Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
08.09.10 - klo:03:15

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

|   Ebookers

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Ensikertaa venettä ostamassa kaipaa vinkkejä
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Ensikertaa venettä ostamassa kaipaa vinkkejä  (Luettu 1514 kertaa)
tuplakoo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 26.09.09 - klo:13:32 »

Olen aivan aloittelija veneilyssä.

Muutaman vuoden jahkailun jälkeen olen päättänyt ostaa n. 5m esim. pulpettiveneen,
jolla pääsisi silloin tällöin kalaan (heittouistelemaan) ja vaimon sekä pojan kanssa huviajelulle lähi saaristoon (asun Sipoossa).

Rahaa pystyn käyttämään max 8t € ja tulevan veneen täytyisi olla siisti ja tietty kaikin puolin mahdollisimman varmatoiminen.

Tällä hetkellä kiinnostavimmalta myynnissä olevista tuntuu vanha Yamarin 47 vielä vanhemmalla -96 Hondan 50:llä.

Olisiko tuo paketti kelvollinen minun tarpeisiin ?

Mitä pitäisi ko paketista tsekata ehdottomasti, onko jotain tyyppi / tms. vikoja?

Voiko vanhan moottorin käyttötunteja edes suurinpiirtein päätellä mistään?

Olisiko tuoreempi 2t motti viisaampi valinta, kun ajotunteja ei todennäköisesti minulla kauheasti tule?
tallennettu
kapsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 26.09.09 - klo:14:24 »

itse pähkäilin näitä tuossa kesällä ennen hankintaa..

Kuskailetko trailerilla vai tulisiko vene laituriin?
Jos laituriin, niin sadevesityhjenevä on iso plussa, ei tartte murehtia.

Tuolla budjetilla on kyllä aika hyvin valikoimaa. Mieti sen käytön mukaan, mitä olisi enimmäkseen?
Ja kuinka monta henkilöä kalareissuilla, ja oliko se nyt uistelua vai heittokalastusta?

Jos huviajelu se tärkein, katselisin jotain HT-venettä tms. niin ei pienet sadekuurot pääse häiritsemään ja natiaisilla ois mahdollisuus ottaa tirsat jos tulee väsy. Sopii myös uisteluun mutta heittokalastukseen on tilaa hieman heikommin, etenkin jos useampi jamppa pitäis olla..

Itse menin kalastuksen mukaan ja hommasin suht tuoreen, kevyehkön 5m avoveneen pulpetilla+20hp. Kevyt käsitellä yksinkin ja koneella onnistuu uisteluvauhdit hyvin eikä kulutuskaan ole kauhea.
tallennettu

Finnmaster 506clx, Merc20
tuplakoo
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 28.09.09 - klo:15:48 »

Vaikealta tuntuu tuo mallin ja koon valinta.
Muutamaa venettä olen käynyt katsomassa ja kokeilemassa,
tuntuu vaan että  meikäläiselle saisi olla ennemmin yli kuin alle 5 metrinen vene.

Hintahaarukka on myös hiukan noussut ylemmäksi,
eli nyt pitäisi löytää alle 10t hintainen varmatoiminen n.5 metrinen avovene.

Laituripaikka on, joten traileria en välttämättä tarvitse lainkaan,
silmää miellyttää eniten Yamarin 5220 Bow rider, (tai vastaavat)
mutta ne maksaa yli kympin hyvän matkaa Surullinen

Vetouistelua en ainakaan ole ajatellut harrastaa,
heittokalastusta kylläkin.

Busterit yms. on taas hiukan liian "työkalun" oloisia,
vaikka varmasti erittäin tarkoituksen mukaisia.

Täytynee vaan seurata tarjontaa ja odotella sen oikean löytymistä.
tallennettu
f
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 29.09.09 - klo:08:07 »

Kyllä mun mielestä nettiveneestä löytyy aika helvetillinen valikoima veneitä hintavälistä 8000-12000 euroa. Tarkalleen ottaen 7275 kpl. Jos tuosta kasasta ei löydy sopivaa, niin ei oikein taida tietää mitä on etsimässäkään. Tarjoa vaikka tuosta Kososen Harrin AMT:stä 9500 € http://www.nettivene.com/simpleSearch.php?status=F&sid_make=902. Nyt syksyllä on se aika, että kannattaa pistää vieheitä veteen ja tarjota vähän kalliimmistakin veneistä rohkeasti vähemmän. Aika hankala moottorin käyttötunteja on päätellä. Kyllä se veneen ja moottorin yleiskunto kertoo aika paljon käytöstä. Lisäksi tietysti koeajo (käynnistyykoö, savuttaako, koliseeko, heliseekö)

Nykyaikaisissa moottoreissa huoltomies pystyy myös lukemaan käyttöhistorian muistista, mutta en tiedä onko ko moottori sellainen.
« Viimeksi muokattu: 29.09.09 - klo:08:12 kirjoittanut f » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info