Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
18.05.12 - klo:02:48

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Pilssipumppu Busteriin?
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Pilssipumppu Busteriin?  (Luettu 1020 kertaa)
cokekola
Käyttäjä
*

Profiili
« : 25.08.11 - klo:15:21 »

Viime viikkojen sateiden vuoksi pumppaamiseen kyllästyneenä päätin asentaa Busteriin automaagisen pilssipumpun. Hommasin Biltemasta pumpun automaattikatkaisimella ja pienen akun ja kotelon sekä letkun (ei ennestään sähköjä veneessä). Nyt pitäisi asentaa se johonkin kohtaan veneessä.

Parhaitenhan pumppu ja muut systeemit olisivat piilossa peräpenkin alla, pumppu pa-säiliön vanerin alle ja akku kotelossa pa-säiliön viereen. Mutta onko turvallista laittaa pumppu samaan tilaan pa-säiliön kanssa?

Entäpä mihin johtaisi letkun? Olen koettanut vakoilla muita Bustereita laiturissa, mutta missään ei näy läpivientejä laidassa tai perässä, vaikk aainakin muutamassa tiedän olevan pilssipumpun. Mihin jengi mahtaa poistoletkun pään piilottaa? (Laidan läpi onkin mun vehkeillä vähän vaikea päästä: vaikka lujitemuoviveneeseen olenkin akkuporakoneella ja reikäsälla läpiviennin laittanut, niin alumiiniin ne eivät kyllä pure.)
tallennettu
Ippe
Käyttäjä
*

Finspeed 430K & Yamaha 60FEHTS

Profiili
« Vastaus #1 : 25.08.11 - klo:21:20 »

Alumiini sahautuu helposti, menee yleensä poralla ja kuppiterällä helposti.

Veikkaisn että monilla pilssipumppu laskee vetensä moottorinkaivoon, jos muualla ei läpivientejä näy.

Yleinen tapa sijoittaa tankki, akku ja pilssipumppu samaan tilaan ei ole tietääkseni aiheuttanut ongelmia kenellekkään...
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2 : 25.08.11 - klo:21:42 »

Vedät sen letkun samasta läpiviennistä kuin moottorikaapelitkin sinne moottorikaukaloon ja siitä sitten laidan yli jos et kaukalon kautta halua vesiä ajaa. Itse olen pitänyt tärkeänä että näen letkun pään, eli samalla automaattipumpusta tulee indikaattori jos veneeseen tulee vuoto. Jotkut tietty laittaa merkkivalonkin pilssipumpulle kuten Kipparin uusimmassa julkaisussa tehtiin. Jos alat reikiä porailemaan niin pidä hyvin kiinni kun kuppiterällä teet, saattaa napata aika kovaa kiinni juuri ennen läpäisyä. Sahauspasta tai sinoli (?) vähentää "kiinnileikkautumista". Mulla meni melkein ranne sijoiltaan kun tein mittarinreikää originaaliin busterin pulpettiin... Virnistää
tallennettu
Serbetli
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #3 : 25.08.11 - klo:21:48 »

Itse olen asentanut pilssipumpun moottorikaivoon, josta saan pumpattua vettä veneeseen. Veneessä on ruostumaton pikaliitin letkua varten. Penkin alla kulkee pätkä letkua, jolla ylettyy huuhtelemaan koko veneen. Moottorikaivossa oli valmiiksi läpivienti, eli reiän tein vain pikaliitintä varten. Veneeseen veden pumppaaminen on paljon mukavampaa kuin päinvastoin. Ja vielä rei'ittämisestä: Kuppiterä menee kyllä Busteriin kuin vanhaan ihmiseen. Henkilökohtaisesti pidän kuppiterällä ikävimpänä porattavana koivuvaneria.
« Viimeksi muokattu: 25.08.11 - klo:21:51 kirjoittanut Serbetli » tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #4 : 25.08.11 - klo:21:54 »

Serbetlillä on ilmeisesti itsetyhjentyvä avotila veneessään.
tallennettu
f
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 26.08.11 - klo:13:19 »

Samaan asiaan liittyen, mistäs löytäisi tuuman letkulle läpivientikumin, jotta pilssipumpun letkun reiästä ei sade pukkaa sisälle .
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 26.08.11 - klo:14:16 »

http://www.captainsshop.fi/verkkokauppa/product_catalog.php?c=212
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info