JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« : 17.09.11 - klo:19:41 » |
|
X:än tilalle tuli hommattua isoveli heinäkuussa joka olisi tarkoitus varustella talven aikana sekä löytää "optimi" potkuri ensi kevättä silmällä pitäen. Tällä hetkellä veneestä löytyy Canvas,Performance,Comfort,Navi 12+ sekä Entertainment paketit. Harkinnassa on satamakuomu, targakaari sekä lattia/laatikko valaistus ja mahdollisesti rantautumisvalot targakaarelle. Löysin vanhan asentamattoman auton peruutus kameran tallista ja asensin sen vesihiihtokaareen, on aika hyvä varuste vesihiihdossa ja väylissä  . Päivittelen sitä mukaan tänne kun saan jotain aikaiseksi.
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.02.12 - klo:18:37 kirjoittanut JonasG »
|
tallennettu
|
Buster Magnum & Yamaha F250 offshore Ro Buster & Yamaha F4 Suvi 460
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #1 : 10.10.11 - klo:19:11 » |
|
Säät kylmenee niin päätin nostaa veneen traikulle ja pestä perusteellisesti + myllyttää maalipinnan ja sen jälkeen talvihuoltoon. Huollossa nostavat konetta pykälällä ylimpiin reikiin niin pääsee ensi keväänä testaamaan jyrkempää potkuria ja toivon mukaan parempia huippuja. Ihan hyvään aikaan tuli nostettua kun huippunopeus oli huimat 36kn ja näkkiä oli pohja täys.  Tässä vielä muutama kuva pesun ja myllytyksen jälkeen.
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.10.11 - klo:13:23 kirjoittanut JonasG »
|
tallennettu
|
|
|
|
motoman
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #2 : 10.10.11 - klo:19:48 » |
|
Eikö Bustereihin ole tapana laittaa myrkkymaalia? Nostin kans eilen veneen, ja ainoastaan vesiraja oli likainen ja helppo pestä  Kaverin Busterista on aina poikkeuksetta loppukesästä 3-5 solmua pudonnu huipuista ja pestäävää on. Niin ja Vaasan korkeudella ei vielä näkkiä kunnolla esiinny
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Finnmaster 57BR + Yamaha F115 Vator 18T + MerCruiser 120
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #3 : 10.10.11 - klo:20:12 » |
|
Eikö Bustereihin ole tapana laittaa myrkkymaalia? Nostin kans eilen veneen, ja ainoastaan vesiraja oli likainen ja helppo pestä  Kaverin Busterista on aina poikkeuksetta loppukesästä 3-5 solmua pudonnu huipuista ja pestäävää on. Niin ja Vaasan korkeudella ei vielä näkkiä kunnolla esiinny Joo voishan sen maalata mutta ei se paha rasti ole nostaa kerran kesään ja ruiskuttaa happo pohjaan ja huuhdella painepesurilla niin saa sen virheettömäksi. Mökillä missä tää on parkissa niin aika harvoin esiintyy näkkiä, tosin tämä kesä oli poikkeus, siksi en oo jaksanu maalata pohjia veneistä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #4 : 16.10.11 - klo:19:19 » |
|
Ensi kesää odotellessa, toivottavasti menee talvi nopeasti ohi että pääsee taas ajamaan.. 
|
|
|
|
sWaltsu
Käyttäjä

Profiili
Sähköposti
|
 |
« Vastaus #5 : 16.10.11 - klo:19:24 » |
|
...toivottavasti menee talvi nopeasti oh....
Viimevuosista oppineena, SE ON HELEVETIN PITKÄ!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #6 : 16.10.11 - klo:19:43 » |
|
...toivottavasti menee talvi nopeasti oh....
Viimevuosista oppineena, SE ON HELEVETIN PITKÄ! Niinpä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jusssi
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #7 : 16.10.11 - klo:20:18 » |
|
Kuuluuko tuohon johonki varustepakettiin joku näyttö, vai mistä tuota peruutuskameran kuvaa ihmetellään... näkyy nopeuskin olevan tos ylälaidassa...?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #8 : 16.10.11 - klo:20:47 » |
|
Kuuluuko tuohon johonki varustepakettiin joku näyttö, vai mistä tuota peruutuskameran kuvaa ihmetellään... näkyy nopeuskin olevan tos ylälaidassa...? Video kuvaa voi katsoa suoraan plotterilta, pystyy jakamaan näytön 2,3 tai 4 osaan niin saa eri lähteistä tietoa samanaikaisesti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
jusssi
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #9 : 17.10.11 - klo:10:57 » |
|
Aivan joo, on kyllä hyvä systeemi. Muutenki mahtavan oloinen paketti  ! Magnum kyllä muuttui edukseen, ei ehkä kauniimmaksi, mutta käytännöllisyys parani huomattavasti tuon uuden peräosan myötä.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #10 : 17.10.11 - klo:11:26 » |
|
Aivan joo, on kyllä hyvä systeemi. Muutenki mahtavan oloinen paketti  ! Magnum kyllä muuttui edukseen, ei ehkä kauniimmaksi, mutta käytännöllisyys parani huomattavasti tuon uuden peräosan myötä. Kiitos, pulpetit, kaiteet, takapenkki ja uimatasot muuttui sekä pohja on sileä ilman nousulistoja toisin kun vanhassa mallissa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #11 : 19.10.11 - klo:20:28 » |
|
Muutama kuva lattiavalojen testailusta. Kyseessä Aquatrack superflux ledit 500mm tangot missä 30kpl ledejä/tanko ja vesitiiviit. 2kpl tankoa riitti hyvin koko lattian valaistukseen. 
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.10.11 - klo:20:40 kirjoittanut JonasG »
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #12 : 20.10.11 - klo:14:19 » |
|
Postimies toi Yamahan 13 3/8 23 teräksen tänään ja hyllyssä odottaa vielä Yamahan Pro series 14 1/2 23 teräs kevään testailuja varten. Viikonloppuna olis tarkoitus käydä Walticilla koeajamassa Magnum pro ja XXL cabin 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #13 : 12.11.11 - klo:11:15 » |
|
Pientä tilpehööriä hankittu, Silvan 70UN kompassi ja päivitetyt takapenkin pehmusteet.
|
|
|
|
motoman
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #14 : 12.11.11 - klo:15:29 » |
|
Pientä tilpehööriä hankittu, Silvan 70UN kompassi ...
Mistä löytyi tuohon hintaa? Oletan että maksoi tuon kuvassa olevan hinnan.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Finnmaster 57BR + Yamaha F115 Vator 18T + MerCruiser 120
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #15 : 13.11.11 - klo:19:32 » |
|
Pientä tilpehööriä hankittu, Silvan 70UN kompassi ...
Mistä löytyi tuohon hintaa? Oletan että maksoi tuon kuvassa olevan hinnan. Yamahacenter Vantaa, myyjä katsoi koneelta ja totesi että onpas vanha hintalappu kun nykyinen hinta oli kuulema 115€. Myyjä kuitenkin myi sen vanhalla hinnalla, kiitos siitä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
arttu321
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #16 : 28.11.11 - klo:19:21 » |
|
Eikö Bustereihin ole tapana laittaa myrkkymaalia? Nostin kans eilen veneen, ja ainoastaan vesiraja oli likainen ja helppo pestä  Kaverin Busterista on aina poikkeuksetta loppukesästä 3-5 solmua pudonnu huipuista ja pestäävää on. Niin ja Vaasan korkeudella ei vielä näkkiä kunnolla esiinny Joo voishan sen maalata mutta ei se paha rasti ole nostaa kerran kesään ja ruiskuttaa happo pohjaan ja huuhdella painepesurilla niin saa sen virheettömäksi. Mökillä missä tää on parkissa niin aika harvoin esiintyy näkkiä, tosin tämä kesä oli poikkeus, siksi en oo jaksanu maalata pohjia veneistä. Kiinnostaisi tietää mitä hppoa kyseinen litku on mitä olet ruikkinut veneesi pohjaan. Jos vaikka saisi omankin paatin puhtaaksi.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #17 : 30.11.11 - klo:12:49 » |
|
Eikö Bustereihin ole tapana laittaa myrkkymaalia? Nostin kans eilen veneen, ja ainoastaan vesiraja oli likainen ja helppo pestä  Kaverin Busterista on aina poikkeuksetta loppukesästä 3-5 solmua pudonnu huipuista ja pestäävää on. Niin ja Vaasan korkeudella ei vielä näkkiä kunnolla esiinny Joo voishan sen maalata mutta ei se paha rasti ole nostaa kerran kesään ja ruiskuttaa happo pohjaan ja huuhdella painepesurilla niin saa sen virheettömäksi. Mökillä missä tää on parkissa niin aika harvoin esiintyy näkkiä, tosin tämä kesä oli poikkeus, siksi en oo jaksanu maalata pohjia veneistä. Kiinnostaisi tietää mitä hppoa kyseinen litku on mitä olet ruikkinut veneesi pohjaan. Jos vaikka saisi omankin paatin puhtaaksi. Starbrite näkinpoistoainetta olen käyttänyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ile
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #18 : 30.11.11 - klo:17:00 » |
|
Itse oon huomannu, että näkkiä ei ainakaan meilläpäin tuu pohjaan ellei vene oo viikon tai pari ajamatta. Tarpeeks usein ku käy ajelemassa pysyy pois, esiintymä tosin täällä pohjois/ etelä-selkämeren rajalla aika vähäistä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serni
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #19 : 30.11.11 - klo:17:38 » |
|
Itse oon huomannu, että näkkiä ei ainakaan meilläpäin tuu pohjaan ellei vene oo viikon tai pari ajamatta. Tarpeeks usein ku käy ajelemassa pysyy pois, esiintymä tosin täällä pohjois/ etelä-selkämeren rajalla aika vähäistä.  Itsellä oli kolme alupaattia tänä vuonna vedessä. Kahdessa itse keväällä maalatut alusafet ja yhdessä tehtaan uudet maalit. Vähiten käytetty, joka oikeasti oli liikkeellä muutaman kerran tänä vuotena, oli todella hyvässä kunnossa. Ei näkin näkkiä, huuhtelu pesurilla ja pohja oli kuin tehtaalta tullessa. Tämä uusi paatti menetti nopeuttaan about 10 solmua syksyyn mennessä, nousulistat täynnä näkkiä ja koko pohja täydellisen kasvillisuuden peitossa. Koko vene haisee "kalalle" kilometrin päähän... No tämä on liikkeessä nyt hoidettavana ja reklamoituna tehtaalle... Eniten käytetty on vielä vedessä mutta ei tuntuis pahemmin rokkoa olevan ja suorituskykykään ei ole sanottavasti ainakaan huonontunut. Summa summarum väittäisin että tärkein asia myrkkymaalaamisessa on tehdä se kunnolla. Kyllä ne ainakin täällä Turun seudulla tehoavat, jopa alumiinissä
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ile
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #20 : 30.11.11 - klo:18:17 » |
|
Mulla taas ei oo ikinä täs 5 kesän aikana ollu missään lasikuitupaatissa myrkkyä pohjassa. Oon huomannu että niinä kesinä, jolloin ajaminen on jäänyt vähemmälle (tänä kesänä ja pari vuotta sitten) on pari näkkiä ollut pohjassa, tosin niin pieniä ja huonosti kiinnittyneitä että ne on harjalla saanut rapsautettua irti. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #21 : 01.12.11 - klo:10:40 » |
|
Itse oon huomannu, että näkkiä ei ainakaan meilläpäin tuu pohjaan ellei vene oo viikon tai pari ajamatta. Tarpeeks usein ku käy ajelemassa pysyy pois, esiintymä tosin täällä pohjois/ etelä-selkämeren rajalla aika vähäistä.  Saman olen huomannut, tänä kesänä vene oli ajamatta suurimman osan kesästä kun oli mökkirojektia ja muita kiireitä..Yleensä tulee ajettua joka viikonloppu ja silloin ei ole näkkiä esiintynyt, pelkkä ohut limakerros pohjassa.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
f
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #22 : 01.12.11 - klo:10:50 » |
|
Tämä uusi paatti menetti nopeuttaan about 10 solmua syksyyn mennessä, nousulistat täynnä näkkiä ja koko pohja täydellisen kasvillisuuden peitossa. Koko vene haisee "kalalle" kilometrin päähän... No tämä on liikkeessä nyt hoidettavana ja reklamoituna tehtaalle...
Summa summarum väittäisin että tärkein asia myrkkymaalaamisessa on tehdä se kunnolla. Kyllä ne ainakin täällä Turun seudulla tehoavat, jopa alumiinissä
Jos reklamaatio menee läpi, niin laita tietoa tänne tai YV:llä. Itse olen tullut tulokseen, että Alusafe on yksinkertaisesti vain huono myrkkymaali. Tänä (eli viime) kesänä olen lähes viikottain uinnin yhteydessä käynyt pyyhkimässä veneen pohjaa ja siitä huolimatta näkkiä on ollut runsaasti, mutta täydelliseltä katastrofilta kuitenkin vältyin, toisin kuin edelliskesänä. ![]() Suomenojalla operoiva pesufirma vahvisti käsitykseni, ja suositteli jotain Interin maalia, joka on ilmeisesti kiillottuva ja reilusti edullisempi kuin Alusafe.
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serni
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #23 : 01.12.11 - klo:13:29 » |
|
Jos reklamaatio menee läpi, niin laita tietoa tänne tai YV:llä. Itse olen tullut tulokseen, että Alusafe on yksinkertaisesti vain huono myrkkymaali. Tänä (eli viime) kesänä olen lähes viikottain uinnin yhteydessä käynyt pyyhkimässä veneen pohjaa ja siitä huolimatta näkkiä on ollut runsaasti, mutta täydelliseltä katastrofilta kuitenkin vältyin, toisin kuin edelliskesänä.
Suomenojalla operoiva pesufirma vahvisti käsitykseni, ja suositteli jotain Interin maalia, joka on ilmeisesti kiillottuva ja reilusti edullisempi kuin Alusafe.
Juu pistelen infoa. Lähinnä sen takia reklamoin kun samassa satamassa viereisessä paikassa oli toinen veneeni parkissa ja se oli ihan normi kunnossa, eli muutama näkki ja kasvillisuutta noin 90% vähemmän... Ja siinä oli siis itse keväällä maalaamani alusafet pohjassa. Toki olen samaa mieltä kanssasi että Alusafe on täyttä kuraa verrattuna esim. hyviin muoviveneiden antifoulingeihin. Niissä olen itse käyttänyt AWL Grippiä. Hiukan kalliimpaa ainetta on mutta samoilla maaleilla voi hyvin vedellä kolme kautta ja toimii edelleen. Vesilinjat olen ainoastaan keväisin uudelleen maalannut. On muuten aika häijyn näköinen pohja kuvassa. Suunnilleen tota luokkaa oli myös oma nyt.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
seagear
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #24 : 02.12.11 - klo:07:23 » |
|
Itse olen tullut tulokseen, että Alusafe on yksinkertaisesti vain huono myrkkymaali. Tänä (eli viime) kesänä olen lähes viikottain uinnin yhteydessä käynyt pyyhkimässä veneen pohjaa ja siitä huolimatta näkkiä on ollut runsaasti, mutta täydelliseltä katastrofilta kuitenkin vältyin, toisin kuin edelliskesänä. ![]() Suomenojalla operoiva pesufirma vahvisti käsitykseni, ja suositteli jotain Interin maalia, joka on ilmeisesti kiillottuva ja reilusti edullisempi kuin Alusafe. Hempelin vastaava tuote aluveneille on Cruiser Eco. Sitä suositteli myös paikallinen pitkän linjan Värisilmäkauppias. Motonetissa Alusafe 55 € / 0,75L ja Cruiser Eco 26,90 €/ 0,75L. Cruiser ilman Eco-liitettä taas on "perinteinen" kuparipigmentoitu myrkkymaali, jota ei saa/kannata laittaa aluveneisiin. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-6057
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #25 : 02.12.11 - klo:12:56 » |
|
Jos jollain olisi tietoa mistä sais Magnumiin alkuperäisen targakaaren käytettynä/ tai uuden halvemmalla niin otan mielellään infoa vastaan. Tietääkseni kaari on ollut sama vuosimallista riippumatta? Vai onko tähän uuteen Magnumiin tuo kaari kiillotettua putkea niin kun esim veneen kaiteet ja knaapit? 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.12.11 - klo:12:58 kirjoittanut JonasG »
|
tallennettu
|
|
|
|
JonasG
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #26 : 02.12.11 - klo:13:52 » |
|
Etsivä löytää  . Muutama kuva samanlaisesta Magnumista missä kaari on asennettuna. Kiiltävää putkea näyttis olevan  . Vielä kun löytäisi jostain mokoman halvemmalla kun 1195€....
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Serni
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #27 : 02.12.11 - klo:14:25 » |
|
Hempelin vastaava tuote aluveneille on Cruiser Eco. Sitä suositteli myös paikallinen pitkän linjan Värisilmäkauppias. Motonetissa Alusafe 55 € / 0,75L ja Cruiser Eco 26,90 €/ 0,75L. Cruiser ilman Eco-liitettä taas on "perinteinen" kuparipigmentoitu myrkkymaali, jota ei saa/kannata laittaa aluveneisiin. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=38-6057 Itselle aina särähtää myrkkymaaleissa korvaan sana eco... Minkä vuoksi jotain myrkkymaalia voi sanoa ecoksi? Kuparivapaa? Ei kai Alu Safessakaan kuparia ole? Onkos jollain kokemusta tästä Cruiser Ecosta? Äkkiä googlailin niin ei ainakaan mitään hirveästi kehuja keskusteluissa saanut... Mutta eipä se kyllä Alu Safekaan liikaa kehuja kerää. Kippari 4/11 on näköjään ollut testissä näitä ecomaaleja ja verrokkina hyvä "normimaali". Jos jollain löytyy vois pistää infoa miten tämä Cruiseri oli pärjänny.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
bosse
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #28 : 02.12.11 - klo:18:09 » |
|
Pientä tilpehööriä hankittu, Silvan 70UN kompassi ja päivitetyt takapenkin pehmusteet.
Mikä on takapenkin niskatuki? Olen yrittänyt Googlata, mutten ole sellaista löytänyt. Kuullostaa mielenkiintoiselta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Buster Magnum 2008 Yamaha 200 2011 Buster XS Suzuki 15 Buster XS (tähän pitäisi löytää kone, TARJOAA) Muutama muu lasikuituhässäkkä
|
|
|
Woima
Käyttäjä

Profiili
|
 |
« Vastaus #29 : 02.12.11 - klo:20:17 » |
|
Mikä on takapenkin niskatuki? Olen yrittänyt Googlata, mutten ole sellaista löytänyt. Kuullostaa mielenkiintoiselta. Mikä ihmeen niskatuki? Takapenkin pehmusteista on lainatussassi viestissä puhuttu?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Raudassa ei ole raha hukassa...
|
|
|
|