Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
24.05.12 - klo:22:02

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venemoottorit
| |-+  Perämoottorit
| | |-+  Yamahan 40hv autolube trimmin korjaus
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Yamahan 40hv autolube trimmin korjaus  (Luettu 383 kertaa)
DRDRD
Käyttäjä
*

Profiili
« : 03.01.12 - klo:22:12 »

Minulla on Yamaha 40 hv HETOS kone, ostin käytettynä ja trimmi oli rikki. Vanhasta trimmipaketista puuttui koko trimmi moottori, ja olen hankkinut kokonaisen käytetyn trimmipaketin. Pari asiaa kuitenkin askarruttaa. Kun olen katsellut tässä talvella pressun alla olevaa konetta, näyttää siltä, että koneen joutuu irroittamaan kun irroittaa trimmipaketin? Ja minun koneessani vanhan trimmin johdot tulivat suorakulmion muotoiseen osaan josta meni johtoja myös startin releelle, onko tämä yamahan trimmirele? Kun netissä näkyy jossain, että yamahassa on 2 relettä, ja sain sellaiset mukaan myös, mutta myös jossain näkyy että olisi yksi isompi " keskus" onko tämä kenties jokin uudemmanmallin rele, onko uudemmassa mallissa vain yksi isompi motti (rele)?
tallennettu
Ippe
Käyttäjä
*

Finspeed 430K & Yamaha 60FEHTS

Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.12 - klo:09:03 »

Vanhemmassa taisi olla 3 erillistä relettä (ylös, alas ja käyntiin) ja uudemmissa releet ovat yhdessä klimpissä, toiminnan kannalta noiden pitäisi olla samanlaisia?
tallennettu
Julle
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 04.01.12 - klo:09:33 »

On niissä releissä ja trimmeissä sellane ero että se erillisillä releillä oleva trimmimoottori on varustettu kolmella johdolla, oma pluskarva nostoon ja laskuun sekä yhteinen miinuskarva. Releet ovat tavallisia sulkevia releitä.

Yhteen klimppiin valetun releen sisältä taas löytyy oikeesti 2 kappaletta vaihtavia 5-napasia releitä ja silloin on trimmimoottorillakin vaan 2 johtoa. Kumpaankin johtoon menee releiden lepotilassa miinus ja toiseen piuhaan menee plussa sitten kun jompikumpi näistä vaihtavista releistä vetää.

Saat kyllä tuon kolmejohtosen trimmin pelaamaan sillä nykyiselläkin relepaketilla, piirrä paperille ja mieti mitä pitää kytkeä mihin niin siitä se selviää. Releen piuhat/navat selviää yleimittarin kanssa.
tallennettu
DRDRD
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 04.01.12 - klo:10:41 »

No niin vähän ajattelinkin, mutta kun asennan vihreän ja sinisen johdon releeseen paikoilleen, niin eikös se musta ole vain madoitus, eli mihin se sitten pitäisi kiinnittää, vai pitääkö mihinkään?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info