Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
11.02.12 - klo:16:51

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Rakentelu
| |-+  Projektit
| | |-+  Kellukekotelot ja niiden täyte
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kellukekotelot ja niiden täyte  (Luettu 1058 kertaa)
jaes
Käyttäjä
*

Profiili
« : 07.04.10 - klo:21:08 »

moro

mulla on vanhassa (~88) lami 425:n välipohjassa, mootorikaivon molemminpuolin kiinteät kellukekotelot ja niiden sisällä on ilmeisesti uretaania ja vettä.
toi vesi tuli ilmi pohjan kunnostuksen yhteydessä ja on ilmeisesti kondenssivettä eli sitä ei ole kovinkaan paljon.
Uretaani on varmaan kuitenkin vuosien saatossa imenyt vettä itseensä jonkin verran ja kysymys kuuluu:

vedänkö kotelot auki, uretaanit vit.. pois, kuivaus, kotelon kunnostus sisältä, uudet uretaanit ja kuiduttamalla umpeen ja maali päälle.

vai jättäisinkö kotelot osittain avoimiksi ja korvaisin uretaanin esim. finfoamilla tai jollain muulla "veden kestävällä" materiaalilla.
tilaa on sen verran paljon että voisin jopa laittaa ylimääräistä kellukemateriaalia välitilaan.

venho muuten viettää suurimman osan ajastaan trailerilla jos tällä tiedolla on jotain merkitystä.

tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 07.04.10 - klo:22:01 »

Minä poraisin noiden kellukekoteloiden alareunaan vedenpoistoreiät ja antaisin veden valua sieltä pois enkä alkaisi mihinkään isompaan remonttiin.
Kun kotelot ovat kuivuneet, tulppa reikiin.

Tulppa kannattaa pitää kiinni myös veneillessä varmuuden vuoksi.
tallennettu
jaes
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.10 - klo:22:05 »

joo, tuota mietin kyllä itekin mutta mietityttää tuo uretaanin vettyminen.
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 07.04.10 - klo:23:18 »

Uretaanit pois ja puhdasta suomalaista ilmaa tilalle. Voi sinne Finnfoamiankin laittaa jos vaan saa jotenkin kätevästi sopimaan. Sehän ei vety kovin helposti  Hymyilee
tallennettu
tero
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 13.04.10 - klo:22:00 »

Koitas sellaista systeemiä minkä itse olen toteuttanut, avaa kotelot, silleen että saat kiinnitettyä uudet kannet niihin, eli jätät hiukan helmaa.
Vanhat uretaanit pois, topcoattia, jos vaatii, sitten finnfoamia täytee ja teet ihan alareuniin/reunaan koteloa reijät ja laitat hanat niihin. saa tyhjättyä koteloit tarpeen vaatiessa, jos vaikka sattuu tulemaan reikä pohjaan Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info