Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
13.02.12 - klo:01:27

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Projektit
| | |-+  Venenoviisin pieni Bella 440 ja evinrude 50 "projekti"
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Venenoviisin pieni Bella 440 ja evinrude 50 "projekti"  (Luettu 3501 kertaa)
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« : 01.05.10 - klo:22:52 »

MORO!  Virnistää

Meninpä sitten ostamaan tuossa tuollaisen vanhahkon Bella 440tl ? ja siinä on perässä kiinni evinruden 50hp VRO

Nyt on paripäivää tätä palstaa luettu, ja ihmetelty.

kävin jo tuossa koittamassa vähän jokisuullakin tuota. tyhjäkäynti on häveissä? toki kun ei tunne juurikaan tapausta niin. käyntiin lähtee hyvin sillä punaisella vivulla, tänään selvis täältä että avaimesta saa ryypytettyä

mielestäni ei ollut kulkua niinkuin pitäs?

puolenkaasun jälkeen ei vauhti / ääni juuri muuttunut?

Pitää miettiä ottaisiko kaasarit pöydälle, vai koittaisiko oikasta ja laittas jotain tököttiä sinne

mitäs säännöksiä on nuista valoista, koska kummatkin valotolpan nokat on tärissytpoikki, ja korjattu vaan rosteripellin palalla.
Kuomu on aika huonossa hapessa, sen uusimista ei kuitenkaan ehkä ihan vielä suunnitella?
Miten nuo koneen asennot vaikuttaa? nostamisesta puhutaan paljon, entäs se toinen säätö, joka säätää kallistusta.. se lepoasennon määritys.

Vene on tulossa sekalaiseen käyttöön, käyään ongella, kalalla, vejetään lautaa ja pidetään hauskaa. pitäskö ostaa useampia veneitä?  Hymyilee leveästi kompromisseja tietysti täytyy tehä, tottakai.

joku kuvakin

moottorin korkeus

Luotettava korjaus?

tallennettu
Serbetli
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 02.05.10 - klo:19:09 »

Tosiaan kaasarit kannattaa avata. Kun käynti on kunnossa, mittaa sitten kierroslukua täydellä kaasulla. Selviää edes potkurin sopivuus. Kamalan näköinen viritys koneen sähköjohdossa. Muutenkin aika rujon näköisiä asennuksia, mutta vene on kuitenkin ihan fiksun näköinen noin kokonaisuutena.

Trimmikulmasta: Koneen ylös trimmaaminen nostaa nokkaa ja lyhentää vesilinjaa, joka mahdollistaa paremman huippunopeuden kunhan pitoa ei menetetä. Kelissä alas trimmaaminen pehmentää kyytiä ja mahdollistaa pienemmän nopeuden liu-ussa. Jos koneessa ei ole sähkötrimmiä, on hyvä lähtökohta koneen asennolle mahdollisimman pystysuora suhteessa veteen.
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 02.05.10 - klo:20:05 »

Lainaus
Jos koneessa ei ole sähkötrimmiä, on hyvä lähtökohta koneen asennolle mahdollisimman pystysuora suhteessa veteen.

Ajossa/plaanissa ilmeisesti?
tallennettu
Serbetli
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 03.05.10 - klo:09:49 »

No joo. Toinen nyrkkisääntö sopivaksi lähtökohdaksi voisi olla säätää kavitaatiolevy kölilinjan suuntaiseksi.
« Viimeksi muokattu: 03.05.10 - klo:09:53 kirjoittanut Serbetli » tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 03.05.10 - klo:13:15 »

Nonii, taas "etenee" sain käsiini "korjaamokäsikirjan" ei siis mallia haynes vaan orikinaali OMC Huoltoohjekirja.
siinä aika hyvin esitelty kaasuttimien puhdistus ohjeet ja muutkin huoltokohteet.

Jos tässä kerkeäisi niin alkaisi irroitella kaasareita, ja peräöljyjä voisi tarkistella. nimittäi tuossa kun nyt sitä paljussa käytin niin (harmaata)öljyä tuli jostain vedenottoreikien likelle, joten hieman on huolta että paskanko myivät?

potkurin tuossa kattoin mielenkiinnosta niin löytyi mallimerkintä 11-3/4x17, asiaan sen enempää puuttumatta. kun en mittään aiheestä ällyy, vielä.

Kelkat mot autot on jo kohtuu tuttuja, kait sitä tänkin oppii.. moottori on moottori ja perä on perä. ei kait siinä lopekseen mitään niiin erikoista ole?
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 13.05.10 - klo:20:22 »

Työ haittaa, mutta rahoittaa harrasteita.

vesipumpunratas sökö..
lämpösummeri ei pelaa

sähköjä kojetauluun voisi ihmetellä, ja veneeseen naviksi ostateltu kämmenmikroa
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 01.06.10 - klo:23:10 »

Konetta käytelty ja ihmetelty..

Vesipumpun ratas vaihdettu.
koeajettu hartaasti  Virnistää

VRO pumppu poistettu, ja sitten löytyi tyhjäkäynti, ilmeisesti veti ilmoja alipainepulssilinjasta.

Tilalle laitettu kelkan kalvopumppu pumppaamaan pensaa

Tällä hetkellä vaikuttaisi toimivan, mutta tyhjäkäynnillä ei niin kovin voimakkaasti sitä vettä tule sieltä merkki letkusta,
 tulee muttei paljoa. ainakaan vaihepäällä, vapaalla vähän paremmin. korvaläpillä yhtenäinen noro.

huippuja piti tietysti jo mittailla, 57,8 kmh / gepsiin. liekkö likellekkään jo teoreettista maksimia?

Semmostä täällä, mites teillä?

tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 01.06.10 - klo:23:45 »

mun vene menee 60 heppasella evikalla 33.3 solmua, eli hiukan enemmän kuin tuo sun... Itellä on 15" nousulla oleva rusetti ja tarvisin 19" että saisin 40 solmua rikki (teoriassa!)  Iskee silmää Onkos sulla kiekkamittaria ? luulisi että kierrokset on vähän "mukavemmissa" lukemissa mitä mulla, kun mulla kiertää aivan helvetisti yli sen mitä saisi...
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 01.06.10 - klo:23:56 »

ipä ole mittaria, pitää koittaa hankkia.. ei kuulosta kyllä pahalta tuo kone, siis kierrokset ei kuulosta..
mikäs vene ile sulla oli?
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #9 : 02.06.10 - klo:23:23 »

Mulla on tuo "tuulilasiveneen siistimistä ja varustelua" -topic, siellä lisää juttua...
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 03.06.10 - klo:17:14 »

joo onhan tuo tosiaan mineenkertaan lettu läpi tuo ilen topic... mutta ei mulla kyllä saa aikaiseksi nuin komeeta merkkisuihkua... paremminkin vähän poreilee..
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 03.06.10 - klo:23:12 »

aijaa, mulla ei tuossa vesi kiertänyt kun oli se rikin sisällä oleva vesiputki yläpäästään huonosti tiivistetty!! Kannattaa tsekata se tiiviste jos merkkisuihku on heikko... ite vedin sen sikafleksillä kiinni, sen jälkeen rupes suihku lentämään!!  Iskee silmää
tallennettu
Teemu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 06.06.10 - klo:20:58 »

Itellä samanlainen Bella vuodelta -83, aivan kuten itse Iskee silmää

Vanha vene, kun kyseessä, niin onhan sen sipistämisen parissa saanut viettää tovin jos toisenkin.

Veneeseen on uusittu sisustus kokonaan, tuulilasi kahdesti, maalattu sisältä ja ulkoo useamman kerran, vaihdettu moottori...

Pistän muutaman kuvan vuosien varrelta...

Tässä alkuperäinen kone vuodelta -83 ja oli ylivoimaisen luotettava peli. Aina toisella startilla viimestään käyntiin, myös talven jäliltä vanhoilla bensoilla.

Tossa sit asentamassa "uutta" konetta Yamaha 50 -94 ja jouduttiin samalla korottaa perälautaa.

Tossa sit pohjan kunnostaminen käynnissä, oli "rutto" tehny töitään...

Tossa sit tulee 2-komp. maali pohjaan ja kansien sekä sisäosien valkosten pintojen maalaus...

Tossa on maalattu sisäpohja...

Tämä sit tänään otettu vahausreissulla...

Ja tämä myös tänään napsattu... Just "pakattu" vene kesäkamoilla...

Olen ollut ihan  suht tyytyväinen veneeseen. On tietysti aika kevyt ja ei viihdy oikeen aallokossa. Nyt ku painavempi moottori, niin oon pistäny hiekkasäkin etupoksiin ja se auttaa mukavasti. Nopeutta oon saanu muuteen uudella moottorilla max 62 km/h tyynellä. On tullut ajeltuu ihan 200 km lenkkejä, että kyllä tolla ajelee, ainakin "hyvässä kelissä" Hymyilee leveästi.
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 07.06.10 - klo:22:51 »

Katos, Sulla on tuollainen luukku tossa keulassa, itte tehty?  kun ollut "vähän" puutetta säilytyspaikoista.

Siistissä kunnossa kyllä tuo sun vene, itselle pitäisi siistiä kannssa mutta jos tuossa ottaisi muutamat uudet kuvat mitä on saanut aikaan. toki en ole kyllä vielä "panostanut sisustaa, tai no tein sisälle rallit että ei kaikki kamat ois aina märkiä.

tallennettu
Teemu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 08.06.10 - klo:17:06 »

Juu, mulla on luukku tuolla keulassa. Se oli siinä, kun ostin tän, eli oisko alkuperäinen? Sen alla on ihan mukavan kokoinen kuiva tila. Onhan se tietysti pienen "ähellyksen" takana, mutta kuitenkin. Mulla siellä tosiaan se hiekkasäkki ja vielä mahtuu mm. pari 10l kanisteria, trangia jne.

Kaikkee tavaraa sitä tarvii ja tosiaan puutteena kyseisessä veneessä on just säilytystilojen puute.
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #15 : 08.06.10 - klo:23:56 »

Pitääpä ruveta itellekkin suunnitteleen tuommoista. (saiskos parit lisäkuvat toteutuksesta?)

ootkos teemuval sinä mittaillut että paljonko on huiput veneelläsi?
tallennettu
Teemu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 09.06.10 - klo:12:16 »

Muistelen, että sain huippuja jotain 62 km/h tyynellä ja moottoria trimmaamalla. Ja sillo ei ollu sitä painoa keulalla. Harvoin tulee huippuja ees kokeiltuu, mutta viime kesänä oisko menny max 58-60 Epävarma. Matkavauhtina mulla tulee pidettyy 36-42 km/h, jolloin meno on hiljasta ja taloudellista.

Juu, pitää käydä ottaa muutama kuva siitä poksista... Menee viikonloppuun, ku käyn heittää pienen "kyläreissun" eka. Mutta ei kait sitteen oo orginaali, jos sulta uupuu? Vai onko mulla "deluxe" malli Iskee silmää
tallennettu
Teemu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 12.06.10 - klo:21:08 »

No nyt on pari kuvaa lähempää...

toivottavasti noista jotain apuu.
tallennettu
JariKoo
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #18 : 13.06.10 - klo:23:05 »

Kiitoksia kuvista, kyllähän siellä aikalailla on säilytystilaa lisää, pitääpä ruveta suunnittelemaan sopivata luukkua siihen
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info