Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
24.05.12 - klo:21:20

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venemoottorit
| |-+  Perämoottorit
| | |-+  Tehokkaampaa laturia perämoottoriin...
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Tehokkaampaa laturia perämoottoriin...  (Luettu 450 kertaa)
iiropee
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 02.10.11 - klo:22:07 »

Olen tämän kesän tuskaillut Yamaha 70 2-t perämoottorin latauksen kanssa. Ei siinä mitään vikaa ilmeisesti ole muuta kuin se älyttömän alhainen virtamäärä mitä se ulos puskee.. Tänäkin kesänä olisi ollut ihan mukava jäähdyttää juomia ja ruokaa päiväretkillä, mutta kun tuo volttimitari alkaa niin kovin nopeasti putoamaan hälyttäville lukemille.. Elikkä kysyisin nyt , jos löytyisi jotain ratkaisua, millä saisi ampeereja lisää Jammun lataukseen. Onko kellään ratkaisua?
tallennettu
Haahuilija
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 03.10.11 - klo:09:39 »

Itse olen vanhempaan -80luvun Mercuryyn perehtynyt senverta, että niissähän ei ole varsinaista "laturia", vaan sähkö tuotetaan staattorilla- käämityksellä vauhtipyörältä. Jos latausta haluaa lisää pitäisi vaihtaa isommasta koneesta tai tarvikkeena/varaosana tehokkaampi käämi. Niitä on saatavilla ainakin mercuun.
tallennettu
Ippe
Käyttäjä
*

Finspeed 430K & Yamaha 60FEHTS

Profiili
« Vastaus #2 : 03.10.11 - klo:10:39 »

6 amppeeria ilmoitetaan latausvirraksi 849cc koneille, isommat kolmimukiset antavat jo 10A latausvirran.

Jos ei tosissaan halua rakentaa, niin aika toivotonta on saada noista sähköä millekkään suuremmille kuluttajille, helpommalla pääsee hankkiimalla erillisen agregaatin, Honda ja Yamaha tekevät hiljaisia ja pienia laitteita, ovat melko arvokkaita, mutta ero halpoihin saman tehoisiin on suuri.
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 05.10.11 - klo:12:14 »

Se peräprutkun sähkötehon lisäys ei välttämättä tee autuaaksi, sillä ajomatkat ovat yleensä niin lyhyitä, ettei akku kuitenkaan ehdi latautua isollakaan laturilla. Akku kun ei rajattomasti ota sähköä vastaan.

Itse olen päätynyt käyttämään hyvälaatuista kylmälaukkua jopa viikonlopun kestävillä retkillä. Esim Coleman Xtremessä 1,5 litran jäädytetty vesipullo pysyy pari päivää jäisenä.

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=71
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 05.10.11 - klo:13:32 »

Antsu toi hyvän näkökulman. Omassa botskissa virta riittäisi, mutta peltier-laukut tehottomia ja kompressorivehkeet käyttömäärään nähden kalliita. Sama hintaongelma vaivaa varmaan laturiakin, jos tehokkaamman onnistuisi virittämään.

Ratkaisuna olen käyttänyt Igloon isoa lootaa ja kylmävaraajia. (Näistä löytyy juttua esim. vetouistelu.com -sivuilta) Tarvittaessa juomatkin saa kylmäksikin em. tavalla, parempi tietysti, jos ovat valmiiksi kylmiä niin varaajia ei tarvitse niin paljon. Toistaiseksi juomat on loppuneet ennen kylmää.

Mites toiset ratkaisut; aurinkopaneli tai tuuligeneraattori -ilmaisia ei nekään ole.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info