Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
12.02.12 - klo:15:54

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Retki- ja matkaveneet
| | |-+  Kokemuksia MV-Marin HT 5400
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia MV-Marin HT 5400  (Luettu 1330 kertaa)
Juilma
Käyttäjä
*

Profiili
« : 15.07.10 - klo:22:16 »

Tarkoitus olisi vaihtaa hyvin palvellut avovene hieman katollisempaan malliin ja kiinnostus on lähinnä kohdistunut MV-marinin 5400 HT:hen. Onko jollain kokemusta ko veneestä. Täyttäisi minun seuraavan veneen perusvaatimukset; läpikäveltävyys josta en ole valmis tinkimään tippaakaan, kuski kovan katon alla ja mahdollisuus tarvittaessa yöpymiseen (varsinainen retkivene on sitten minulla erikseen).

Tietysti jos jollain tulee jotain muuta vaihtoehtoa mieleen, itseä kiinnostaa myös Finn-Master / Marino 63 OC:t mutta vene alkaa olemaan jo ehkä hieman turhan iso käyttötarkoitukseeni (yhteys/vetouistelu -vene) ja suurempi haitta on veneiden kohtuullisen kallis hinta.
tallennettu
hirvi49
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1 : 15.07.10 - klo:23:01 »

Parin ajokerran kokemus tuosta veneestä. Tietenkin käyttötarkoitus on tärkein osa venettä valitessa ja jos vene tuntuu itselle hyvältä niin eikös se silloin ole hyvä? Tässä hieman omaa näkemystäni.

+tuntuu paljon kokoaan suuremmalta (leveä ja tilava hytti)
+hyvä näkyvyys sivulle
+hyvä runko
+helppo kuomu
+kaadettava takaistuin

-liian tiukka vaihde/kaasukaapeleiden läpivienti (jäykkä kahva)
-trimmit käytännössä mahdoton asentaa
-sivulta kulku hieman epäkäytännöllinen
-oven palkit haittaavat näkyvyyttä eteen

Vetouisteluun 5400HT ei ole välttämättä paras, mutta yhteysveneenä erinomainen.

Eipä nyt muuta tule äkkiseltään mieleen. Jos uutta olet hankkimassa niin ehdottomasti 90hp OptiMaxilla, paras teho/paino/hinta suhde.
tallennettu

"Käytönjäljet peitetään kädenjäljellä"
Juilma
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 15.07.10 - klo:23:12 »

Käytettyä olen katsellut. Ja vetouistelu on mulla tuollaista muutamalla vavalla harrastelua jossa painotuksena on tekosyy mennä järvelle joten ei ole ongelmaa vaikkei vene juuri ole vetouisteluun tehty.

Miksi trimmit on mahdoton asentaa ? Omaan silmään vene näyttää siltä että mielellään trimmit kaipaisi...
tallennettu
hirvi49
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #3 : 15.07.10 - klo:23:20 »

Veneen perä on moottorin molemmin puolin pyöreä, ennen pohjaa siinä on pykälä ja aivan pohjan tuntumassa se on suora. Lisäksi uimatasot tulevat aika alas. Tavallisien levytrimmien pumppujen pituus on muistaakseni liian suuri, eli levyjä ei saa trimmattua edes suoraksi.

QL:n trimmejä olen kuullut johonkin yksilöön asennettavan http://www.great-water.com/pages/QL/QL_Trim_Sys.htm
tallennettu

"Käytönjäljet peitetään kädenjäljellä"
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info