Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
11.02.12 - klo:18:03

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Retki- ja matkaveneet
| | |-+  lasiluukku "räjähti" !??
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: lasiluukku "räjähti" !??  (Luettu 1750 kertaa)
Toba
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 27.06.10 - klo:23:33 »

Juhannus meni lasinsiruja siivotessa veneestä.

Mulla on MV Marin 6600, jossa keulassa on lasinen oviluukku. Luukku on ajossa aina kiinni ja salvattu, niin viime torstainakin.

Iskeydyttiin suurehkoon peräaaltoon ehkä n. 12-15 solmun vauhdissa, eli ei läheskään pahimpia paukkuja. Silloin kuitenkin lasiluukku päätti räjähtää, singottaen "miljoona" pientä lasinpalaa ympäri kajuuttaa ja etukantta!!? Onneksi vaimo ja 3v lapsi oli takakannella, jolloinn heille ei käynyt mitenkään. Itse sain pari pientä naarmua jalkaan.

Miten lasi voi tuollalailla räjähtää?
Eikö venelasien pitäisi olla turvalasia?
Onko kenellekään käynyt vastaavanlaista?

* 24062010113.jpg (432.44 kilotavua, 1536x2048 - tarkasteltu 159 kertaa.)

* 24062010116.jpg (384.82 kilotavua, 2048x1536 - tarkasteltu 106 kertaa.)
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 28.06.10 - klo:00:01 »

Näyttäähän tuo turva- eli siis "securiittilasia" olevan.. Mutta ihme juttu! Ehdottomasti soittoa MV Marinin tehtaalle!! Joku valmistusvirhe täytyy luukussa olla!  Järkyttynyt
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.10 - klo:10:04 »

Ei karkaistun lasin hajoaminen ilmeisesti ole kovinkaan tavatonta. Minulla tuli auton sivuikkuna kerran syliin tasaisella tiellä.

Kannattanee laittaa laminoitu lasi tilalle. Hinta on käsittääkseni halvempi eikä pirstoudu tuolla tavalla.
tallennettu
f
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 28.06.10 - klo:13:06 »

tuo tuollainen murustuminen on juuri turvallisempaa, kuin että lasista tulisi suikaleita. Minulla joskus suihkukaappia kootessa lasi meni samanlaiseksi muruseksi jalalle. Tuli aika monta pienen pientä haavaa, mutta ei pahempaa.

tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 28.06.10 - klo:14:44 »

Yhden tollasen tapauksen olen nähnyt. Luukku ei ollut kunnolla kiinni ja lopputulos sama (Yamarin). Ei "itsestään" paukahtaminen ole mahdotonta, mut harvinaista...
tallennettu
Yamarin59ht
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 02.07.10 - klo:20:23 »

Juhannus meni lasinsiruja siivotessa veneestä.

Mulla on MV Marin 6600, jossa keulassa on lasinen oviluukku. Luukku on ajossa aina kiinni ja salvattu, niin viime torstainakin.

Iskeydyttiin suurehkoon peräaaltoon ehkä n. 12-15 solmun vauhdissa, eli ei läheskään pahimpia paukkuja. Silloin kuitenkin lasiluukku päätti räjähtää, singottaen "miljoona" pientä lasinpalaa ympäri kajuuttaa ja etukantta!!? Onneksi vaimo ja 3v lapsi oli takakannella, jolloinn heille ei käynyt mitenkään. Itse sain pari pientä naarmua jalkaan.

Miten lasi voi tuollalailla räjähtää?
Eikö venelasien pitäisi olla turvalasia?
Onko kenellekään käynyt vastaavanlaista?

Moro. Katselin tuota sinun vahinkoa ja alkoi ns "myötävituttamaan". Saitkos mitään tai mistään "takaisin"? Itselläni omassa veneessä samankaltanen luukku ja Juhannuksena Punkaharjun suunnalla eräs Yamarinin omistaja puhui hieman vastaavanlaisesta tapahtumasta, mutta veneen ollessa uusi, lasi meni ilmeisesti takuun piiriin..
tallennettu
hirvi49
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #6 : 02.07.10 - klo:22:28 »

Ei tuo luukku voi olla muuta kuin karkaistua turvalasia. Laminoitu lasi ei kestä vastaavanlaisessä käytössä ollenkaan, eli ei voi käyttää. Jäähalleissa käytetään samanlaisia laseja, nekin kestää vaikka mitä, mutta sitten saattaa mennä ihan pienestä kopsauksesta oikeaan paikkaan rikki.

Eiköhän tuo mene veneen takuun piikkiin. Jälleenmyyjän kautta hoituu varmaan jouheammin, tai niiden kautta valmistaja sen lasinkin sulle toimittaa ja hoitaa koko jutun, ellet sitten satu olemaan Lprannasta päin ja käydä itse tehtaalla.

Hyvällä tuurilla ja jos asiallisesti esität asian voit saada ehkä liikkeessä olevasta veneestä lasin samantien mukaan niin ei tarvitse odottaa? Kokemuksesta voin sanoa että mukavaa ja asiallista asiakasta kohdellaan paremmin ja nopeammin, kuin äkäistä ja rasittavaa, oli kyse mistä tahansa asiasta tai tuotteesta. Ihmisiä myyjätkin on.
tallennettu

"Käytönjäljet peitetään kädenjäljellä"
viljovaltteri
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 02.07.10 - klo:22:54 »

suihkseinän asentajalle olin apumiehenä ja yhtäkkiä kuulu pamaus ja jasi räjähti...oli epäuskonen tunne kun lasi vali kuin vesi...niitä paloja löytyy vieläkin kylpyhuoneesta yli viiden vuoden jälkeen---lasimestari sanoi että ei vika vaan karkastun lasin ominaisuus...kaverini asentelee laseja silloin tällöin joutuu asentaan karkaistuakin, eikä kuulemma edes harvinaista.. kuulemma joskus lasiliikeestä tulee soitto että lasin toimiyus viivästyy kun lasi hajos karkasun jälkeen Huh...ilmeisesti hajoo melkein uutena tai sitten kestää maailman yappiin ilman kovia iskuja...
tallennettu
Toba
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 05.07.10 - klo:14:26 »

Noniin, kiitoksia kaikista kommenteista ja myötävtutuksesta!
Uusi luukku on paikallaan ja homma hoitui hienosti suoraan MV Marinin kautta, vaikkakin veneen takuu on jo umpeutunut (vene vm 2008), kiitos heille siitä!   Hymyilee
(Myyjäliike ei ole enää markkinoilla)

Rikkoontuminen vieläkin pieni mysteeri, luukku on siis nimenomaan karkaistua lasia kestävyyden takia. Jos niissä on joku jännite niin menee yleensä jo tehtaalla palasiksi, tai sitten terävästä iskusta (metalli/kivi). Luukku on kuitekin ollut veneessä jo kaksi kautta ja harvoin kuitenkaan ulapalla kiviä tai metallia lentele, ainakaan rauhan aikana...

Positiivinen puoli on ainakin se, että purkki on nyt todella läpisiivottu, ulkoa ja sisältä!

Samaa mieltä hirvi49:n kanssa, aina kannattaa asiallisesti ja korrektisti, vaikkakin tiukasti, esittää reklamaatiot - lopputulos yleensä parempi ja prosessi mieluisampi molemmille osapuolille. Nimim. "Diplomaatti jääräpää"
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info