Tuli hankittua suhtellisen uusi Honda, jolla ei paljon ole ajettu. Kylmänä kun laittoi käyntiin ryypyn kanssa, niin hyvin lähtee. Samoin lämpimänä ilman ryyppyä. Puolilämpimänä sitten joskus saa nykiä useita kertoa eikä eloa ole. Ongelmana puolilämpimänä käynnistymisessä siis ilmeisesti on laittaako sitä ryyppyä vai eikö laita. Ensin olen kokeillut ilman ja sen jälkeen ryypyn kanssa, mutta ei se siitä huolimatta oikein hyvin käynnisty. Joskus joku puhui tulppien "kastumisesta", jos antaa liikaa ryyppyä. Onko kysymyksessä moottorin ominaisuus vai ihan vika? Nyt viimeksi ajoin kaikki bensat pois eli irroitin bensaletkun ja annoin moottorin käydä tyhjäksi. Liekkö suositeltava toimenpide?
On mulla tuollainen, ajettu nyt 30 tuntia. Ei ole ollu mitään pulmia käynnistymisessä, mutta ryyppyä käytän vain kylmäkäynnistyksessä. Minulla kaasukahvan kitkaruuvi on hieman kiinni joten kaasukahva on nihkeä ja pysyy "päällä"
Kaasu pitää aina käynnistäessä laittaa käynnistysasentoon, siinä on kaasukahvassa tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä pieni merkki.
Lisäksi pitää narusta vedellä moottoria pyörittaen hitaasti että löytyy tukeva lähtötilanne oikeaan käynnistysvetoon