Halpa venevakuutus - Katso heti!

Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
18.05.12 - klo:01:59

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

Tilaa RSS-feedi
Haku:     Tarkempi haku

Salainen Agentti

* Etusivu | Ohjeet | Haku | Kalenteri | Kirjaudu | Rekisteröidy

+  Venefoorumi Venekeskustelu
|-+  Venetyypit
| |-+  Avoveneet
| | |-+  Kumivene pitäis ostaa
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta. << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kumivene pitäis ostaa  (Luettu 2055 kertaa)
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« : 13.03.11 - klo:17:44 »

morjens

voisko joku auttaa että minkä merkkinen kumivene kannattais hommata pitäis 15hp jammua kestää ja isompaa, mieluiten rib
3-4m pitkä sellane että kestäis kovaa ajoa/keliä hintahaarukka 700-1500e.
tallennettu
Tommy321
Käyttäjä
*

Offshore V50: J - 86

Profiili Sähköposti
« Vastaus #1 : 13.03.11 - klo:17:57 »

ei ole kokemusta, mutta tutustu:

http://www.marinekauppa.com/product/33/suzumar-ds-390
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #2 : 13.03.11 - klo:18:13 »

mieluiten rib

Tuli vaan mieleen, että miksi veneen pitää olla rib? Se nimittäin ei toteuta ollenkaan kumiveneen ideaa eli ei mahdu auton takakonttiin. Toisaalta, en keksi mitä etuja tavalliseen 3-4 metriseen lasikuituveneeseen sillä saadaan, tilat vaan ovat ahtaammat. Toki pöristelykäytössä varmaan toimii.
tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #3 : 13.03.11 - klo:18:40 »

pakuun kokonaisena siksi 3-4 koska kaikki suurpiirtein mitä oon kattellu nii tehot siis ribeissä alle 3m ei kestä yli 10hpsella, mikä kestäis ja ei menisi mun budjetin yli
 ja tolla kaait jos olen oikein ymmärtännyt voi ajaa lujempaa aallokossa
« Viimeksi muokattu: 13.03.11 - klo:18:45 kirjoittanut makke12 » tallennettu
D5GT
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #4 : 14.03.11 - klo:09:12 »

Ei tollaset 3m pitkät kulje niin kovaa ettei niillä voisi aina ajaa urku auki... Mihinkään allokkoon, niin kuin sen itse ymmärrän, ei noilla ole kiva mennä. Oli kova tai pehmeä pohja.

Yksi Zodiac pyörinyt jaloissa vuodesta 86, ja ilma pysyy edelleen sisällä. Taisi olla jonkun 3v taivasallakin, kesät talvet. Eli ne lienee kohtuu hyviä. Kovaa pohjaa ei tuohon aikaan tainnut olla missään?
tallennettu
antsu
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #5 : 14.03.11 - klo:09:27 »

pakuun kokonaisena siksi 3-4 koska kaikki suurpiirtein mitä oon kattellu nii tehot siis ribeissä alle 3m ei kestä yli 10hpsella, mikä kestäis ja ei menisi mun budjetin yli
 ja tolla kaait jos olen oikein ymmärtännyt voi ajaa lujempaa aallokossa

Miksi ribillä voisi ajaa aallokossa sen kovempaa kuin kovallakaan veneellä? Pohjan muodostahan se on kiinni eikä niistä makkaroista.
tallennettu
vator
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #6 : 14.03.11 - klo:11:39 »

morjens

voisko joku auttaa että minkä merkkinen kumivene kannattais hommata pitäis 15hp jammua kestää ja isompaa, mieluiten rib
3-4m pitkä sellane että kestäis kovaa ajoa/keliä hintahaarukka 700-1500e.

Ei sellaista 3-4metriä pitkää venettä olekaan joka kestäisi "kovaa keliä". 3,5 metriäkin on todella vähän. Jos ribin meinaat ottaa niin tarviit kuitenkin trailerin joten ota kerralla yli 5metrinen malli jolla uskaltaa mennä ehkä vähän rajumpaankin keliin... Hymyilee

Zodiak Cadet RIB on 3,4m pitkä ja kestää 25 hepoa. Se menee järvellä ja joella mukavassa tyvenessä aika liukkaasti. Mutta kusessa olet tuon kanssa kunnon kelissä, vaikkei se uppoakaan. Sen saa luultavasti aika helposti katon tai kyljen kautta ympäri.... Virnistää
Zodiak, Bombard ja Avon tulevatkin näköjään kaikki samasta muotista nykyään, kullakin on tuollainen 3,4m pikkumalli.
tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #7 : 14.03.11 - klo:15:01 »

asia selvä ekaa kumivenettä hommaamassa niin en noista tiedä mutta halusin vaa tietää mielipiteitä, aattelin noita muitakin malleja mutta kertokaa miten toimii levypohjanen ja muut. Enkä nyt meinannu tolla kovaa keliä mitään hirveetä myrskyä vaan vähän normaalia isompia aaltoja Hymyilee
ja toimiiko noi hyvin bush, bring,suzumar, quicksilver että onko ostamisen arvonen?
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:16:25 kirjoittanut makke12 » tallennettu
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #8 : 14.03.11 - klo:17:49 »

Lainaus
ja toimiiko noi hyvin bush, bring,suzumar, quicksilver että onko ostamisen arvonen?

Brigistä jonkun verran kokemusta vuosien takaa. Ainakin silloin oli varsin asiallinen peli, hinta-laatusuhteeltaan jopa aivan mainio. Nuohan on tehty jossain entisen neuvostotasavaltojen liiton alueella, olikohan valmistusmaa Ukraina. Kuitenkin, varsin laadukas vene mielestäni. Ei mikään Zodiac, mutta ihan ok vene. En muista kyseisestä yksilöstä mitään erityisempää moitittavaa.
tallennettu
f
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 14.03.11 - klo:18:03 »

3-4 m vene on todella pieni, oli se sitten kumivene tai lasikuituvene. Itse olen omistanut Zodiakin ja 2 x Brigiä. Nuo Brigit oli kovapohjaisia ja sikäli ihan toiselta planeetalta kuin Zodiac. Itse meneisin varmaan katselemaan Brigiä jos nyt ostaisin, koska hinta laatu tuntuu olevan kohdallaan. Zodiacissa vain laatu.

"Miksi ribillä voisi ajaa aallokossa sen kovempaa kuin kovallakaan veneellä? Pohjan muodostahan se on kiinni eikä niistä makkaroista"

Rib on vakaampi noiden ponttooniensa ansiosta ja lisäksi itse vee voidaan tehdä jyrkemmäksi.

tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #10 : 14.03.11 - klo:18:15 »

ostan nytten tuollasen pienemmän leikkikaluksi, sitten ostaa 5-6m ja nii edelleen. saa vähän tuntumaan tollaseen kumipaattiin.
tallennettu
itl
Yleisvalvoja
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #11 : 14.03.11 - klo:18:16 »

Lainaus
Rib on vakaampi noiden ponttooniensa ansiosta ja lisäksi itse vee voidaan tehdä jyrkemmäksi.

Tämä harvinaisen totta. RIBit on aivan naurettavan vakaita kokoonsa nähden. Kaksi äijää voi seistä pikku-RIBin laidalla, eikä vene kallistu nimeksikään. Tosin aallokkoajossa nuo ponttoonit myös hieman ottavat aaltojen iskuja vastaa ja siksi vene ei aivan samalla tavalla halkaise aaltoja, kuin tavallinen yksirunkovene. Tosin eipä tuon kokoisella (3.5m) veneellä muutenkaan ole asiaa isompaan aallokkoon.

Vaikea kuvitella parempaa laitetta tuon kokoluokan veneeksi.
tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #12 : 14.03.11 - klo:18:25 »

f minkälainen brig sinulla oli?

tallennettu
f
Käyttäjä
*

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 14.03.11 - klo:19:04 »

f minkälainen brig sinulla oli?

Jaa-a kunpa muistais. Pari niitä on ollut ikään kuin apuveneinä ison paatin perässä. En tiedä onko noita mallejakaan enää, mutta lähinnä taitais olla tuo F 275 ja F 300 niitä mitä minulla on ollut.

Oli muuten aika napakka misu stringeissää tuolla Sakacon Brig-sivulla  Hymyilee
tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #14 : 14.03.11 - klo:19:13 »

Hymyilee leveästi on on FALCON TENDER F330 S katoin tollasta tuleeko tossa pulpetti mukana ?? ja maksooko oikeesti 1450e? Järkyttynyt
« Viimeksi muokattu: 14.03.11 - klo:19:20 kirjoittanut makke12 » tallennettu
jan1
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #15 : 14.03.11 - klo:23:45 »

Hymyilee leveästi on on FALCON TENDER F330 S katoin tollasta tuleeko tossa pulpetti mukana ?? ja maksooko oikeesti 1450e? Järkyttynyt

Eikö tuo hinta ole ilman pulpettia.
Itselläni on tällainen ribbi  http://walkerbay.com/genesis-ribs/340-folding-transom-deluxe
Yhden kesän olen sillä ajellut.Ihan kiva peli.
Voisin myydäkkin sen ,kun olen hakemassa itselleni uisteluvenettä.
tallennettu
makke12
Käyttäjä
*

Profiili Sähköposti
« Vastaus #16 : 15.03.11 - klo:17:15 »

ihan kivan näköne paljo maksais ja onko hyvin toiminnu?
« Viimeksi muokattu: 15.03.11 - klo:20:11 kirjoittanut makke12 » tallennettu
bronze
Käyttäjä
*

Profiili
« Vastaus #17 : 22.04.12 - klo:01:16 »

itelläni ollu yhden kesän 3.5m ribbi. Kulkee mukavasti n. puolen metrin aallokossa liu'ussa. huiput 20kn Suzuki DF15RS koneellla. Ja venehän on Suzumar 350 RIB. Maksoi joku 5puol tonttuu ruottista.  Hymyilee

EDIT: Hintaan sisältyi pulpetti, ratti + muut sälät. Ajovalmiina ostin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.12 - klo:01:18 kirjoittanut bronze » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 

<< edellinen seuraava >>
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.3 | SMF © 2006-2007, Simple Machines LLC Validi XHTML 1.0! Validi CSS!
WWW-suunnittelu / Hakukoneoptimointi: Juha Söderholm                 (C) Moottorivene.info