Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
10.02.12 - klo:16:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venemoottorit
| |-+  Perämoottorit
| | |-+  yamaha 40 hv -79
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: yamaha 40 hv -79  (Luettu 1412 kertaa)
laselo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 30.01.10 - klo:14:46 »

Terve kuninkaat.

Omistan yammun 40hv 2-syl vm.-79 koneen. Lyhyesti sanottuna se ei lähde käymään enään. Olen putsannut kaasuttimen monta kertaa. ei auta. kipinä tulee tulpalle. Kun hetken ajan starttaa niin tulpat kastuu---> eli bensaa saa. Olen kiertänyt kaasuttimesta seoksen säätö ruuvin kiinni mutta silti kastaa tulpat.

Kun konetta starttailee niin kaasuttimen ilmanputsarin päästä rupeaa valumaan bensaa. Koho ei jumita ja tukkii bensan tulon kaasarille kun puhaltaa letkuun ja nostaa kohoa.

Voiko sytys olla niin pielessä ettei kone edes yskäise tai mitään? Ks. moottorissa on kahdet kärjet joiden iästä en tiedä, mutta eikös niissäkin kulu ne liukupinnat jotka "harjaavat" vauhtipyörän sisäosaa?

Moottori kävi vielä viime alkusyksystä jotenkin mutta nyt ei enää edes lupaa.
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 30.01.10 - klo:14:52 »

Olisko tulpissa vikaa? Eli antavat kipinää testissä, mutta eivät paineen alla sylentereissä...Näin olen kuullut joillekin käyvän, en tiedä todellisuudesta... Epävarma
tallennettu
laselo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 30.01.10 - klo:15:00 »

Tulppiakin olen kokeillut vaihtaa. olen pyörittänyt 3-kierrosta uusia tulppia läpi mutta ei auta sekään.
tallennettu
laselo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 30.01.10 - klo:15:05 »

Vielä lisäkysymys: Vauhtipyörässähän on molemmille sylintereille kaksi pystyviivaa niin kumpaan ajoitan sen kärjen aukeamaan? (kun kone pyörii normaaliin suuntaan niin jälkimmäinen viiva tuntuisi olevan yläkuolokohta)
tallennettu
MiikaP
Käyttäjä
*

Sea Ray Sorrento 21 / Mercruiser 454

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 08.02.10 - klo:14:08 »

Itellä on yksi muutaman vuoden vanhempi 20hp vastaava kone kuin sinulla,sekin kävi pari vuotta sitten vielä nätisti,mutta nyt seisonnan jälkeen teki niin että kylmänä pelasi mainiosti jonkin aikaa,mutta kun ajo hetken niin hävitti toista pyttyä pelistä pois.
Veikkaan siinäkin että johtuu vain likaisista/kuluineista kärjistä.
Yleensä pelkkä putsauskin auttaa,vielä jos vauhtipyörästä löytyy aukot mistä näkee ne kärjet niin esim.pieneen tasapäämeisseliin teippaat kiinni hiomapaperia
ja hoonailet sen reijän kautta kärkien väliä ja vähän bräkleeniä perään,
moneen vanhaan vehkeeseen itsellä auttanut,en tiedä onko tuossa 40hp mitään reikiä limpussa,jos ei niin eikun se pois ensin tieltä.
tallennettu
laselo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 23.04.10 - klo:15:25 »

Terve taas.

Sain nyt koneen käymään muutettuani kärjellisen sytytyksen kärjettömäksi.

Olisin nyt sellaista tietoa kaivannut kuin sytytyksen ennakko säädöt. Tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla?

Sytytyshärpäkkeet on otettu 2-sylinterisestä marinerista vm-?? 40 hp

Jos jollain olisi tämmöseen tietoa niin olisin kiitollinen.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info