Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
11.02.12 - klo:17:50

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Yamarin 470 Big Fish vm90
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Yamarin 470 Big Fish vm90  (Luettu 4433 kertaa)
devas
Käyttäjä
*

Profiili
« : 26.08.09 - klo:17:59 »

Terve,

Ostin viime perjantaina kyseisen veneen ja nyt kaipaisin neuvoja.

Ensinnäkin, onko normaalia että moottorikaivossa on vettä kun vene on laiturissa? Sadevedet poistuvat vissiin ainoastaan pilssipumpun voimin?
Veneessä on muutama rivosti paikattu kiinnitysreikä (ilmeisesti vapatelineistä). Millä tökötillä ne paikkaa parhaiten?

Olen myös ajatellut automaattipilssin asentamista veneeseen, osaatteko suositella hyviä ja varmatoimisia pumppuja?

tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 26.08.09 - klo:20:07 »

Ensinnäkin moottorin paino vaikuttaa oleellisesti siihen moottorikaivossa lilluvaan veteen. Voin muistaa väärin, mutta mulla ei lillunut 110 kiloisella moottorilla. Sen sijaan veneen ostaessani oli sisällä 100 litraa jäätä Järkyttynyt

Ainakin omassani oli tehdasasenteinen automaattipumppu. Moottorikaivossa olevan alumiinilapun irroittamalla pääsi käsiksi.

Ostin Maritimilta Yamariinin sävyistä valkoista polyesterikittiä joilla paikkasin ruuvireikiä. Jos ei tiennyt paikkauksesta, ei niitä huomannut.
tallennettu
devas
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 26.08.09 - klo:20:58 »

No mulla on moottorina Yamaha 40 HETOL vm90 myös.
Ja vettä lilluu kaivossa, miksi? Surullinen Onko tuo vakavaa vai annanko vaan olla?

Mitä antsu pidit veneestä? Itsellä muutamia juttuja mielessä, joita tarvitsee puuhata talven aikana.

tallennettu
juhnu
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 27.08.09 - klo:08:09 »

Siis lilluuko sielä vettä siksi, että vene ui niin syvällä vai onko poistoputki asennettu liian ylös, jolloin moottorikaivo ei edes pääse tyhjenemään?
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 27.08.09 - klo:08:58 »

No mulla on moottorina Yamaha 40 HETOL vm90 myös.
Ja vettä lilluu kaivossa, miksi? Surullinen Onko tuo vakavaa vai annanko vaan olla?

Mitä antsu pidit veneestä? Itsellä muutamia juttuja mielessä, joita tarvitsee puuhata talven aikana.

Tuo 40 on muutaman kymmenen kiloa kevyempi kuin F50. Ei kai pilssissä ole painolastivettä kovin paljon. Moottorikaivon poistoputki ei ole liian korkealla.

Minulla ei ollut veneestä pahaa sanottavaa, mutta kun katto puuttui niin meni vaihtoon. Omani oli hieman tuunattu eli ohjauspulpetti siirretty eteenpäin ja kuskilla pyörivä istuin.
tallennettu
devas
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 28.08.09 - klo:08:30 »

Tuo 40 on muutaman kymmenen kiloa kevyempi kuin F50. Ei kai pilssissä ole painolastivettä kovin paljon. Moottorikaivon poistoputki ei ole liian korkealla.

Minulla ei ollut veneestä pahaa sanottavaa, mutta kun katto puuttui niin meni vaihtoon. Omani oli hieman tuunattu eli ohjauspulpetti siirretty eteenpäin ja kuskilla pyörivä istuin.
[/quote]

Pilssissä ei lillu vettä. Eihän se moottorikaivo nyt mitenkään tulvi, vähän vettä pohjalla. Itse olen vaan aika avuton näissä asioissa, koska tuo kiulu on ensimmäinen veneeni.

tallennettu
Tonnikala85
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 14.10.09 - klo:18:05 »

Kun kerta ostikko täsmää niin jatketaas vähä asiaa.

Eli kokemuksia tästä paatista?
Kaikkea positiivista ja negatiivista
Alunperin oli suunnitelmissa pienempi paatti, mutta nyt alkanut kiinnostaa nämä.
Käyttötarkoituksena pelkästään kalastus ja tarkemmin uistelu pääasias.

Äkkiseltään mikä itseä alkoi kiinnostamaan, niin pulpetti olis keskellä joka takaa kulkemisen suorassa hitaissakin nopeuksissa. Sopivan jyrkkä pohjan v-muoto, että pitäisi ainakin kulkea suoraan pienessä sivutuulessakin?

Ne mitä itse katon ovat 4t koneella, pääosin näyttäisi olevan Yamahan 50hv konetta ja hondan 50hv konetta. Koneet nyt pitäisi olla luotettavia jos huollettu kunnolla.

Mutta kokemuksia ja mielipiteitä paatista, näin syksyllä näidenkin hinnat olis jotenkin järkevällä tasolla Hymyilee
tallennettu

abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 14.10.09 - klo:19:06 »

Yamariinin neliseitenkymppi o parhaita runkoja kokoluokassaan, hyvä vene. Kestää varsin rankastikin konetta/vauhtia mut toimii ihan ok pienemmälläkin. Vanhat voivat toki olla kunnoltaan ihan mitä vaan jo.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 16.10.09 - klo:21:35 »

Lainaus
Kestää varsin rankastikin konetta/vauhtia mut toimii ihan ok pienemmälläkin.

Jep, tiedän tapauksen jossa 130 heppanen V4 tollasessa Yamariinissa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info