksi ollenkaan, mutta cruisailu päiväreissu homma menee...
Tyylikäs ulkomuoto häviää samantien kun istuu siihen koulupenkin eteen ja jalat ahtaasti sen alla. Takapenkille on kuskin penkiltä 50 cm joka tekee aika ahtaan oloisen. 

Yamariinit unohdettu jo kokonaan...Flipperiin kääntyy suunta...
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info