Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
18.05.12 - klo:04:07

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Veden tyhjennys
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Veden tyhjennys  (Luettu 2886 kertaa)
scamp
Käyttäjä
*

Profiili
« : 26.03.10 - klo:10:52 »

Hei,

Ostin juuri kaverini kanssa ensimmäisen moottoriveneen(pulpettivene Bella 444 F + 20 suzuki). Aiempaa kokemusta on vain soutuveneestäni(Suomi 470).

Bella veneen sisäpohjassa on reikä, josta vesi valuu pilssiin. Veneessä on käsikäyttöinen pumppu pilssissä ja siihen on kytketty kaksi letkua, toisesta imee vettä ja toisesta työntää veneestä pois.

Minua ihmetyttää, missä pilssipumpun imuputken pitäisi olla? Tässä on kaksi vaihtoehtoa, joita olen puntaroinut:

1. Mietin, että pitäisikö liittää pilssipumpun imuletkun pää tuohon sisäpohjan reikään, jolloin pilssi pysyisi kuivana ja vesi tyhjennettäisiin suoraan veneen pohjalta ulos saakka?
2. Vai pitääkö veden valua tuosta reiästä ensin pilssin pohjalle, josta vesi imetään sitten imuletkulla pois?

tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #1 : 26.03.10 - klo:14:24 »

Se on se ja sama. Itse laittaisin letkun pilssiin sen takia, että jos veneen pohjalla on pari senttiä vettä se menee pilssiin eikä pyöri jaloissa kastelemassa tavaroita.
tallennettu
temesi
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 06.04.10 - klo:15:08 »

Heittäisin pilssiin pienen sähkökäyttöisen pilssipumpun. Ei maksa oikeestaan mitään.
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 06.04.10 - klo:16:15 »

Heittäisin pilssiin pienen sähkökäyttöisen pilssipumpun. Ei maksa oikeestaan mitään.

Saman homman mäkin tekisin, jäi pois edellisestä viestistä.
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 06.04.10 - klo:21:37 »

Scampin tekstistä ei mulle ainakaan selvinnyt, että onko aluksessa 12 volttia saatavissa.
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 06.04.10 - klo:22:30 »

Scampin tekstistä ei mulle ainakaan selvinnyt, että onko aluksessa 12 volttia saatavissa.

Takatuhdon alle vaan heittää autonakun, sen kanssa saa helposti värkkäiltyä kytkimellä toimivan pilssipumpun. 60 ah akku kestää koko kesän ellei kovin kauheasti tarvi pumppailla(siinä tapauksessa jossain on reikä tai asuu monsuunialuella)
« Viimeksi muokattu: 06.04.10 - klo:22:32 kirjoittanut Ile » tallennettu
scamp
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #6 : 07.04.10 - klo:13:19 »

Kiitos ohjeista. Näin aluksi annan sadeveden valua pilssiin ja tyhjennän sen sitten sieltä pumpulla.

Aluksessa on akku valmiina takapenkin alla.

Veneelle saatiin laituripaikka kesäksi. Täytyy harkita alukseen sähköisen/automaattisen pilssipumpun laittamista, jos sadevettä tuntuu kertyvän runsaasti.
tallennettu
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.10 - klo:13:37 »

joo kannatan automaattista pilssiä.. Laittaa vaikka vanerilevylle sen pumpun ja anturin ja liimaa sen sikafleksillä kiinni veneen pohjaan.
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #8 : 07.04.10 - klo:20:43 »

Täytyy harkita alukseen sähköisen/automaattisen pilssipumpun laittamista, jos sadevettä tuntuu kertyvän runsaasti.

Joka kesä joku sähköisen pilssipumpun varassa oleva vene uppoaa eli vaikka pumppu auttaakin, edellyttää se silti pientä silmälläpitoa sillä akkukin tyhjenee.
tallennettu
hirvi49
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #9 : 07.04.10 - klo:21:04 »

Koko veneen kattava peitekään ei ole kovin suuri investointi ja samalla pysyy lehdet, neulaset yms. poissa veneestä. Vähentää merkittävästi pumppaustarvetta.
tallennettu

"Käytönjäljet peitetään kädenjäljellä"
Ile
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #10 : 07.04.10 - klo:21:05 »

Täytyy harkita alukseen sähköisen/automaattisen pilssipumpun laittamista, jos sadevettä tuntuu kertyvän runsaasti.

Joka kesä joku sähköisen pilssipumpun varassa oleva vene uppoaa eli vaikka pumppu auttaakin, edellyttää se silti pientä silmälläpitoa sillä akkukin tyhjenee.

antsu puhuu täyttä asiaa! ikävä kyllä veneitä tosiaan uppoaa joka kesä vaikka olisi millaiset pumput ja vehkeet..
tallennettu
scamp
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #11 : 08.04.10 - klo:10:49 »

Katselin että myynnissä on tuommoisia alle 50 euron hintaisia venepeitteitä esim. Motonetissä(http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=91-3501). Onko teillä kokemuksia, soveltuuko tuommoinen peite minun käyttötarkoitukseen?

Edellytys tietysti olisi, että peite olisi helposti irroitettava/päälle laitettava.
tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #12 : 08.04.10 - klo:14:51 »

Katselin että myynnissä on tuommoisia alle 50 euron hintaisia venepeitteitä esim. Motonetissä(http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=91-3501). Onko teillä kokemuksia, soveltuuko tuommoinen peite minun käyttötarkoitukseen?

Edellytys tietysti olisi, että peite olisi helposti irroitettava/päälle laitettava.

Melkoinen akrobaatti olet jos tuollaisen saat viriteltyä veneen suojaksi vedessä.. Ei varmaan mahdotonta mutta.
tallennettu
scamp
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #13 : 09.04.10 - klo:10:27 »

Sitä vähän epäilinkin, että ei tuo kiinnitys sovellu kun vene on vedessä.

Täytyy katsella jos tulee vastaan sellainen peite, joka olisi kätevä kiinnittää veneen ollessa vedessä.
tallennettu
hirvi49
Käyttäjä
*

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #14 : 09.04.10 - klo:10:31 »

Jos on aisallinen venepaikka niin onnistuu. Pujottaa etukäteen narun noiden lenkkien läpi, eikä vie niitä veneen ali, ja aloittaa laittamisen perästä. Noissa motonetinkin peitteissä on muistaakseni kuminauha reunus joka pitää peitettä aloillaan niin että kun pääsee keulan kautta laiturille voi kiinnitysnarun kiristää lenkiksi törmäyslistojen alapuolelle. Eihän sitä nyt joka päivä jaksa laittaa, mutta pidempiä taukoja varten.
tallennettu

"Käytönjäljet peitetään kädenjäljellä"
scamp
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #15 : 09.04.10 - klo:10:52 »

Kiitos hirvi 49 tästä ohjeesta.

Venepaikka on tosiaan aisapaikka. Ehdottamallasi tavalla kyseisen peitteen käyttö olisi mahdollista.
tallennettu
Matias
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #16 : 09.04.10 - klo:12:22 »

Mulla on ollut tuo peite parisen vuotta. Peite on yksinkertaisesti hyvä. Minulla se on traileriveneen peittona ja tietysti peittäminen on pihalla helpompaa kuin laiturissa.

Kyllä se kuitenkin on melko helppo asentaa. Peite on valmistettu veneen muotoon ja kun laittaa keulan ensin, on muun osan laitto melkoisen helppoa.
Peitteen takaosassa on remmi jossa muovinen kliks -lukko. Luulen että laiturikäytössä joku kumiköysi koukkuineen voi olla helpompi taiteilla.

Mulla on yhtä pykälää ylikokoinen peite joka menee kovassa sateessa montulle ja se kerää vettä.
Beaverissa on aika korkea pulpetti joka vaatii vähän enemmän leveyttä peittoon. Siksi valitsin +1 -koon.
Siitä on trailerilla hyötyä kun saa samalla trailerin vinssinkin peittoon.

Laiturisäilyilytkseen kannattaa ottaa tyköistuva koko. Tuplapulpetti tai tuulilasirakenne on hyväksi ettei vesi pääse kerääntymään pressun päälle vaan peite pingottuu tasaisesti.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info