Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
22.05.12 - klo:09:11

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Yamarin 5220 VS yamarin BR 53
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Yamarin 5220 VS yamarin BR 53  (Luettu 3441 kertaa)
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 01.06.09 - klo:14:40 »

Tietääkö kukaan mitä eroa on otsikon veneillä? BR 53 on speksin mukaan oin 50kg painavampi, mutta ulkomitoiltaan ja näöltään hyvinkin samanlainen kuin 5220. Tarkoitus olisi jompi kumpi laittaa hankintaan. 5220:n saisi kuitenkin selkeästi halvemmalla käytettynä kuin 53BR:n, joten mietityttää, että kannattaako investoida selkeästi kalliimppaan BR53:seen vai ei.
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 01.06.09 - klo:15:34 »

Tässä jotakin haja-ajatuksia:

Hintaero ilmeisesti johtuu siitä, että toinen on käytetty ja toinen uusi. Samoin varmaan moottorit, jolloin tullaan normaaleihin käytetyn ostamisongelmiin. Uusi on helppo ostaa kun on takuut ja kaikki (liikkeestä ostettaessa toki myyjällä on tuotevastuu kaikesta myymästään, myös käytetystä). Käytetyssä on yleensä käytön jälkiä ja omat riskinsä jonka takia siitä ei makseta samaa kuin uudesta. Käytännössä käyttöarvo voi molemmissa olla yhtä hyvä. Jos moottori kestää 2000 tuntia vastaa se 40 vuotta keskivertoveneilijällä.

Itse olen ostanut vain käytettyjä veneitä, mutta joku toinen ne on uutena kaupasta ostanut.

Mitä tulee noiden veneiden eroihin, kannattaa varmaan käydä katsomassa ihan livenä ja sen jälkeen päätellä kumpi sopii itselle paremmin. Netistä lukemalla tulee käsitys, että eroja ei juuri ole.

tallennettu
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 01.06.09 - klo:15:59 »

Tarkennoksena, että molempia saa jo käytettynä, ja luonnollisesti BR53 maksaa enemmän koska kyseessä on uudempi vuosimalli. Käytettyä siis etsin, oli se sitten br53 tai 5220. Oleellinen kysymys minulle on se, että kannattaako käytetystä br53:sta maksaa usea 1000 euroa enemmän kuin hiukan enemmän käytetystä 5220:sta? Tietty moottorin ikä, veneen varustus, yleinen kunto yms vaikuttaa myös hintaan.

Jostain olen kuullut, että br53 olisi parempi runko ja se olisi parempi/vakaampi ajettava kuin 5220. Tietääkö kukaan, onko asia todella näin? Koeajaahan tuo pitäisi, Br53:sta olen kesäkuussa menossa koeajamaan. Jos jollakulla on 5220 (koneteho mielellään 100hp) tampereen seudulla, niin olisin kiinnostunut koeajosta.
tallennettu
pami
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 01.06.09 - klo:18:28 »

Itse kävin istuskelemassa tämän kokoluokan veneitä viime syksystä aina venemessuihin asti. Yamarin oli mielestäni aika ahdas. Penkkit yamarineissä kapeita ja ainaki 53br:ssä turhan lähellä pulpettia, pituutta minulla reilu 180 ja neuvolan vaaka ei riitä. Kasittääkseni esim kuomu ei kuulunut 5220:n vakiovarustukseen ja penkitkin vakioina erillaiset. Koeajamassa en ole käynyt eli rungoista en osaa sanoa mitään, eikä tälläinen aloittelava kippari voi mitään luotettavaa raporttia antaakkaa.

Itse valitsin bella 530 excelin, enkä ole parin käyttökerran jälkeen varma ostinko ruuhen vai veneen, enkä odota "valtamerilaivan" sen olevankaan. Aika paljon sivutuuli ottaa veneeseen, mietin trimmitasoja kulunsuoristamiseksi. Mites muiden kokemukset näistä pienistä bowridereista?

Oletko itse käynyt muita katsomassa, parilla kilpailijalla aika kovia kampanjahintoja vastaavista veneistä. Sitä en sano valitsinko itse parasta tai edes hyvää.
tallennettu
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 01.06.09 - klo:23:12 »

En ole hirveästi miettinyt muita vaihtoehtoja johtuen siitä,että yamarinista minulla on paljon hyviä kokemuksia. Lisäksi BR53 tuli venemestarin bowrider testissä toiseksi. Testin voitti AMT, mutta AMT:n vastaava malli on yamarinia hiukan pidempi (omiin tarkoituksiini hiukan liian pitkä), eikä se pärjännyt testissä ajettavuudessa yamarinille (arvostan ajettavuuden erittäin korkealle). Muut mallit sitten menestyivät ko. testissä hiukan miten sattuu.
tallennettu
pami
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 02.06.09 - klo:21:06 »

Pistäppä pientä arviota koeajon jälkeen tänne. Etenkin jos pääset kokeilemaan sivutuulta ja -aaltoa. Tietämättä veneily historiaasi suosittelisin vielä koeajamaan ainakin bellan ja finnmasterin, ainakin hintojensa puolesta pystyvät haastamaan.
tallennettu
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 09.06.09 - klo:14:50 »

Bella taisi olla jopa hiukan kalliimpikin kuin Yamarin ja lukemieni testien perusteella hinta/laatu ei välttämättä aivan kohtaa. Lukemieni testien perusteella Bellan ajo-ominaisuuksissa on paljon parannettavaa. Omakohtaista kokemusta belloista minulla tosin ei ole. Finnmaster ei ole pärjännyt testeissä ainakaan yhtään paremmin kuin bella. Pitäisi päästä kokeilemaan ihan käytännössä.

Mutta jos jollakulla on tampereen seudulla Yamarin 53BR, 5220 tai Bellan ja Finnmasterin vastaavia malleja, niin olisin kiinnostunut koeajosta. Yhteydenottoja voi lähettää sähköpostiin mparvio(...at....)hotmail.com

tallennettu
juhnu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 09.06.09 - klo:17:12 »

Entäpä MV-Marin 5700 BR, taitaa hävitä laadussa Yamarinille?
tallennettu
pami
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 09.06.09 - klo:18:33 »

Mparvio, uteliaisuuttani kysyn minkälaiseen käyttöön vene tulee?

Itsellä enimmäkseen kahden ihmisen ja koiran yhteysveneenä suojaisassa saaristossa. Parin mökki viikonlopun kokemuksella, olen ihan tyytyväinen bowriderin tiloihin ja kuljettavuuteen tuulilasikin suojaa tarpeeksi viimalta.

tallennettu
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 09.06.09 - klo:23:54 »

Veneellä olisi tarkoitus retkeillä, kalastaa ja vesihiihtää. Eli komprosmissiratkaisua tässä haetaan. Kalastukseen ja vesihiihtoon kelpaisi muunkinlainen vene, mutta varsinkin jos kyydissä en enemmänkin porukkaa, niin tuo tuulilasi on mukavuustekijä varsinkin retkeilykäytössä. Lisäksi pidän itse ihan vain veneellä ajelusta rentoutumismielessä, jolloin haen hyvää/mukavaa ajettavuutta.  Enkä voi kieltää myöskään sitä, että yamarinin veneet ovat kohtuu tyylikkäitä ja kauniita ainakin minun silmääni.
tallennettu
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 10.06.09 - klo:12:35 »

Omaan jonnin verran kokemusta Yamarineista ja omistankin 59CC:n tällä haavaa. Valitettavasti noita kyseessä olevia bowridereita en ole ajanut.

Kuitenkin, kehottaisin suhtautumaan Yamarin -merkkiin tietyllä varauksella. Laatu ei niissä todellakaan ole sen kummempaa, kuin muissakaan saman luokan suomalaisissa veneissä ja tuntuu myös siltä, että lehdistön arviot ko. merkistä ovat ehkä vähän liiankin positiivisia...

En minä sitä, että huonoja olisivat, mutta älkää lukeko noita venetestejä kuin piru raamattua vaan käykää itse kokeilemassa veneitä ja muodostakaa oma käsityksenne niistä. Se ei välttämättä ole sama, kuin venetoimittajan arvio veneestä.
« Viimeksi muokattu: 10.06.09 - klo:20:03 kirjoittanut itl » tallennettu
sWaltsu
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #11 : 10.06.09 - klo:19:26 »

Testin voitti AMT, mutta AMT:n vastaava malli on yamarinia hiukan pidempi (omiin tarkoituksiini hiukan liian pitkä), eikä se pärjännyt testissä ajettavuudessa yamarinille (arvostan ajettavuuden erittäin korkealle).

Onhan tuo ajettavuuskin vähän makuasia...
Uusimmassa Kipparissa oli juttua AMT:n paatista. Eikä sitä ainakaan haukuttu.

Ja sen mitä itse olen koittanut AMT:tä niin ihan mukavaltahan se tuntui. (keskipulpettiversiota)
tallennettu

pami
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 10.06.09 - klo:22:19 »

Onhan tuo MV ja AMT parivaljakko jo selkeästi tilavampia, ja tarvinnevat enemmän konetehoa. Olivat liian kalliita minulle kun messuilla niistä tarjouksia kyselin enkä niitä sen tarkemmin tutkinut.

Bellassa ja Finnmasterissa on pohjassa isohko ruuma, johon mahtuu ainakin kahden ihmisen mökki viikonloppu tavarat hyvin ja on helppo pakata. Yamarinin isoin tila kaiketi takapenkin alla, kumpi on parempi painojakauman ja käytön kannalta? Minulle yamarin vaan oli liian ahdas. 56sc oli harkinnassa myös ja sama juttu siinäkin kuskin paikalle hankala kulkea. Veneinä todella hyvän näköisiä ja säilyttävät ilmeisesti arvonsa hyvin, ei varmaankaan huono ostos. Mutta jos on tälläinen kömpelö köntys (tarkoitta pirun komeaa) voi tulla ahtaan paikan kammo. Taitaa nämä suomalaiset valmistajat olla hyvin lähellä toisiaan vähän joka osa-aluella.

Itse ajattelin myös että joskus voisi uistella, mutta ei taida raaskia haukea veneeseen nostaa. Onneksi on soutupaatti, kalastellaan sillä.

Oletko mparvio jo päässyt testaamaan ehdokkaitasi, kuiva "koeajoillakin" kannattaa käydä. Itse huomasin että liikkeet kuljettavat kauemmaksikin venen eli rohkeasti tarjouksia pyytämään ja jättämään vähän suuremmalla säteellä.
tallennettu
mparvio
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #13 : 11.06.09 - klo:10:03 »

En ole vielä päässyt testaamaan. 53BR pitäis päästä kokeilemaan tässä kesäkuun aikana.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info