No en nyt olisi ihan noin huolissani, kyllä se öljy suojaa sitä konetta jossakin määrin.
Mulla upposi vene tuossa ennen juhannusta siinä kesän kovassa myrskyssä, myrsky irrotti laiturin kiinnikkeistä, ja laituri hakkas veneen kiveen. Sinnehän se uppos, noin metrin syvyiseen veteen, ja moottori veden alle.
Sukulaiset kävi sen sitten sieltä nostamassa, kun olin itse ulkomailla, ja pääsin vasta viikon päästä paikalle - tässä vaiheessa nostosta oli kulunut 5 päivää, ja sitä ennen kone oli ollut reilun vuorokauden veden alla.
Tulpat vaan irti, kaasari ja bensapumppu kuiviksi, öljyä sisään tulpanrei'istä ja hyvinhän se Johnsoni käyntiin hörähti. Käytin siinä rannassa kuumaksi, ja ruiskuttelin wd-40:stä joka puolelle.
Myöhemmin kesällä sit putsasin kaasarin kunnolla vielä. Se lohkon sivutiiviste sieltä rupesi vuotamaan, joten sen uusin kanssa. Mitään sähköosia ei tarttenu uusia, puolat ja boksi toimii täysin. En vaihtanu ees tulppia uusin, kun ne kastuneet kerran toimi

Tietty tuo on käsistartilla, jos on sähköstartti niin akkujen yms kanssa voi toki tulla ongelmia.
Toki jos se seisoo märkänä ja ilmalle alttiina vaikka kuukauden, ni voi olla aika entinen.. mut ei ne alumiiniset männät kyllä mihinkään ruostu. Männänrenkaat ehkä voi ruostua.