Tuo on niitä vanhoja puolitoistakuorisia Rönkkyjä. Tuohon hintaan vaikuttaa olevan varsin kallis tarjottava. Moottori ei myöskään mitenkään nosta paketin hintaa.
Nykyiset Rönkyt on puhtaasti kaksikuorisia. Pohjan malli ja ulkokuori on varmaan aika laiilla nykyisen kaltainen.
Rönkyt on ihan hyviä veneitä. Rakentamisen laadun suhteen ne on kuitenkin ihan samaa tasoa kuin muutkin veneet.
Itse olen omistanut niitä kaksi. Toinen oli pulpetilla varustettu ja toinen ilman. Molemmat ostettu uutena.
Kustannusten karsinta ja tuotannon tehostaminen tai "tehostaminen" lienee vaikuttanut siihen että jälkimmäinen Rönkky kärsi parista ikävästä vaivasta
tehtaalta tulon jälkeen.
Takatuhdon kannen vasen sivu oli jäänyt vähän huonolle tiivistämiselle. Kymmenen sentin matkalta näkyi päivä kun katsoi takatuhdon säilytystilasta ko. suuntaan.
Valmistajalta sain kyllä nopeasti lasikuituliimaksi kutsumaansa massaa jolla tiivistin tuon raon umpeen. Nyt pysyi vesi ulkona.
Toinen yllätys oli se että polttoainetankille ei ollut minkäänlaista läpivientiä em. takapenkin säilytystilasta. Nettisivuilta tarkistin kuvista että kyllä sellainen siinä paatissa pitäisi olla. Kuvista näkyi kumitötterö kyllä törröttävän...
Taas soitto ja todettiin että tuo oli jäänyt näköjään kiireessä tekemättä. Jouduin sen sitten reikäsahaamaan itse veneeseen. Läpivientikumit tuli kyllä valmistajalta.
Mutta kyllä ne veneet valmiita pitäisi olla jos ne valmiina ostetaan eikä puolivalmiina......

Tuossa jälkimmäisessä oli myös tehtaan tai jälleenmyyjän jäljiltä pohjassa kymmenkunta senttiä pitkä naarmu kölin vieressä joka olisi tarvinnut kyllä heti paikkausta. En sitä tehnyt kun säilyttelin venettä trailerilla enkä käynyt sillä kuin pari kertaa kesässä muutaman tunnin vesillä.
Venettä myytäessä vain tuollekin naarmulle tuli hintaa. Siis hinnan alennuksen muodossa.