http://www.moottorivene.info/keskustelu/projektit/hurrican-cabin-dc-t3180/0/Kokemusta tuon veneen ja muutaman kymmenen muun härvelin osalta: ( En puhalla itse, seuraan puhalluksia läheltä muista syistä.)
Soodalla lähti kaikki, myös primer-kerrokset vahingoittamatta alkuperäistä gelcoatia, mutta tarkkana puhalluksen aikana saa olla.
Pinnasta tulee tuon puhalluksen jälkeen sopivan karkea, jos pohja on muuten ehjä ei siihen kauheita hiomisia tarvi enää tehdä.
Suurin vaiva on saada "soodamössö" pestyä pois, johon itse käytin liuotinpesuainetta ja isoa höyrypesuria. (Sooda liukenee ihan pelkkään veteenkin, mutta lähtipähän samalla mahdollinen rasva pinnasta pois)
Puhaltajalla pitää olla minimissään 4-5m3/10bar minuuttituotto kompurassa ja "oikeat" vehkeet, että homma tapahtuu oikein..Kotikonstein en lähtisi edes yrittämään puhallella soodalla. Puhallussotkun määrään voi vaikuttaa käyttääkö vettä puhalluksen aikana vai ei. Puhallustehoon vesi vaikuttaa alentavasti = soodaa menee enemmän saman lopputuloksen saamiseen, kuin mitä se on ilman vettä puhaltaessa.
Liikkuvalla ja hyvällä kalustolla olevia puhaltajiakin löytyy, joilla on dieselkäyttöiset isot kompurat ja laitteet peräkärryissään kiinni.
Ilman vettä puhalluttaessa suosittelen kokemuksesta puhaltamaan mahdollisimman kaukana kaikesta, mikä ei saa sotkeentua

minun veneeseen meni soodaa muistaakseni noin 50kg ja tuo sooda on kuin tomusokeria, joka menee ihan joka paikkaan hienona pölypilvenä, veden kanssa tätä ongelmaa ei lähestulkoon ole ollenkaan.