Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
07.02.12 - klo:00:19

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Buster R (oli Yamarin 4210)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Buster R (oli Yamarin 4210)  (Luettu 25367 kertaa)
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 04.01.08 - klo:16:31 »

Minulle tarjottiin Yamarin 4210-venettä(-06) ja evikka 20hv moottoria (-92) erittäin hyvään hintaan. Kyselenkin onko käyttökokemuksia, menenkö suohon jos vaihdan vator 14r+yamaha20 pakettini tuollaiseen "pirkka-veneeseen"? Laitaahan tuossa on pikkuisen enemmän ja keula on erilainen kuin vatskissa, samoin pohjan listat ovat erilaiset. Ja entäs tuo omssi-kone? Se on sellainen sininen evikka, olisko ollut peräti xp.
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:14:00 kirjoittanut vator » tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 04.01.08 - klo:18:48 »

4210 kokemuksia. Veneen pohja oli tosi hankala Aku-trailerin päälle. Ei ole varsinainen v-pohja vaan jonkinlainen välimuoto. Aika tasainen joten kyyti voi olla kovempi kuin Vatorissasi.
Tukeva vene vedessä. Aika painava kokoisekseen että tarvitsee kyllä tehoa ainakin tuon 20 hepoa. Kippari testasi tuon veneen aikanaan 9,9 heppaisella. Kyseessä oli kahvasta ohjattava malli. Nousi muistaakseni silläkin teholla liukuun 2 hlön kuormalla.

Sellainen pieni kämmi suunnittelijalle on tullut että kun kääntää moottorin ihan vinkkeliin vasemmalle ja aisa on ala-asennossa, se ei tulekaan takaisin sieltä ongelmitta.
Moottorikaivo on sen verran lyhyt että sen ja takapenkin välinen seinämä ottaa vastaan. Pulpettimallissahan tuon voi ohittaa laittamalla kahvan lukituksia että se ei mene alimpaan asentoonsa.
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 04.01.08 - klo:20:12 »

Katselin tuota pohjaa noista videoista mitä valmistajan sivulla on, näyttää menevän aika pieneen kulmaan ja varsin aikaisin. Nousulistojen välit on tehty tollai ihmeellisesti kuopalle. Eipä tuossa vatorissakaan mikään erikoisen jyrkkä pohja perässä enää ole, se on niitä 15R ja isompien ylellisyyksiä. Samanlaista pomppimista se tuntuu olevan sitten vähän kaikilla näissä mittaluokissa. Abollahan on kelirikkoveneenään buster r, onko se aallokossa sen parempi kuin vatorikaan? Siinä säilyy kuitenkin perään asti kohtalainen v-kulma?
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 06.01.08 - klo:12:49 »

Minulla on buster R 25 heppasella Yamahalla. Aallokossa vene on melko märkä suurimmaksi osaksi keulan muotoilun takia. Keulan muotoilun etuna kuitenkin on, että vasta- aaltoon ajaessa se ei painu alaspäin ja ota näin vettä veneeseen, vaan keula leikkaa aallon veneen sivuille ja tätä kautta heittää vesiroiskeen kuskin/ matkustajien päälle... Näin Busterilla pärjää melko hyvin vielä kohtalaisissa mainingeissa, mutta vettä tosiaan tulee naamalle vasta- aaltoon ajaessa. Keula kuitenkin pysyy hyvin koholla, eikä vene hörppää vettä keulasta.
V- kulma on silmämääräisesti vielä kohtalainen perään asti.
Menee jo vähän ohi aiheen, mutta minun veneeni on lyhytrikeselle koneelle tarkoitettu ja tästä syystä vähän vauhdikkaammin peruuttaessa moottorikaivo voi täyttyä vedestä, koska venho hörppää vettä perälaudan yli, sen verran matala se on veneen muuhun laitakorkeuteen verrattuna. Myös tätä kautta voi jo melko pienessä aallokossa kastua, jos peruuttaa vasta- aaltoon... Laine voi lennähtää niskaan.
tallennettu
Keke
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 06.01.08 - klo:13:33 »

Mulla oli pari vuotta Buster R 20 Yammun koneella. Olen eri mieltä siitä että vene olisi eityisen märkä aallokossa ajettaessa - saman totesi moni muu. Ajoin mm. pari vuotta sitten syksyllä kaverin kanssa veneellä 40km matkan jolloin keli oli kaukana tyynestä mutta ei se tosin myrskykään ollut. Molemmat selvisivät kuivina perille asti. Reissu toistettiin keväällä toiseen suuntaan vielä pahemassa kelissä eikä ongelmia ollut. Ainoastaan hakkaamista esiintyi mutta sehän ei ole mikään yllätys.

Ajoimme yleensä kahden hengen kuormalla jolloin matkustaja istui keulassa tai keskipenkillä, eikä kastumista tapahtunut. Tosin kaverit ovat aika kevyitä joten silläkin voi olla merkitystä. Sain ainoastaan kerra veneen keulan sukeltamaan aaltoon (tapahtui 3 hengen kuormalla ajettaessa ison moottoriveneen aaltoihin jotka olivat jyrkät), silloin keulassa istui noin 78kg henkilö. Peruuttaessa vesi tosiaan tulee kaivoon asti mutta jos tarvitsisin sellaista venettä niin en hetkeäkään epäröis ostaa Busteria uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:11:10 kirjoittanut Keke » tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #5 : 06.01.08 - klo:14:35 »

Minunkaan mielestä Buster ei ole erityisen märkä tuon kokoiseksi veneeksi muuten, mutta juuri keula- aallot tuppaavat kastelemaan ainakin yksin ajaessa kuskin. Minäkin olen veneeseeni tyytyväinen, niititkään eivät vuoda, vaikka vene on ensimmäistä vuosikertaa, vuodelta 1978.
Itse olen joutunut kaksi kertaa Puulalla Otava- Hirvensalmi etapilla järviolosuhteissa melko kovaan myrskyyn. Olimme viiden hengen kuormalla liikenteessä, vettä satoi, ukkosti jne... Ehjänä pääsimme kummallakin kertaa perille. Kokoisekseen siis melko hyvä vene, vaikka moni venettä onkin moittinut. Luultavasti tyytyväisiä käyttäjiä kuitenkin löytyy monia muitakin.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000005459487
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000012874493
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 06.01.08 - klo:19:41 »

Kiitoksia käyttökokemuksista, lisää vaan jos löytyy ja jos joltakin löytyy buster r nurkista niin sellaista voisin harkita ostavani. Itse olen ajellut sun busterilla, joka on r:ää lyhyempi, airiston aalloissa (ruotsinlaiva-aalloissa), eikä sellaista tilannetta ole tullut jossa olisin pahaan tilanteeseen joutunut, keulaa saa kuitenkin ylemmäksi kaasua vähentämällä ja niinedespäin.
Itseasiassa tämä varsinainen Yamarin-into sai alkunsa eräällä muulla foorumilla kun kyselin bustereiden perään, sieltä tuli yamariini-tarjous puskista ja vähän innostuin siitä. Nyt, muutaman hetken mietittyäni uskoisin että busu olisi kuitenkin käyttööni parempi, koska alupaatti on trailerikäytössä kestävämpi ja kestää rannoillekiskomistakin paremmin kuin kuituvene. Ja onhan mulla alumiininen trailerikin, että sopisi yhteen hyvin Hymyilee leveästi.
Tuo perän kastelu ei mielestäni ole kovin iso ongelma jos se ei dippaa moottoria kovin syvään. Mutta se voi olla että äkillinen pakitustarve tulee juuri silloin kun aalto tulee takaa, ja sitten ui kone.
Nettiveneessä olen kysellyt siellä myytävänä olleen buster r:n perään, se maksaa 1600 euroa, mutta siitä on pohja puhki kölin seutuvilta ja tarvitsee hitsausta. Se juuri tarvitsee lyhytrikisen moottorin, vuosimalli veneellä taisi olla -82. Korjauskonstiksi hitsaava ystäväni ehdotti koko pohjan mitalle u-palkkia köliksi, jolloin korjattavasta kohdastakin tulisi vahva.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 07.01.08 - klo:22:25 »

Tuo 1600€ kuulostaa reilulta ylihinnalta. Kun vaihdoin oman Busterin moottorin Yamahaan, kauppias hinnoitteli pelkän veneen n. 1000- 1200 hintahaarukkaan, jos lähtisi myymään. Tietenkin venekauppiaidenkin puheet ovat suuntaa antavia, usein. Näiden vanhojen Bustereiden suurin ongelma tuntuu olevan melko kohtuuton hinta, nettiveneessäkin usein tosiaan suht' pieleen hinnoiteltuja.
Mielestäni tuommoisen projektiyksilön pitäisi maksaa <1000€
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 07.01.08 - klo:22:46 »

Sellasta tonnia mä siitä tarjosin, mulla olis mennyt hitsaukseen (tosin tutun kautta mutta pitää sillekin jotain maksaa) ja siihen u-palkkiin sun muuhun kunnostukseen varmasti joku 400, trallit ois pitänyt tehdä ynnä muuta, no eipä siellä vastapäässä paljoakaan annettu periksi. Paikanpäälle kun olisi mennyt niin olisi varmaan vähän enemmän pudonnut?  No, mulla on toi oma vene myynnissä tollaseen kahteen tonniin,alle sen se lähtee kyllä pihasta, se on ehjä vene jonkinmoisilla varusteilla, en tidä onko siinäkin sitten liikaa hintaa. Kolmella tonnilla, noin, tuntuu noita busterpaketteja saavan.
Täytyy seurata tilannetta, tuossa yksi lupaava yksilö onkin kaupan Kuopiossa, mutta se tietää 800km trailerireissua talvikelillä ja trailerissa on kesärenkaat...
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #9 : 09.01.08 - klo:19:09 »

No, onkos veneasiat edistyneet mihinkään suuntaan?
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 09.01.08 - klo:19:31 »

Siltä näyttää että Kuopioon saa lähteä traileriretkeilemään tulevana viikonloppuna. Jos sää on yhtään suotuisa. Ostokohde on -84 Buster R varustettuna -84 Johnson 35 moottorilla. Tulee sitten tutustuttua amerikan ihmemoottoreiden maailmaan. Kyseessä on vanha nimismiehen paatti. Hintaa pyydetään sellaiset vajaa 3000 euroa? Vene on todella hyväkuntoinen, moottori samoin. Tietysti tuossa iässä moottoriin tulee kaikenlaista kivaa vanhuudenvammaa, mutta niihin on totuttu Hymyilee leveästi.
« Viimeksi muokattu: 07.08.09 - klo:21:22 kirjoittanut vator » tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 09.01.08 - klo:21:39 »

Kävin nettiveneessä katsomassa pakettia, onko pitkärikiselle tuo Buster? silloin häviää varmasti myös jonkimoiset peruutusvaivat... Hyvässä kunnossa näyttää paketti tosiaan olevan, kai siitä voi suunnilleen tuon 2700€ maksaa, vähälläkin käytöllä kun on myyjän mukaan ollut Iskee silmää Maksoihan minullakin pelkkä 2- kymppinen uusi, 25:ksi porattu Yamaha vuonna 2006 2800€ Hymyilee
Minulla muuten oli ennen tuota jammua perässä 2-kymppinen Johnson, sama moottori kun tossa sinun paketissasi, vain kuristettu malli tuo 20 heppanen. Iskutilavuus oli 2- kymppiselle kunnioitettavat 521cc, 35 hv:lle (oikeasti n.31hv) tietenkin taas vähän kesympi luku... Hyvä kone kuitenkin jokatapauksessa, kesti minulla ja isälläni n. 27 vuotta ilman kummimpia huoltoja, ei edes suojaöljyjä laiteltu syksyisin tai peräöljyjä vaihdeltu... Isäni ei jostain syystä tämmöiststä "turhista" hommista juurikaan välittänyt Virnistää
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 09.01.08 - klo:22:32 »

Kyllä se on pitkärikiselle koneelle, se on kuulemma Iisalmen nimismiehen (eli poliisin) entinen vene.
Juu vähän tässä nyt mietityttää että uskallanko ostaa ton busun, tai sen siis uskallan mutta meneekö tuo mun Vatori kaupaksi? Onko tuo hinta teidän mielestä kohdallaan, kun se on 1850 ja siinä on tietty tinkivaraa joku 150e?Joitakin kyselyitä on tullut mutta ilmeisesti hinta on liikaa talvihinnaksi? Keväällä luulis viimeistään tuon kyllä menevän kaupaksi?
« Viimeksi muokattu: 09.01.08 - klo:22:44 kirjoittanut vator » tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 10.01.08 - klo:09:58 »

Ei varmaan tähän aikaan mene kauhean hyvin kaupaksi. Pienet veneet kyllä menee keväällä tai kevätkesällä. Eihän tuossa iso raha ole kiinni eli kannattaa varmaan kaupallistaa avovesien aikana jolloin koeajokin onnistuu vähän paremmin.

Tarkasta siitä Busterista niitit etteivät ole poikki eikä niitä ole korjattu. Jos veneen kaaret näkyy peilaamalla pahasti ulkopuolelta eli ns. kylkiluut näkyy, voi olla ongelmia tulossa. Omassa Busterissa niittikorjaukset eivät onnistuneet vaikka korjautin ammattifirmassa. Sanoivat että toivoton tapaus.

Jos pohja on sielä eikä painumia kaarten välissä, vene on todennäköisesti kunnossa, ellei joku Pelle Peloton ole tehnyt sähkökytkentöjä siten että on käyttänyt runkoa miinusjohtona. Tsekkaa siis joka nurkka onko outoja syöpymiä. Moottorikaivon vedenpoistoputket on yksi tyypillinen paikka mistä sähkökemiallinen korroosia Busteria nakertaa.

Nuo pohjalaudat on tietysti masentavat, mutta ne purkaa pois 15 sekunnissa vrt. pohjavaneri. Kun tekee pahvista kaavat niin saa hyvin istuvat vanerit pohjalle ja vene on aivan toisen näköinen. Vedä vielä pohjavanereiden alle putkistot sähköille. Niitä aina tarvitaan.
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 10.01.08 - klo:12:34 »

Kiitos Matias hyvistä neuvoista. Tuon Busterin käyttötunnit on tosiaan tuo 150, järvellä, ja pohja pitäisi myyjän mukaan olla tip-top. Tunneista on vissiin ajopäiväkirja kun myyjä on niin varma asiasta. Nuo kyllästetystä puusta tehdyt trallit onkin aika heavy-duty-meininkiä, niistä saa sitten vaikka kotiin laiturinkorjausvärkkiä. Iskee silmää Tietääkö muuten kukaan millaista ohjausta bustereissä käytetään eli onko tuo ratin kiinnistys ultraflex:n tappi kiilalla vai jokin muu?
tallennettu
abo
WanhaHuru
Ylläpitäjä
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #15 : 10.01.08 - klo:12:44 »

Tietääkö muuten kukaan millaista ohjausta bustereissä käytetään eli onko tuo ratin kiinnistys ultraflex:n tappi kiilalla vai jokin muu?

Enpä ole vielä muita ratn kiinnityksiä veneessä tavannut kuin kiilakartion.
tallennettu

><(((((°> Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata. <°)))))><
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 13.01.08 - klo:18:44 »

Nonniin, nyt on busteri pihassa. 740km tuli pötköteltyä trailerin kanssa. Vene on siisti ja hyväkuntoinen, samoin moottori, aivan kuin myyjä sanoikin. Mukaan tuli varapotkuri, johnsonin työkalusarja (?) säilytyspusseineen, 3 pelastusliivit, busterin oma pressu. Ja enää 4kk-5kk niin pääsee vesille Hymyilee leveästi. Niin ja nuo lattiatrallit onkin livenä tosi hyvät.
« Viimeksi muokattu: 13.01.08 - klo:19:01 kirjoittanut vator » tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #17 : 13.01.08 - klo:20:31 »

Onnittelut uuden perheenjäsenen johdosta Iskee silmää! Olisiko mahdollista saada kuvia paketista tänne foorumille?
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #18 : 14.01.08 - klo:05:34 »

Juu, laitan kuvia kun mahdollisuus niitä on ottaa valoisaan aikaan...
nimim. tänään töissä 05.30-22, huomenna 05.30-17, ylihuomenna 05.30-21, torstaina 05.30-17...
perjantaina eka vapaa töistä että kerkee vähän uuteen vekottimeen tutustua Pyörittää silmiään
Ainiin, lisättäköön että veneessä oli myös kaiteet ja sellainen jännä ajovalo, jonka voi kuljetuksen ajaksi painaa sisään. Mitään reikiä katkaisimille tai mittareille ei veneessä ollut, kaikki pinnat muutenkin siistit, peltipenkeissä ei painumia, keulan sivuilla muutama pieni kuhmu. Tämä on ensimmäinen täysin oma veneeni jonka voin lykätä suoraan jortaniin ja lähteä ajelemaan. Voi tätä onnen päivää!
« Viimeksi muokattu: 14.01.08 - klo:11:01 kirjoittanut vator » tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #19 : 15.01.08 - klo:22:10 »

Muutama kuva illan pimeydestä...

tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #20 : 16.01.08 - klo:10:28 »

Onpa siistikuntoinen ja suorapeltinen Buster. Yleensähän noiden peräpeili on sen verran musta ja kasvaa melkein ruohoa. Veikeästi toteutettu tuo ajovalo.

tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #21 : 16.01.08 - klo:12:19 »

Yritin vaihtaa tuohon busteriin toisenmallista ruoria, siinä on nyt sellanen joku Luisin ralliratti, vaan eipä lähde irti millään, ei vaikka ulosvetäjällä yritin varovasti. Mutteri lähtee irti helposti, mutta ratti ei lähde siitä tapista millään. Olkoot sitten...siinä.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #22 : 16.01.08 - klo:18:54 »

Ai että on kiiltävä.. ei juuri noin siistejä näy täällä merenrannalla....

Ratti lähtee ulosvetäjällä tai avaa pulttia vähän (& uita väliin jotakin ohutta öljyä) ota tukeva istuma-asento, vedä ratista ja pyydä kaveria tempaisemaan vasaralla pulttiin.. (omalla vastuulla, itse en ole onnistunut rikkomaan, vielä)

Ps jos se Luisin sompa on se pienempi  (35-cm versio) ja hukkaamislistalla niin laita ehdotus hinnasta "privana"
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #23 : 17.01.08 - klo:07:07 »

Mielestäni se on juuri tuo 35-cm luisi, alkuperäinen ratti joita näihin on laitettu tehtaalla. Mulle tulee siihen erilainen ruori että kyllä tuo tuosta edullisesti lähtee, kunhan saan sen joskus irti...
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #24 : 17.01.08 - klo:18:49 »

Luisi lähti ehjänä irti wd-40 ja ulosvetäjän avulla, vaati vaan sen että purin ratin kehän pois että sain "kukon" leuat alumiiniseen runkoon kiinni, sitten vaan vääntöä siihen asti että alkoi pelottamaan ja sittenhän se pamahti auki. Kympillä irtoo tosta jollekin Ultraflexin "nahkaratti", kolmipuolainen. Porissa.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #25 : 19.01.08 - klo:22:21 »

Tosiaan siistissä kunnossa oleva Buster! Mites tuossa -84 mallin ärrässä on järjestetty veden tyhjennys? Ei näytä olevan perässä enää tyhjennysreikää/ tulppaa? Samoin moottorikaivo on muuttunut sitten ensimmäisten ärrien. Ohessa muutama kuva omasta ärrästä Virnistää

* Buster R.jpg (350.12 kilotavua, 600x450 - tarkasteltu 611 kertaa.)

* perä.jpg (295.36 kilotavua, 659x355 - tarkasteltu 463 kertaa.)

* perä 2.jpg (209.02 kilotavua, 548x348 - tarkasteltu 515 kertaa.)

* Morse GT.jpg (178.71 kilotavua, 383x407 - tarkasteltu 393 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:14:56 kirjoittanut Johannes » tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #26 : 19.01.08 - klo:22:43 »

Moottorikaivo on tuossa vain n.puolisen metriä leveä syvennys jonka takalaidassa on kummassakin reunassa holkitetut valumareiät. Ikäänkuin nuo sinun busterin takareunan viistot osat jatkuisivat takapenkin selkänojaan asti. Vedenpoisto on niin, että kuskin penkin alla veneen keskellä on pohjakourussa reikä jossa  irrotettava tappi. Rei´än alla on levy, joka muodostaa tunnelin, jossa menevä vesi muodostaa imun ja ajossa vene tyhjenee.Muita eriäväisyyksiä ei taida olla, muuten kuin isompi tuo keulatuhto tässä mun veneessä. Niin ja keskipenkki on puusta, saattaa olla jälkikäteen tehty. Minähän en sillä mitään oikeen teekkään, kun saan aina ajella yksin,taidan irrottaa ja laittaa säilöön. Muuten, millaista vauhtia tuo yamaha antaa veneellesi? Ja mitä luulet, millaista vauhtia tuolla mun johnsonilla pääsee? Meneekö 30 solmua rikki? Veneen painohan on valmistajan mukaan vain 160kg, siihen koneen paino ja jotain muuta sälää, ollaan jossain 220-240kg.
« Viimeksi muokattu: 19.01.08 - klo:22:59 kirjoittanut vator » tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #27 : 20.01.08 - klo:00:21 »

Ok, minulla tuo vedenpoisto on järjestetty siten, että takapenkin etuseinämän alaosassa on vipu, mitä kääntämällä veneen "perälaudan" alaosassa sijaitseva kuminen tulppa aukeaa ja liu'ussa ajettaessa vesi tyhjenee tätä tietä.
Keskipenkki taisi ensiksi muuttua tuosta mun veneen mallista "litteämmäksi" peltilooraksi, jonka jälkeen noihin loppupuolen ärriin se tehtiin laudasta. Tämän säilytystilan tilalle tuli keulaan tilaa keulaturkin alle.
Minun Buster ottaa huippuja arviolta n. 25 solmua, ehkä enemmänkin (tai sitten vähemmän Virnistää), tarkan lukeman saan vasta ensi keväänä, kun hankin kaikuluotaimen nopeusanturilla. En sitten tiedä, saisko noputta hieman lisää pykälää jyrkemällä potkurilla... Sinun Buster menee varmaan sinne 30 solmun kieppeille. Jotkut sanovat, että ärrässä ei juuri nopeutta saa lisää isollakaan (40- 50 hv) koneella, runkomuodon takia.
Vene- lehden testissä vuodelta -78 oltiin 20 heppasella Johnsonilla (juuri samanlainen kone mikä minulla on ollut omassa veneessäni) ja kahdella päällä saatu nopeutta 21 solmua. Kyllä tuo mulla tuolla Yamahalla selvästi kovempaa menee, kun vertaan Johnsonia ja jammua keskenään, varmaankin just sinne 25 solmun kieppeille.
« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:00:28 kirjoittanut Johannes » tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #28 : 20.01.08 - klo:00:52 »

Millaseen asentoon tuo Yamaha on trimmattu? Vatorissa mulla oli trimmattu niin että kavitaatiolevy oli pohjan suuntainen, tämä johnson oli tullessa keskimmäisessä reiässä mikä näytti siltä että oli vähän "ulos" trimmattu, ja alimmaisessa reiässä näyttäis olevan pohjan suuntainen.
tallennettu
Johannes
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #29 : 20.01.08 - klo:01:35 »

Minulla on tuo Yammu trimmattuna kait jopa toiseksi ylimpään reikään, totesin tuon kulman peruuttaessa paremmaksi, kun keskimmäisen, ei tulvi yhtä helposti yli. Myös peräaallot ovat paremman muotoiset mielestäni tuolla reikäasetuksella.
Johnson oli melko varmastikin taas keskimmäisessä reiässä minullakin ja toimi ihan hyvin, jostain syystä Yamaha pitää trimmata ylemmäksi muistuttaakseen Johnsonia. Johnsonia en oikein muilla trimmikulmilla kokeillut, kuin tuolla keskimmäisellä.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info