Kenellä näppituntuma painoerosta, eli Mercury 5hv 2t -02 / Mercury 4hv 4t 2005 ?
Itselläni molemmat koneet, mutta ovat mökillä, eli en pääse ainakaan heti kokeilemaan.
Olen kahden vaiheella, kumpi moottori käytän mihinkin, eli toinen tulisi mökkikoneeksi millä ajan Terhi 375:lla mökkisaareen 5min matkan.
Toinen ripustan Bella 600HT uimatasossa olevaan telineeseen. Kone toimisi hätäapumoottorina ja ennenkaikkiaan ”sunnuntaiajelukoneena”, kun vaan haluaa olla merellä ja ajella purjevenevauhtia ilman päämäärää. Kumpikaan kone ei tule vetouistelukäyttöön.
Jos lähtee siitä mikä kone laitan Bellaan, niin tässä omasta mielestäni argumentit
5hv 2t:
+ Paino?? (Uimataso ei tehty kantamaan moottoria, mitä kevyempi sen parempi)
+ teho
4hv 4t:
+ voisi ottaa menovettä Bellan omasta kiinteästä tankista (vedenerottimessa käyttämätön ulostulo), toinen kone vaatii oman tankin.
+ Nätimpi/hiljaisempi käynti?? ( tuo 4t kone on minulle uusi, itselläni ei aikaisempaa kokemuksia 4t pikkukoneista).
Onkohan tuossa 4hv:ssa todellakin 4hv, vai olisiko enemmän? Onko tässä koneessa helppoja kikkoja tuunata lisäheppoja, esim poistamalla kuristimia?
Mitä itse tekisit?